Eva Sofie Skrevet 31. mai Del Skrevet 31. mai (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det tror jeg ikke. Jeg har nesten bare depresjon og fikk ECT. Ts Anonymkode: b08af...74b Forstår det slik at behandler ser på symptomer, funksjon og ev. hva som har blitt forsøkt tidligere - og alle er forskjellige (se under). AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke man skal ha prøvd alle medisiner, men man skal ha prøvd mye, tror jeg+samtaleterapi uten tilstrekkelig effekt. Anonymkode: b08af...74b ECT kan vurderes hos noen som mer skånsomt enn medisiner. Det kan være om pasienten f.eks. er eldre og samtidig bruker mange andre medisiner. Da jeg for ca. 10 år siden var innlagt pga. depresjon, ble det nevnt da den 2. medisinen ble forsøkt at om denne ikke ga tilstrekkelig effekt, ville de anbefale ECT. Det trengtes ikke. Jeg hadde en god effekt av ECT da jeg fikk det for mange år siden, og om ikke noe annet hjelper, tror jeg alternativet er verre enn noen forbigående problemer med hukommelsen. Depresjon kan også forkludre hukommelsen... Der må en se hva som veier tyngst i egen hverdag... Endret 31. mai av Eva Sofie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/482987-noen-som-har-tatt-ect-flere-enn-1-ganger/page/2/#findComment-4286941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.