Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Pleier nesten aldri å være tørst, i går ble jeg veldig tørst uten grunn, eneste grunn må ha vært angst, er dette unormalt? Måtte opp på do annenhver time. 

Hadde en sånn blodsukker test og den var normal, så er vel ikke diabetes da. 

Anonymkode: c9695...420

Spiste du veldig mye sukker? Eller loff o.l.? Eller slukket du tørsten med sukkerholdig drikke (brus, juice)? Da blir du ekstra tørst. Og litt etter du er ferdig med å spise sukker så slipper kroppen ut vannet igjen.

Hvis jeg drikker eplejuice så blir jeg mer tørst etterpå, ikke mindre, hehe.

Det kan også ha vært pga varme, også drakk du litt mer enn det du faktisk trengte. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483027-t%C3%B8rste/#findComment-4286999
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (11 minutter siden):

Spiste du veldig mye sukker? Eller loff o.l.? Eller slukket du tørsten med sukkerholdig drikke (brus, juice)? Da blir du ekstra tørst. Og litt etter du er ferdig med å spise sukker så slipper kroppen ut vannet igjen.

Hvis jeg drikker eplejuice så blir jeg mer tørst etterpå, ikke mindre, hehe.

Det kan også ha vært pga varme, også drakk du litt mer enn det du faktisk trengte. 

Nei, hver spiste eller drakk noe søtt, men hadde mye angst i hele går. Kanskje jeg ble veldig fokusert på det pga angsten. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483027-t%C3%B8rste/#findComment-4287001
Del på andre sider

Eva Sofie
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Pleier nesten aldri å være tørst, i går ble jeg veldig tørst uten grunn, eneste grunn må ha vært angst, er dette unormalt? Måtte opp på do annenhver time. 

Var du også på toalettet samtidig som du også drakk vann? Det vil jeg jo si er tegn på angst... Jeg hadde det også slik...

Når kroppen opplever fare (ev. tror den er i fare) velger den å prioritere at noen organer og funksjoner skal fungere bedre enn andre. Da kan vi f.eks. oppleve prikking i hender og føtter, at syn blir tåkete, tørrhet i munnen - men det er bare kroppen som prioriterer viktigere organer mens den tror at faren pågår. Det går tilbake til det normale igjen.

Hva gjorde du i går for å bedre situasjonen, annet enn å gi deg selv vann?

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483027-t%C3%B8rste/#findComment-4287194
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...