Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flott at han ble dømt! Måtte de få han dømt i de andre, kommende sakene også. 

Men han kan dessverre fortsatt vinne presidentvalget. Han sa jo selv før han ble valgt i 2016 at han kunne gått ut på 5th Avenue og skutt noen uten å miste tilhengere. 

Glitter
Vhanja skrev (17 minutter siden):

Jeg synes det er kjempebra!

Men, ja, jeg frykter at han fortsatt kan bli president. Mange av hans tilhengere er så fanatiske og irrasjonelle at ingenting kan få dem til å tenke negativt om Trump.

Det er det jeg også frykter. Er veldig redd for at han skal bli president. Han er jo ikke bare en klovn. Han er også farlig. En skummel kombinasjon. 

morsan skrev (11 minutter siden):

Flott at han ble dømt! Måtte de få han dømt i de andre, kommende sakene også. 

Men han kan dessverre fortsatt vinne presidentvalget. Han sa jo selv før han ble valgt i 2016 at han kunne gått ut på 5th Avenue og skutt noen uten å miste tilhengere. 

Huff det er jo forferdelig. 

Grendel

Jeg tror ikke det påvirker valget i noen retning. Av alle gale ting han har gjort så er dette for diffust til å samle folk mot ham.

Kan man anklages for å "påvirke valget" ved å prøve skjule utroskap? Er ikke det å "påvirke valget" legitimt i et demokrati?

Det er andre deler av anklagene også, men jeg tenker folk vil henge seg opp i de minst solide tingene. Det gjør jeg.

Sammenlignet med pendlerboliger og innsidehandel som norske politikere IKKE er dømt for så virker dette som en mindre opplagt sak. Det er en del lovbrudd som politiet legger vekk fordi det ikke er klart nok.

Jeg tenker at hvis man vil bli kvitt Trump så må demokratene vinne valget. Det burde vært fokuset.

Glitter
Grendel skrev (31 minutter siden):

Jeg tror ikke det påvirker valget i noen retning. Av alle gale ting han har gjort så er dette for diffust til å samle folk mot ham.

Kan man anklages for å "påvirke valget" ved å prøve skjule utroskap? Er ikke det å "påvirke valget" legitimt i et demokrati?

Det er andre deler av anklagene også, men jeg tenker folk vil henge seg opp i de minst solide tingene. Det gjør jeg.

Sammenlignet med pendlerboliger og innsidehandel som norske politikere IKKE er dømt for så virker dette som en mindre opplagt sak. Det er en del lovbrudd som politiet legger vekk fordi det ikke er klart nok.

Jeg tenker at hvis man vil bli kvitt Trump så må demokratene vinne valget. Det burde vært fokuset.

Håper de vinner. Er redd for konsekvensene hvis han vinner. 

Annonse

Grendel skrev (4 timer siden):

Jeg er enig i at handlingene ikke er de verste, iallfall ikke sammenlignet med 6. januar-saken. Og de som hele tiden tror på Trump og mener han er utsatt for en hekseprosess eller lign og som ikke har tatt avstand fra han pga. handlingene knyttet til 6. januar selv om han ikke er dømt for det ennå, vil naturlig nok ikke vippes av støtte-pinnen av denne domfellelsen.

Men det kan være noen i "randsonen", noen av dem som støttet Nicky Haley f.eks., som ikke liker tanken på å ha en straffedømt president, uavhengig av hva saken gjaldt. Jeg tror det dessverre er få - det er utrolig hvordan Trump klarer å sno seg unna det ene etter det andre, og selv konservative kristne faller ikke av lasset selv om man hører han snakke om "grab'em by the p*ssy" eller at han har vært utro mot ALLE sine koner. 

Det står i skarp kontrast til da Gary Hart måtte trekke seg som presidentkandidat pga. utroskap, for de av oss som er gamle nok til å huske den historien.

Grendel
morsan skrev (13 minutter siden):

Jeg er enig i at handlingene ikke er de verste, iallfall ikke sammenlignet med 6. januar-saken. Og de som hele tiden tror på Trump og mener han er utsatt for en hekseprosess eller lign og som ikke har tatt avstand fra han pga. handlingene knyttet til 6. januar selv om han ikke er dømt for det ennå, vil naturlig nok ikke vippes av støtte-pinnen av denne domfellelsen.

Men det kan være noen i "randsonen", noen av dem som støttet Nicky Haley f.eks., som ikke liker tanken på å ha en straffedømt president, uavhengig av hva saken gjaldt. Jeg tror det dessverre er få - det er utrolig hvordan Trump klarer å sno seg unna det ene etter det andre, og selv konservative kristne faller ikke av lasset selv om man hører han snakke om "grab'em by the p*ssy" eller at han har vært utro mot ALLE sine koner. 

Det står i skarp kontrast til da Gary Hart måtte trekke seg som presidentkandidat pga. utroskap, for de av oss som er gamle nok til å huske den historien.

Jeg husker Gary Hart, ja. Jeg husker også Lewinsky saken hvor jeg den dag i dag lurer på hva Clinton egentlig var tiltalt for. Det var før #metoo, så det handlet ikke om å utnytte en underordnet. Det ville jeg forstått.

Glitter skrev (4 timer siden):

Håper de vinner. Er redd for konsekvensene hvis han vinner. 

Jeg tror Trump blir mye farligere denne gangen. 

Vhanja skrev (6 timer siden):

Men, ja, jeg frykter at han fortsatt kan bli president. Mange av hans tilhengere er så fanatiske og irrasjonelle at ingenting kan få dem til å tenke negativt om Trump.

Er veldig enig i dette. Man må være litt «gal» for å være Trump-tilhenger. Fornuften er liksom allerede lagt til side når man har valgt å støtte Trump. Så jeg tviler på at dette påvirker tilhengerne noe særlig.

Blir skummelt med valget til høsten. Husker fortsatt hvor sjokkert jeg var da jeg våknet om morgenen i en novemberdag 2016 til at Trump var valgt som president. Samme år som Brexit-avstemningen. Litt av et år…

AnonymBruker

Er bare å se på demokrat styrte byer, så forstår en hvorfor folk stemmer trump. Jeg ville vært livredd for demokrat styre av ting.

https://www.nbcnewyork.com/news/local/as-suspects-in-long-island-body-parts-case-remain-free-critics-urge-bail-reform-laws-change/5208535/

Det er woke-galskap, og det er lett for oss her og se og le av trump, men se på demokratene, fin fasade, men bare korrupsjon og woke idioti.

Anonymkode: 4440d...236

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er bare å se på demokrat styrte byer, så forstår en hvorfor folk stemmer trump. Jeg ville vært livredd for demokrat styre av ting.

https://www.nbcnewyork.com/news/local/as-suspects-in-long-island-body-parts-case-remain-free-critics-urge-bail-reform-laws-change/5208535/

Det er woke-galskap, og det er lett for oss her og se og le av trump, men se på demokratene, fin fasade, men bare korrupsjon og woke idioti.

Anonymkode: 4440d...236

Uansett hvor ille demokratene evt er, så hadde jeg likevel aldri stemt på Trump. Da hadde jeg heller stemt blankt eller på en av småalternativene. Eller ikke stemt.

Annonse

Skrevet (endret)
Grendel skrev (På 31.5.2024 den 14.23):

Jeg husker Gary Hart, ja. Jeg husker også Lewinsky saken hvor jeg den dag i dag lurer på hva Clinton egentlig var tiltalt for. Det var før #metoo, så det handlet ikke om å utnytte en underordnet. Det ville jeg forstått.

Jeg tror Trump blir mye farligere denne gangen. 

Endret av Osten
Savannah
Grendel skrev (På 31.5.2024 den 14.23):

Det handlet om utroskap.  Jeg var i USA da saken mot Clinton var i retten.  Synet på utroskap hos ledere er helt annet der borte enn hos oss i Europa.  Han var også tiltalt for å lyve da han sa "I have never had sexual relationship to that woman".  Jeg husker han argumentere mot at oral sex var sexual relationship.  Han kunne i hvert fall snakke for seg☺️

Jeg husker da Bondevik ble spurt om han turte vise seg med sigar i de tider, og han svarte at i motsetning til Clinton visste han hva sigar skal brukes til😂

slabbedask
Glitter skrev (På 31.5.2024 den 8.23):

Hva tenker dere om at Trump er funnet skyldig? Kan han virkelig klare å bli president? 

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/kjenner-trump-skyldig-en-skam/16726578/

Det kan han så absolutt. De fleste repulikanere vil stemme på han selv om han er dømt. Da gjenstår de "uavhengige", men de fleste vil vel stemme Biden uansett? 

Og Trump leder i alle vippestatene.

bqomOZDwia2q_OqKVxWL6o8ZYELrz-Y-soBhHQ15Merkelig situasjon, det står mellom en olding som bare blir mer og mer senil og surrete for hver måned, og en sprø narsissist som kan finne på hva som helst (og som heller ikke er helt kognitivt på topp). Det må da finnes bedre kandidater...

Glitter
slabbedask skrev (31 minutter siden):

Det kan han så absolutt. De fleste repulikanere vil stemme på han selv om han er dømt. Da gjenstår de "uavhengige", men de fleste vil vel stemme Biden uansett? 

bqomOZDwia2q_OqKVxWL6o8ZYELrz-Y-soBhHQ15Merkelig situasjon, det står mellom en olding som bare blir mer og mer senil og surrete for hver måned, og en sprø narsissist som kan finne på hva som helst (og som heller ikke er helt kognitivt på topp). Det må da finnes bedre kandidater...

Ja det er virkelig en helt syk situasjon. 

AnonymBruker
slabbedask skrev (41 minutter siden):

Biden burde hatt så mye selvinnsikt at han ikke stilte til gjenvalg. De burde ha funnet en annen kandidat.

Anonymkode: 0957f...2dc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...