Gå til innhold

Til dere som sliter psykisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan er egenverdi? 
Er dere flink til å stille krav, og stå opp for dere selv? 
Føler du at du fortjener å ha det like bra som andre? 

Jeg har en liten historie jeg skal gjøre kort. 
For 3 år siden var jeg både sjenert, og den som sa minst på møter i jobben, og som fulgte strømmen. 
Redd for autoriteter og tenkte alltid de vet best, jeg er jo bare «lille meg» 

Helt til jeg har måttet stå i en kamp mot systemet grunnet mitt barn som ble mobbet. Ikke hatt det bra på skolen, samt slu ledelse som har prøvd dekke over. 
Jeg har slått i bordet, hold meg rolig, vært smart, stilt de ledende spørsmål, brukt fagkompetansen i jobben min, og gjennomskuet hvor ikke- smart de er. 
konfrontert, og provosert de slik at det har klikket for de. 
- konklusjon- vant saken mot skolen.

skolen hevnet seg og gjorde et uklokt stunt. Vant saken der også. 
Det har kostet JA! 
Men rett skal være rett! 

Jeg sitter igjen med at autoriteter har makt, og har sett hvor desperat og slu de kan bli. Men har oppdaget at jeg er smartere enn de, og har tatt innersvingen på de og vant! 
Jeg er verdifull, og ingen - hverken autoriteter eller andre skal få tråkke på meg og min familie. 
En må stole på seg selv, og kjenne at en har en verdi. 
En rektor eller en leder har makt, men de trenger overhode ikke være gode, kloke folk. 

man kan bli dårlig av å bli behandlet dårlig, og ikke klare å stå opp for seg selv. 
til slutt tror man at det er en selv det er feil med 

Anonymkode: c5107...1cf

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483054-til-dere-som-sliter-psykisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Hvis man er veldig psykisk syk og langt nede har man problemer med å stå opp for seg selv og si ifra om urett. Det er mange som må kjempe mot NAV systemet for eksempel, kjempe mot psykiatrien for å få rett behandling.

Derfor har helsepersonell et stort ansvar med å behandle psykisk syke med respekt og verdi og gi dem rett behandling så de blir bedre og kan klare å stå for sine meninger og ikke la seg bli tråkka på.

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Hvis man er veldig psykisk syk og langt nede har man problemer med å stå opp for seg selv og si ifra om urett. Det er mange som må kjempe mot NAV systemet for eksempel, kjempe mot psykiatrien for å få rett behandling.

Derfor har helsepersonell et stort ansvar med å behandle psykisk syke med respekt og verdi og gi dem rett behandling så de blir bedre og kan klare å stå for sine meninger og ikke la seg bli tråkka på.

Og ikke minst ha en brukbar lege som kan kjempe for de. 
Det er beintøft å kjempe mot et system når man ikke er i form selv. 
men takler ikke slike konfrontasjoner og styr da. 
Jeg har selv slitt mye det siste året, så det har vært tøffe tak. 

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Tenk å kjempe for å få hjelp i Norge.. det er helt latterlig! 
Systemet er helt korka! 
spare inn her og spare inn der. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...