Gå til innhold

Alle andre får masse hjelp her inne virker det som

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er forskjell mellom det å føle seg ensom og det å være helt alene. Man kan godt føle seg ensom sammen med mange mennesker.

Anonymkode: bfd82...efe

Jeg er alene men ikke ensom da men har psykiske problemer

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (39 minutter siden):

Det er folk som har nettverk også som ikké får hjelp. 

Hva vet du om det? Du har både mann og barn. 

Og det er jo faktisk slik at dps har en prioriteringsliste som sier at de med barn blir prioritert foran de uten barn. 

Anonymkode: b677d...f3d

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det er jo faktisk slik at dps har en prioriteringsliste som sier at de med barn blir prioritert foran de uten barn. 

Ok. Det visste jeg ikke. Jeg ble nå prioritert lenge før jeg fikk barn. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er ikke det eneste som blir tatt i betraktning, hvis du leser prioriteringsveilederen.

Men du har ikke svart på gjentatte spørsmål om hva du mener DPS skal hjelpe deg med. De er jo ikke der for «koseprat». 

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (12 minutter siden):

Du liker å være alene?

Er veldig forskjellig hva folk kaller for å være "alene" da. Noen sier de er alene selvom de er på jobb hver dag og med venner eller familie ukentlig. Dette kaller ikke jeg å være alene, og det er da ikke rart man ikke er ensom heller da. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har aldri hatt noe i mot det, har en vennine da og foreldre men er stort sett for meg selv. 

Anonymkode: 67fb4...d38

Men da har du noen i livet ditt, du er ikke totalt alene

Anonymkode: bfd82...efe

psykedeliker
Everybody skrev (3 minutter siden):

Hva er egentlig "hjelp"?

I juridisk forstand deles "nødvendig helsehjelp" inn i behandling og/eller oppfølging, men strengt tatt dekker det vel egentlig alt som innebærer subjektivt opplevd bedring hos pasienten. (Det kan selvfølgelig diskuteres om - og i hvilken grad - objektive kriterier også bør tillegges vekt.)

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (30 minutter siden):

Psykiatri er mye oppfølging. I psykiatrien må en mye mer leve med sine plager enn i somatikken. Medisiner kan dempe symptomer betraktelig, men kanskje ikke gjøre en helt frisk.

Man kan ikke operere bort en depresjon. Mange som søker hjelp tror at en psykolog fikser seg. Men det er du selv som må Stå i jobben og i slitet. 
en psykolog kan lytte, veilede og gjøre deg bevisst eget tankemønster. Men en psykolog kan ikke gjøre deg frisk, det er det du selv som kan 

Anonymkode: 13cd4...0c7

AnonymBruker
Trinity80 skrev (På 5.6.2024 den 11.20):

Egen helse er eget ansvar. ‘Alle andre’ får hjelp fordi de kjemper og gir ikke opp. 

Dette er et urettferdig system, det vet alle. Stopp, la alle få hjelp. Også de som lider i stillhet i herrens navn. 

Anonymkode: ba7e8...9c5

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 23.53):

Mens jeg faller mellom alle stoler. Får bare avslag på dps (aldri gått der) og får ikke bli innlagt. Og jeg er ufør. Her inne leser man bare om folk som skriver om psykologtimene sine og om dps kan lese i journalen. Det er ingen her som blir nektet hjelp virker det som. Og med nektet hjelp så mener jeg at man aldri har gått på dps eller blir nektet innleggelser

«Alle» får avslag på første søknad til DPS virker det som, er standard. Psykologer med refusjonsrett er det mangel på, er selv heldig og har en, og ser hvor enormt mye hun jobber.
Som flere sier her så er rask psykisk helse ett sted du nesten er garantert hjelp.

Anonymkode: 8149b...d30

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...