Gå til innhold

Mange med alvorlige psykiske lidelser har god livskvalitet ti år etter de ble syke

Anbefalte innlegg

Kashmir
farløs skrev (48 minutter siden):

Det var jeg som stilte spørsmålet, om hva som er forskjellen i de to tilfellene.

Og slik jeg har oppfattett det så har den personen irl (som dere sier) selv lagt ut informasjon, slik som andre sier om at siden de har delt så må de tåle det osv. Ja da bør det vel gå begge veier?

Dette er helt riktig, og det er igjen et manipulerende trekk å ignorere at alle vet hvem man er, og samtidig helt åpenlyst og med intensjon vise det. For et spill , og samtidig også omtale "en fast bruker" på måten det ble gjort her. Det er ikke en gang det blir tråkket over streken her, det har skjedd mange ganger. 

Fortsetter under...

Kashmir
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du vet nøyaktig hvordan folk føler seg? 

Anonymkode: ec60b...b5a

Du har et poeng. Det er mulig vedkommende ikke føler seg viktig nok. Eller viktig i det hele tatt..

my mistake

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du har et poeng. Det er mulig vedkommende ikke føler seg viktig nok. Eller viktig i det hele tatt..

my mistake

Og så er det personer som også understreker sin viktighet ved å annonsere til det store felleskapet _gjentatte_ ganger at «Jeg stikker…» i samme tråd. Døren står åpen…

Anonymkode: cd2d6...c62

Kashmir
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og så er det personer som også understreker sin viktighet ved å annonsere til det store felleskapet _gjentatte_ ganger at «Jeg stikker…» i samme tråd. Døren står åpen…

Anonymkode: cd2d6...c62

Jeg ser hva du mener, men det jeg prøvde å si var at jeg ikke var her for å diskutere.

Kjipt at tråden ble ødelagt, for den kunne jo vært interessant å lese andre kommentarer på.

farløs
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Dette er helt riktig, og det er igjen et manipulerende trekk å ignorere at alle vet hvem man er, og samtidig helt åpenlyst og med intensjon vise det. For et spill , og samtidig også omtale "en fast bruker" på måten det ble gjort her. Det er ikke en gang det blir tråkket over streken her, det har skjedd mange ganger. 

Hm.. det høres ikke bra ut. Det bør uansett gå begge veier mener jeg.

Og de behøver ikke å ha dps/pykiatri møte og diskutere "pasienten" på forumet uten at "pasienten" er med. Og nå er vel ikke de behandlerne heller? 

Når noen spør selv er det en annen sak.

Også hadde det vært bedre å skrive at det er mange som vil slutte med piller feks, for det er nok mange flere som vil det både her og der.

AnonymBruker
farløs skrev (1 time siden):

Det var jeg som stilte spørsmålet, om hva som er forskjellen i de to tilfellene.

Og slik jeg har oppfattett det så har den personen irl (som dere sier) selv lagt ut informasjon, slik som andre sier om at siden de har delt så må de tåle det osv. Ja da bør det vel gå begge veier?

Hvis jeg ikke tar helt feil er vel du ganske ny på dette forumet. Det tar litt tid som ny bruker og forstå dynamikken her.
Det er uskrevne regler å forholde seg til. Gjør du ikke det, kommer du til å få høre det. Du kommer til og forstå etterhvert. 

Anonymkode: d3e12...704

Annonse

Kashmir
Skrevet (endret)
farløs skrev (12 minutter siden):

Hm.. det høres ikke bra ut. Det bør uansett gå begge veier mener jeg.

Og de behøver ikke å ha dps/pykiatri møte og diskutere "pasienten" på forumet uten at "pasienten" er med. Og nå er vel ikke de behandlerne heller? 

Når noen spør selv er det en annen sak.

Også hadde det vært bedre å skrive at det er mange som vil slutte med piller feks, for det er nok mange flere som vil det både her og der.

Ja, det er ganske vanlig å slutte på piller når man har div diagnoser. Det skal ikke bli brukt som en advarsel mot andre som " se hvordan det går pga den og den "  Ikke vet jeg om stopp i medisiner nødvendigvis gjør ting verre heller, men selvfølgelig bør alle ta medisiner som foreskrevet så lenge de har kontroll. Det er det at noen mister kontroll ibland, og så slutter de på grunn av frykt og også paranoia. Sier IKKE at det gjelder nevnte bruker her, men jeg følger ei med Shizoaffektiv lidelse, og hun slutter også på medisiner iblant. Det er ofte på grunn av frykt eller fordi hun savner å hallusinere osv, så det er virkelig ikke lett for alle. De trenger mye hjelp fra omgivelsene noen ganger, men så skjuler de ting for dem pga plutselig frykt eller savn også. Det ER en del av sykdommen rett og slett.

Endret av Kashmir
farløs
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis jeg ikke tar helt feil er vel du ganske ny på dette forumet. Det tar litt tid som ny bruker og forstå dynamikken her.
Det er uskrevne regler å forholde seg til. Gjør du ikke det, kommer du til å få høre det. Du kommer til og forstå etterhvert. 

Ja er veldig ny, men det er vel ikke noe ulempe? 

Trenger ikke å forstå noe uskrevet vel, eller å forholde meg til det?

Jeg kan godt få høre det jeg, har jeg sagt noe om det? Jeg vet ikke om at jeg vil "forstå etterhvert" hvis det er på dette vise..

Endret av farløs
Rettet litt
AnonymBruker
farløs skrev (8 minutter siden):

Ja er veldig ny, men det er vel ikke noe ulempe? 

Trenger ikke å forstå noe uskrevet vel, eller å forholde meg til det?

Jeg kan godt få høre det jeg, har jeg sagt noe om det? Jeg vet ikke om at jeg vil "forstå etterhvert" hvis det er på dette vise..

Det er absolutt ingen ulempe, heller tvert imot. Bare fint med nye brukere. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Godt at noen tørr å si det som det er.

psykedeliker
Kashmir skrev (54 minutter siden):

men det jeg prøvde å si var at jeg ikke var her for å diskutere.

Jeg hører ikke hva du sier gjennom støyen fra alt glasset som knuser...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er uskrevne regler å forholde seg til.

Som for eksempel?

nachnoo

La oss gå tilbake til tema. 
Det er berettiget håp om en god prognose også for de som får en alvorlig diagnose. Det bedrer selvsagt prognosen om en får tilgang til en kompetent behandler over tid, og at en selv følger de råd som er fremkommet som følge av forskning og klinisk erfaring. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...