Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Seroxat endret tittelen til Økt angst nedtrapping Olanzapine

Fortsetter under...

Seroxat skrev (21 minutter siden):

Jeg begynte å trappe ned på Olanzepine for to dager siden, fra 5 mg til 2,5 mg. Jeg opplever å få økt angst når jeg trapper ned. Er det vanlig og hvor lenge vil det vare? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

De gangene jeg har trappet ned på Olanzepine har jeg alltid opplevd økt angst. Det varte til jeg trappet opp dosen igjen. Jeg har m.a.o. ikke noen erfaring med å klare meg helt uten. Olanzepine er det medikamentet som så langt har gitt meg den beste angstreduksjonen.

Seroxat
Skrevet (endret)
bibben skrev (7 minutter siden):

De gangene jeg har trappet ned på Olanzepine har jeg alltid opplevd økt angst. Det varte til jeg trappet opp dosen igjen. Jeg har m.a.o. ikke noen erfaring med å klare meg helt uten. Olanzepine er det medikamentet som så langt har gitt meg den beste angstreduksjonen.

Jeg forstår. Jeg er veldig innstilt på og klare å kutte ut Olanzepine så jeg håper at jeg klarer det. Ser frem imot og være mer våken på dagtid. Takk for at du deler ❤️

Endret av Seroxat
Seroxat
Skrevet (endret)
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Hvis angstlidelsen ikke har endret seg i den tiden du har brukt olanzapin, vil den naturlig nok komme tilbake når dosen reduseres.

Jeg forstår. Er det ikke bare en overgangsfase og vanlige bivirkninger når man trapper ned? Jeg går på Fontex også og den skal vel også hjelpe på angst? Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
nachnoo
Seroxat skrev (2 minutter siden):

Er det ikke bare en overgangsfase og vanlige bivirkninger når man trapper ned?

Ikke hvis intet har endret seg med angstlidelsen.

En diabetiker som trapper ned insulin, vil få økende blodsukker såfremt sykdommen diabetes fortsatt er til stede.

Annonse

Seroxat
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Ikke hvis intet har endret seg med angstlidelsen.

En diabetiker som trapper ned insulin, vil få økende blodsukker såfremt sykdommen diabetes fortsatt er til stede.

Jeg forstår. Jeg trodde det var en vanlig bivirkning når man trappa ned og at det gir seg etterhvert jeg. Da får jeg se hvordan det går. Planen er at jeg skal seponere Olanzepine helt. 

Seroxat skrev (39 minutter siden):

Jeg forstår. Jeg er veldig innstilt på og klare å kutte ut Olanzepine så jeg håper at jeg klarer det. Ser frem imot og være mer våken på dagtid. Takk for at du deler ❤️

Hei igjen! Bare en liten kommentar (og erfaring) til dette med tretthet på dagtid. Dette har jeg også slitt med. Cluet for meg var å innta medikamentet såpass tidlig om kvelden at jeg ikke ble så tung dagen etter. For eksempel kl. 19 om kvelden.

Seroxat
bibben skrev (1 minutt siden):

Hei igjen! Bare en liten kommentar (og erfaring) til dette med tretthet på dagtid. Dette har jeg også slitt med. Cluet for meg var å innta medikamentet såpass tidlig om kvelden at jeg ikke ble så tung dagen etter. For eksempel kl. 19 om kvelden.

Jeg forstår. Takk for tips og tilbakemelding ❤️ Jeg skal ta 2,5 mg med Olanzapine en stund før jeg seponerer helt så da skal jeg ha tipset ditt i bakhodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...