Gå til innhold

Noen som har tatt ECT flere enn 1 ganger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eva Sofie
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke. Jeg har nesten bare depresjon og fikk ECT. Ts

Anonymkode: b08af...74b

Forstår det slik at behandler ser på symptomer, funksjon og ev. hva som har blitt forsøkt tidligere - og alle er forskjellige (se under).

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror ikke man skal ha prøvd alle medisiner, men man skal ha prøvd mye, tror jeg+samtaleterapi uten tilstrekkelig effekt.

Anonymkode: b08af...74b

ECT kan vurderes hos noen som mer skånsomt enn medisiner. Det kan være om pasienten f.eks. er eldre og samtidig bruker mange andre medisiner.

 

Da jeg for ca. 10 år siden var innlagt pga. depresjon, ble det nevnt da den 2. medisinen ble forsøkt at om denne ikke ga tilstrekkelig effekt, ville de anbefale ECT. Det trengtes ikke.

 

Jeg hadde en god effekt av ECT da jeg fikk det for mange år siden, og om ikke noe annet hjelper, tror jeg alternativet er verre enn noen forbigående problemer med hukommelsen. Depresjon kan også forkludre hukommelsen... Der må en se hva som veier tyngst i egen hverdag...

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...