Gå til innhold

Har ikke fått svar på henvisning og fristen har gått ut, hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For 10 ukedager siden så sendte fastlegen henvisning til Psykiatrisk Poliklinikk. Han sa at jeg skulle få svar innen 10 virkedager/ukedager, noe som er i dag. Det kan jo hende at jeg får ett svar i løpet av dagen da? Men hvis jeg ikke får svar hva blir neste steg? Er det vanlig å ringe Psykiatrisk Poliklinikk og etterlyse svar? Eller burde jeg bare gi dem tid og vente ett par dager ekstra? Så vidt jeg vet sender de ut brevet elektronisk nå. Kan det være jeg har fått avslag kanskje, og det er derfor jeg ikke hører noe?

Anonymkode: b3afb...e3a

Fortsetter under...

nachnoo

Avslag eller ikke påvirker ikke når du får svar. Men jag anbefaler at du har en smule tålmodighet. Det f.eks. ikke 10 dager fra fastlegen sendte henvisningen, men 10 dager fra de mottok den. Mot slutten av neste uke kan du ringe om du ikke har hørt noe.

AnonymBruker
nachnoo skrev (13 minutter siden):

Avslag eller ikke påvirker ikke når du får svar. Men jag anbefaler at du har en smule tålmodighet. Det f.eks. ikke 10 dager fra fastlegen sendte henvisningen, men 10 dager fra de mottok den. Mot slutten av neste uke kan du ringe om du ikke har hørt noe.

Men sender ikke fastlegen henvisningen elektronisk da? Slik at de har fått den samme dag som jeg var hos fastlegen, eller?

nachnoo
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men sender ikke fastlegen henvisningen elektronisk da? Slik at de har fått den samme dag som jeg var hos fastlegen, eller?

Vær litt smidig i hodet. Hva hvis han sendte den 15.25?

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (På 5.6.2024 den 11.57):

Vær litt smidig i hodet. Hva hvis han sendte den 15.25?

Sant det. Men da ringer jeg poliklinikken fredag neste uke om jeg ikke har hørt noe innen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...