Gå til innhold

Tar du telefonen hver gang det ringer?

Anbefalte innlegg

Gjest lisemor

Som regel tar jeg telefonen når den ringer, men noen ganger dropper jeg og ta den. Ser på nummervisningen hvem som ringer og visse personer vet jeg det kan ta lang tid å få avsluttet samtalen på. Det er ikke alltid det passer å få en telefon og heller ikke alle vil akseptere om du prøver å avbryte samtalen. Jeg synes også det kan være ekkelt og si at det ikke passer så godt å prate om jeg velger å ta den på et ubeleilig tidspunkt. Fortalte dette til ei veninne en gang og jeg fikk en følelse av at hun syntes det var uhøflig og ikke alltid ta telefonen.

Hvordan er det med dere andre? Tar dere telefonen hver gang? Bør man gjøre det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48306-tar-du-telefonen-hver-gang-det-ringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uglemor

Nei! Hvis jeg er opptatt med noe eller rett og slett ikke har ork til å prate, lar jeg den bare ringe. Vi har jo telefonsvarer. Det dumme er at da fortsetter gjerne telefonen å kime hver halvtime utover, og så må jeg til slutt ta den allikevel. (Hvis jeg ikke drar ut stikket da, men det gjør jeg aldri, det kan jo hende noen ringer....;-)

Mvh

Annonse

Jeg forbeholder meg retten til å la være å ta telefonen av og til, ja. Så lenge det er min egen, private tid og sfære, bestemmer jeg hvem jeg skal snakke med.

Når jeg har personsvar, mail og alskens kjekke greier, får jo folk gitt beskjed om noe er viktig.

Synes ikke det er uhøflig av andre heller - bedre det, enn at de sitter og snakker med meg bare for å være høflige, mens de egentlig banner innvendig for at jeg forstyrret dem.

Tar alltid telefonen uansett hvem som ringer.Men kommer det på displayet ukjent nummer,da tar jeg ikke alltid telefonen,i tilfelle det er loddsalg eller annen tigging som jeg er drittlei av pr. telefon,

jo da har ringt det nr. for og hindre dette, men hva hjelper det,bare litt.

Annonse

Tar alltid telefonen uansett hvem som ringer.Men kommer det på displayet ukjent nummer,da tar jeg ikke alltid telefonen,i tilfelle det er loddsalg eller annen tigging som jeg er drittlei av pr. telefon,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...