Gå til innhold

Innvandrere og kriminalitet...

Anbefalte innlegg

Så skal vi, eller skal vi ikke, nekte marokkanere visum pga slikt?

Skal slikt brukes som "argument" for å nekte marokkanere visum?

Med vennlig hilsen

Nei - men det skal brukes som argument for å hive dem tilbake til Marokko - så fremt de ikke er født her.

Og er de unge nok, så skal foreldrene straffes for hva deres barn gjør.

Mvh

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• Ulv I Faarikaal

17

• Goliath

13

• mrxx

5

Mest aktive i denne tråden

Hei MrXX,

Jeg har faktisk skrevet om dette mange ganger før.

Som mange andre enn jeg har påpekt, så må det integrasjon til. Og det sier seg selv at man integrerer ikke ved å forskjellsbehandle "oss" og "dem".

Ergo bør vi ta fatt i problemet "kriminalitet", og ikke bare "innvandrerkriminalitet" (noe som sverter det store flertallet av ærlige innvandrere, og overser "norske" kriminelle.

Det vi bør gjøre er å gå inn tidlig (skole), og å "gjøre noe med" (hva vi skal gjøre er en annen diskusjon) de ungdommene som har gjort seg skyldige i ett eller annet på skolen (slossing, osv). Da har man en god grunn til å gjøre noe - man straffer dem for en handling de har utført (selv om den er liten).

Alternativet er å ta "alle skoleelever" og "gjøre noe med" dem. Det vi ikke kan gjøre er å bruke "folk med mørk hud", eller lignende "apartheid" kriterier.

Med vennlig hilsen

Sitat: "Det vi bør gjøre er å gå inn tidlig (skole), og å "gjøre noe med" (hva vi skal gjøre er en annen diskusjon) de ungdommene som har gjort seg skyldige i ett eller annet på skolen (slossing, osv). Da har man en god grunn til å gjøre noe - man straffer dem for en handling de har utført (selv om den er liten). "

Helt enig! Dette er èn ting som både bør gjøres og gjøres.

Men det er kun èn av mange andre ting som også må gjøres.

Det at mange av oss er tilhengere av strengere innvandringspolitikk og lovverk, betyr selvfølgelig ikke at vi er imot andre tiltak som kan virke prevantive.

Men det er summen av alt som gjøres som er viktig. Og ditt forslag her ville alene bare vært å pisse på en storbrann.....

Mvh

Ulv I Faarikaal

#En kompis brakk kjeven på kjæreseten da han skulle "vise henne noe".#

Sikker på at kompisen din ikke var litt ekstra irritabel og kanskje hadde hevntanker for noe? *lol*

Han demonstrerte et rundspark, og regnet ikke med at hun skulle røre på seg, dvs flytte seg framover. En sparringpartner ville aldri gjøre det. Det var ikke så moro å gå med låst kjeve i 6 uker og snakke med sammenbitte tenner og bare drikke mos og suppe, nei.....

Og selv du burde både vite og forstå at ett av de største problemene med ungodmskriminaliteten ligger hos foreldrene og deres oppfølging av barna/ungdommene.

Det er fra dem grunnholdningene læres, og hvis de har andre verdisyn enn hva som er akseptabelt i Norge, så er det ikke rart at deres barn også får det.

Men kveruler bare videre Sør. Det er alltids noen som synes det er morsomt å lese dine innlegg fra tid til annen - meg selv inkludert..

Mvh

Med teskje:

Hvis faren hans var en "analfabet fra landsbygden" og ikke snakket videre norsk, så forsto han kanskje ikke hva hans voksne sønn hadde gjort før det ble forklart for faren at sønnen måtte i fengsel...

Derfor ble han kun sint på det tidspunktet.

Med vennlig hilsen

Med teskje:

Hvis faren hans var en "analfabet fra landsbygden" og ikke snakket videre norsk, så forsto han kanskje ikke hva hans voksne sønn hadde gjort før det ble forklart for faren at sønnen måtte i fengsel...

Med vennlig hilsen

Men en enda mindre teskje.....

Hvis du nå absolutt skal snakke om en konkret sak du overhode ikke har kunnskaper om.

Var det også derfor hans far truet UIF på livet? Og det er helt i orden - siden han er en analfabet fra landsbygda?

Mvh

Annonse

Men en enda mindre teskje.....

Hvis du nå absolutt skal snakke om en konkret sak du overhode ikke har kunnskaper om.

Var det også derfor hans far truet UIF på livet? Og det er helt i orden - siden han er en analfabet fra landsbygda?

Mvh

Les det jeg skriver - også i andre innlegg.

Med vennlig hilsen

Les det jeg skriver - også i andre innlegg.

Med vennlig hilsen

Takk det samme....god dag man økseskaft.

Og hva i all verden er det for et svar?

Mener du at jeg skal lese alt du skriver før jeg kan svare deg?

Nok en tåplig bortforklaring og et forsøk på å ro deg unna.

Mvh

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Jeg mener - hvis det går opp for deg hvor alvorlig det er det du har gjort først når du (eller sønnen din) må ta konsekvensen av det, så er noe alvorlig galt."

Det forekommer deg ikke, Goliath, at versjonen sønnen presenterte til faren kanskje ikke var: "vi slo ned en uskyldig mann for å robbe ham", men "vi sloss med en mann som angrep oss"?

Selv du (og jeg synes ikke at det kreves for mye av deg) bør da forstå at sønnen trolig ikke har fortalt "den fulle sannhet" til faren, og at faren (hvis han f. eks. er en analfabet fra landsbygden) ikke har forstått hva som har skjedd...

Med vennlig hilsen

Jeg rakk å gjenkjenne kampteknikken før jeg slokna. De var litt uheldige med valg av offer, siden jeg fant dem etter å ha kontaktet flere tae kwon do klubber i løpet av 14 dager og gikk så gjennom alle bilder av utøvere. Det meldte seg flere ofre, derfor ble de satt inn.

Takk det samme....god dag man økseskaft.

Og hva i all verden er det for et svar?

Mener du at jeg skal lese alt du skriver før jeg kan svare deg?

Nok en tåplig bortforklaring og et forsøk på å ro deg unna.

Mvh

Nei, jeg mener du skal lese det jeg svarer deg. Jeg kan liksom ikke helt se at det skal være nødvendig å repetere hele leksen i hvert eneste innlegg til deg, bare for at du spiller dummere en du faktisk er.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg mener du skal lese det jeg svarer deg. Jeg kan liksom ikke helt se at det skal være nødvendig å repetere hele leksen i hvert eneste innlegg til deg, bare for at du spiller dummere en du faktisk er.

Med vennlig hilsen

Les igjennom de siste innleggene i denne tråden en gang til, så forstår du kanskje hvor dum du fremstiller deg selv...

Mvh

Jeg rakk å gjenkjenne kampteknikken før jeg slokna. De var litt uheldige med valg av offer, siden jeg fant dem etter å ha kontaktet flere tae kwon do klubber i løpet av 14 dager og gikk så gjennom alle bilder av utøvere. Det meldte seg flere ofre, derfor ble de satt inn.

Hei UIF.

Ikke ta hva Sør skriver så bokstavelig.

Han gjør alt hva han kan for å finne argumenter som kan forsvare innvandreres kriminelle handlinger i Norge - og samtidig kunne kritisere de som våger å påstå at innvandrere generelt sett står for en større andel av grove voldsforbrytelser enn "etniske nordmenn".

Rene faktaopplysninger er Sør spesielt lite interessert i.....fordi det passer ikke inn i hans lille verden:-)

Mvh

Annonse

Dumhet overlater jeg til deg, som åpenbart har en del erfaring å øse av.

Med vennlig hilsen

Javisst har jeg store erfaringer i å finne dumme utsagn og påstander her på DOL.

Jeg har jo over lang tid lest svært mange av dine innlegg!

Ha en riktig fin dag videre Sør:-)

Mvh

Ulv I Faarikaal

Med teskje:

Med vennlig hilsen

Jeg kan fortelle deg at faren forsto utmerket godt hva som hadde skjedd.

Ulv I Faarikaal

Derfor skrev jeg "hat" i gåseøyne.

Du gjør et poeng ut av at de er marokkanere, men ikke av at de er "menn".

Hva med å behandle dem som individer og som de krekene de er?

Eller mener du at en marokkaner skal fordømmes for det andre marokkanere har gjort?

Og hva da med menn eller nordmenn? Skal du straffes for det andre menn har utført? Eller for det andre nordmenn har utført?

Med vennlig hilsen

Hva med å behandle dem som det de er og sende dem tilbake til Marokko ? Politiet sa de fikk alt forklart, men guttene og foreldrene trodde jeg hadde trukket anmeldelsen for godt, de syns jeg var passe dum og trodde den eneste straffen skulle bli konfliktrådet. Derfor innrømmet de og derfor hånen, og forakten for min svakhet. Derfor stilte ikke foreldrene til møtet. Til de så raseriet mitt og at jeg skrev under anmeldelsen, og sjokket da de fikk vite at det hadd dukka opp flere ofre som ville vitne. Kampklubben kasta dem ut, og til og med familiene gikk i totta på hverandre.

Enkelte typer av samfunn avler mer kriminalitet enn andre og enkelte typer sosio-økonomisk klasser har flere kriminelle enn andre.

Det er derfor ikke så vanskelig å gjøre noe med kriminaliteten - man vet under hvilke forhold man får mer kriminalitet og man vet hvilke typer mennesker som har høyest tendens til kriminelle handlinger.

Det postive her er at man ved kriminalitetsforebyggende tiltak, vil få mindre kriminalitet uansett nasjonal og etnisk tilknytning.

Men det er ikke politisk vilje til å se dette i øynene, fordi det ville bety svelging av kameler - så derfor har utviklingen gått den gale veien.

Innvandringen har lite med dette å gjøre.

Det er interresant å studere krimnologi - det kan anbefales. Særdeles Nils Christie (professor i kriminologi) har skrevet gode (norske) bøker om dette.

Hadde kriminaliteten utelukkende vært knyttet opp mot innvandringen til Norge - hadde neppe temaet vært verd et professorat.

Så enkel er desverre ikke verden.

Bravo Livia *s*

Hipp,Hipp HURRA! for at man har slike velformulerende personer som deg her inne *s*

Unnskyld! :-)

Har stor respekt for de som KAN kampsport og som vet hva de gjør :-)=

Bruce Lee beskrev sin stil som "The art of fighting, without fighting". :-)

Jeg tillater meg å avslutte denne digresjonen med et sitat fra den eldgamle boken The Art of War:

"To win one hundred victories in one hundred battles is not the acme of skill. To subdue the enemy without fighting is the supreme excellence."

Med filosofisk hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...