Gå til innhold

Alle andre får masse hjelp her inne virker det som

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mens jeg faller mellom alle stoler. Får bare avslag på dps (aldri gått der) og får ikke bli innlagt. Og jeg er ufør. Her inne leser man bare om folk som skriver om psykologtimene sine og om dps kan lese i journalen. Det er ingen her som blir nektet hjelp virker det som. Og med nektet hjelp så mener jeg at man aldri har gått på dps eller blir nektet innleggelser

Anonymkode: b677d...f3d

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dps er bare et alternativ til hjelp du kan få. 
rask psykisk helse i kommunene er veldig flinke, og du kan bli henvist dit. 
du kan også ta kontakt med private. 
ikke sett deg ned å føl deg fortapt grunnet avslag på dps. 30% av alle henvisningene dit ender i avslag. 
sats på kommunen du bor i 

Anonymkode: 13cd4...0c7

AnonymBruker

Hvordan fikk du uføretrygd om du aldri har fått utredning eller behandling? Man må få en diagnose, spesialistvurdering og gjennomføre hensiktsmessig behandling for å få innvilget uføretrygd. Det er også mange som må stå på sitt, og nærmest forlange behandling, dvs ikke gi seg etter å ha fått avslag. Det er også mulig å kontakte pasientombudet for å få hjelp med dette. 

Anonymkode: 8337a...36f

Annonse

slabbedask
Trinity80 skrev (2 timer siden):

Egen helse er eget ansvar. ‘Alle andre’ får hjelp fordi de kjemper og gir ikke opp. 

Mange har ikke kapasitet til å klare det. Det er ofte de som er flinke til å snakke for seg som får hjelp. Eller de har ressurpersoner rundt seg.

psykedeliker
slabbedask skrev (11 minutter siden):

Mange har ikke kapasitet til å klare det. Det er ofte de som er flinke til å snakke for seg som får hjelp. Eller de har ressurpersoner rundt seg.

Jeg lurer virkelig på hvem disse menneskene er, som ikke har noen "ressurspersoner" rundt seg i det hele tatt.

Annonse

snusmumeriken96
psykedeliker skrev (1 time siden):

Det var ikke svar på spørsmålet.

Det jeg mente er at de er de uten nettverk som ikke får hjelp. Er jo nærmest helt vanlig å slite psykisk, alle gjør det jo. Så de som faktisk sliter får ikke hjelp

psykedeliker
snusmumeriken96 skrev (6 minutter siden):

Det jeg mente er at de er de uten nettverk som ikke får hjelp. Er jo nærmest helt vanlig å slite psykisk, alle gjør det jo. Så de som faktisk sliter får ikke hjelp

Og det jeg mener er at det ikke er så vanskelig å bygge seg et lite nettverk som mange tror.

stjernestøv
snusmumeriken96 skrev (35 minutter siden):

Det er folk som har nettverk også som ikké får hjelp. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Jeg ser fortsatt ikke relevansen mellom følelsen ensomhet, til å ikke ha noen ressurspersoner rundt seg i det hele tatt.

Det er forskjell mellom det å føle seg ensom og det å være helt alene. Man kan godt føle seg ensom sammen med mange mennesker.

Anonymkode: bfd82...efe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...