Gå til innhold

Kjøpefest - hva bruke penger til.

Anbefalte innlegg

Det meldes om en kommende kjøpefest:

http://www.dinside.no/page/artf/30053.shtml?

Spørsmålet blir da hva man skal bruke disse pengene til.

For oss som har vansker med å få utgiftene til å strekke til, blir spørsmålet ekstra aktuelt.

Selv avventer jeg en renteoppgang på et par poeng, slik at luksusbiler og leiligheter (for senere utleie) kommer på markedet for en billig penge.

Hva skal dere bruke alle disse pengene til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48310-kj%C3%B8pefest-hva-bruke-penger-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der vil eg ikkje ta stilling til før pengene er kommet under hodeputa, men eg rekner med att det bare er ett påskudd for Gjedrem slik att han kan sette opp renta !

Svinepelsen!!!!

Men om det mot alle odds skulle bli noe ekstra, så ville eg foretrukket å sløst de bort på piker, vin og sang fortrinnsvis i syd Italia !

Mvh

Annonse

Du venter altså på boomen med tvangsauksjoner? Det har jeg gjort i mange år, og jeg venter gjerne litt til. Bruke penger? Jepp, det kan jeg, men med litt mer penger, tror jeg jeg fortsatt ville levd som før. Jeg ville brukt de ekstra pengene til å sikre økonomien litt, særlig hvis jeg lever i en "nullbalanse" fra måned til måned. Med litt penger på bok, senker hjerterytmen seg noen hakk, og jeg føler større velbehag.

Uansett - jeg får ikke bedre råd fremover. Jeg er student. Sånn er det, men hvis rentene øker, så blir banken min grimmere å kreve inn huslånet.

mvh

terningkast6

Jeg synes å huske det var snakk om kjøpefest før jul også. Renta skulle gå ned og vi skulle få SÅÅ god råd.

Hva skjedde, joda, de som sitter godt i det fra før, som har nesten nedbetalte hus (dvs. innenfor 60% av lånetakst), de fikk satt ned renta, vi andre som ikke er så heldig må nøye oss å lese om denne kjøpefesten. Det vil si for det beste småbarnsfamilier og andre i etableringsfasen.

Hvis de nå begynner å bruke rentenedgangen i lønnsforhandlingene, da blir jeg vred.

Skjønner ikke helt at de som styrer kan godta at bankene lurer folk på den måten.

Jeg synes å huske det var snakk om kjøpefest før jul også. Renta skulle gå ned og vi skulle få SÅÅ god råd.

Hva skjedde, joda, de som sitter godt i det fra før, som har nesten nedbetalte hus (dvs. innenfor 60% av lånetakst), de fikk satt ned renta, vi andre som ikke er så heldig må nøye oss å lese om denne kjøpefesten. Det vil si for det beste småbarnsfamilier og andre i etableringsfasen.

Hvis de nå begynner å bruke rentenedgangen i lønnsforhandlingene, da blir jeg vred.

Skjønner ikke helt at de som styrer kan godta at bankene lurer folk på den måten.

Tror nok ikke de bruker rentenedgang i lønnsforhandlingene.. Det ble vel heller enda en renteøkning pga. de alt for gode oppgjørene..

Noe annet man kan lure på er jo hvor det blir av de pengene som Norges Bank får inn ekstra i renter pga. av de bruker renten som styringsmiddel i økonomien..

I skandiabanken i norge får man boliglån til 7,7% I sverige koster samme lån 5,35%

Den differansen utgjør for meg 51700 i ekstra renteutgifter.. Disse pengene går vel rett videre til Norges Bank, og er i såfall en ekstra skatt.

terningkast6

Tror nok ikke de bruker rentenedgang i lønnsforhandlingene.. Det ble vel heller enda en renteøkning pga. de alt for gode oppgjørene..

Noe annet man kan lure på er jo hvor det blir av de pengene som Norges Bank får inn ekstra i renter pga. av de bruker renten som styringsmiddel i økonomien..

I skandiabanken i norge får man boliglån til 7,7% I sverige koster samme lån 5,35%

Den differansen utgjør for meg 51700 i ekstra renteutgifter.. Disse pengene går vel rett videre til Norges Bank, og er i såfall en ekstra skatt.

Ikke skjønner jeg at de gidder å bruke så mye tid og krefter på alt dette, lønnsforhandlingene som gjerne etterfølges av streik koster jo millioner.

Resultatet for oss lønnsmottakere er jo null likevel, de gir med den ene handa og tar med den andre.

Noen arbeidstakere opplever også at de sies opp fordi utgiftene er blitt for høye for arbeidsgiver, i tillegg til forhøyede lønnskostnader får også arbeidsgiverne høyere renter å slite med.

En evig karusell, skjønner ikke hvorfor ingen prøver å finne en bedre løsning. Ingen kan vel være fornøyd slik det er i dag.

De eneste som i det lange løp tjener på dette er de som er gjeldfri og har penger på bok.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...