Gå til innhold

Fantastisk effekt av Litium

Anbefalte innlegg

anneloset
Skrevet (endret)

Er så glad for at jeg til slutt trossa min skepsis til å prøve Litium.  Så langt har ingenting av det jeg frykta skjedd.  Var mest redd for nyrene.  Det som blir sjekka med blodprøver er i orden så langt. Har ikke lagt på meg et gram og jeg spiser alt jeg vil. Var redd for hjerterytme, hadde så høy hvilepuls før, men den går heller ned, mer enn 10 mindre i gjennomsnitt enn for to år siden.  Jeg har vært fri fra depresjon og hypomani i et og et halvt år, og jeg pleide ha to depresjons perioder hvert år.  Gått fra 66 sykedager i 2022 (høsten det året jeg starta) via 17 i 2023 til 0 hittil i år, i hundre prosent stilling.

Nesten uvirkelig dette.

Villanda 

Endret av anneloset
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483070-fantastisk-effekt-av-litium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
anneloset skrev (8 minutter siden):

Er så glad for at jeg til slutt trossa min skepsis til å prøve Litium.  Så langt har ingenting av det jeg frykta skjedd.  Var mest redd for nyrene.  Det som blir sjekka med blodprøver er i orden så langt. Har ikke lagt på meg et gram og jeg spiser alt jeg vil. Var redd for hjerterytme, hadde så høy hvilepuls før, men den går heller ned, mer enn 10 mindre i gjennomsnitt enn for to år siden.  Jeg har vært fri fra depresjon og hypomani i et og et halvt år, og jeg pleide ha to depresjons perioder hvert år.  Gått fra 66 sykedager i 2022 (høsten det året jeg starta) via 17 i 2023 til 0 hittil i år, i hundre prosent stilling.

Nesten uvirkelig dette.

Villanda 

Så fantastisk å høre! Hvilken diagnose har du?

Anonymkode: 644db...ad2

Annonse

Glitter
anneloset skrev (1 time siden):

Usikkert om du får beholde den?

Er under utredning for psykose. De snakker om schizoaffektiv og schizofreni. Nå prøver de å kartlegge den affektive delen av det. Hvis de setter schizofreni er jeg usikker på om de lar meg beholde Litium. Så sånn sett håper jeg de setter schizoaffektiv for jeg blir så syk uten Litium. Men eneste som foreløpig er sikkert ifølge dem er at jeg har psykoselidelse. Så får se hva de kommer fram til. Det bipolare er godt dokumentert så er rart om de ikke tar det med i diagnose.

anneloset
Glitter skrev (1 time siden):

Er under utredning for psykose. De snakker om schizoaffektiv og schizofreni. Nå prøver de å kartlegge den affektive delen av det. Hvis de setter schizofreni er jeg usikker på om de lar meg beholde Litium. Så sånn sett håper jeg de setter schizoaffektiv for jeg blir så syk uten Litium. Men eneste som foreløpig er sikkert ifølge dem er at jeg har psykoselidelse. Så får se hva de kommer fram til. Det bipolare er godt dokumentert så er rart om de ikke tar det med i diagnose.

Det må vel telle med hva medisin som faktisk har god effekt på deg, og ikke bare diagnose? Lykke til i alle fall!

Trinity80
Glitter skrev (4 minutter siden):

Håper det. Takk. :)

Lithium i lav dose brukes i andre land for stabilisering av avhengighet. Bruk det som argumentasjon for å beholde det. Vet ikke om de i Norge henger med på dette @Glitter Krysser ialf fingre og tær for at du får beholde det!

Glitter
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Lithium i lav dose brukes i andre land for stabilisering av avhengighet. Bruk det som argumentasjon for å beholde det. Vet ikke om de i Norge henger med på dette @Glitter Krysser ialf fingre og tær for at du får beholde det!

Jeg går ikke på lav dose da. Går på en passelig høy en tror jeg. 

Takk for det. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...