Gå til innhold

Mens forsinket en måned..


AnonyymBruker

Anbefalte innlegg

AnonyymBruker

Hei dere! 
jeg stoppet med ppillene i midten av februar i år, pga et ønske om å få barn. Syklusen så ut til å stabilisere seg fint på 28-29 dager allerede etter en mnd. 
jeg forventet menstruasjon igjen 11-12. mai, men denne kom aldri. Jeg testet nokså mange ganger, tok siste testen to uker etter forventet mens men alle har vært negative. Så nå begynner jeg å bli veldig utålmodig. I helgen skulle jeg vel etter planen hatt eggløsning igjen, så vi har jo nå mistet to prøveperioder. 
 

Vet det er mye som kan forårsake dette, men jeg blir likevel litt urolig. Har ikke vært noe ekstra stress i livet, vi stresser ikke med å bli gravid, ingen endring i vekt eller andre utløsende faktorer.
Spørsmålet mitt er vel om en gynekolog kan se hvor i syklusen man er? Sist jeg var der så hun at jeg hadde eggløsning om noen dager, men kan hun se ca hvor i syklus man er uansett? Hadde det da vært en idé å oppsøke gyn igjen for en sjekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
AnonyymBruker skrev (1 time siden):

Hei dere! 
jeg stoppet med ppillene i midten av februar i år, pga et ønske om å få barn. Syklusen så ut til å stabilisere seg fint på 28-29 dager allerede etter en mnd. 
jeg forventet menstruasjon igjen 11-12. mai, men denne kom aldri. Jeg testet nokså mange ganger, tok siste testen to uker etter forventet mens men alle har vært negative. Så nå begynner jeg å bli veldig utålmodig. I helgen skulle jeg vel etter planen hatt eggløsning igjen, så vi har jo nå mistet to prøveperioder. 
 

Vet det er mye som kan forårsake dette, men jeg blir likevel litt urolig. Har ikke vært noe ekstra stress i livet, vi stresser ikke med å bli gravid, ingen endring i vekt eller andre utløsende faktorer.
Spørsmålet mitt er vel om en gynekolog kan se hvor i syklusen man er? Sist jeg var der så hun at jeg hadde eggløsning om noen dager, men kan hun se ca hvor i syklus man er uansett? Hadde det da vært en idé å oppsøke gyn igjen for en sjekk? 

Med mindre du er over 40 år så ville jeg tatt dette med knusende ro. Om jeg ikke husker feil så er det vel ett år med prøving man anbefaler før man søker legen om man ikke har blitt gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonyymBruker

Ser at det skrives at dersom man mister mens i mer enn tre mnd så kan man oppsøke lege eller gynekolog dersom man er prøver, så det var litt det jeg tenkte på, og om hun muligens kan se litt hvor i syklus man er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...