Gå til innhold

Prøver å slutte og røyke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor har du kjøpt da?

Anonymkode: e99c8...297

I Syden,vel 😉.  I Norge kan du kjøpe på nett, jeg tror den heter KY.  Ikke kjøp noe med mint-smak for det er svir på tannkjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dag 3 og skikkelig røyksug i dag - hjeeelp! 

Anonymkode: 9df25...759

For meg var dag 1 og 3 de værste. Som ISW sier er det lurt å tenke at dette er ufarlig, det er bare avhengigheten som tuller med hodet ditt og prøver å få deg tilbake som avhengig. Mitt råd er fremdeles å tenke på deg selv som ikke-røyker og bruk gjerne humor i møte med lengselen. Tenk ala «jassågitt, du skal ha meg utpå nå, men det kan du drite i for denne ikke-røykerom vil ikke ha digg men gå en tur». Jeg ville dessuten prøvd å finne fysiske adspredelser og unngått nye ting å putte i munnen - iallefall om du ikke ønsker å bli en av dem som går opp fem kg etter røykestopp ;)

Lykke til - du greier dag tre også :) Ps. Har du lastet ned «Slutta»? En venn brukte den for noen år siden og likte å følge med på hvor mye tjære, nikotin og penger som ikke rant gjennom lungene hans etter at han slutta. Appen fantes ikke da jeg slutta så jeg har ingen erfaring med den selv, men ser ikke bort fra at jeg kunne blitt motivert av en sånn app :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 21.02):

Har DU røyket? Nei nå ble jeg skuffet. Jeg trodde du var fornuftig. 

Anonymkode: e99c8...297

Du trodde jeg var født voksen og fornuftig? :D Neida, også jeg måtte lære å gjøre valg etterhvert som jeg vokste til og noen av dem innebar å kutte vaner og atferd som var vanlig der jeg vokste opp.

Er ikke det egentlig fint da? Det at jeg (og en bråte andre) har greid å endre vaner betyr jo at det er håp for alle? :P;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (20 minutter siden):

For meg var dag 1 og 3 de værste. Som ISW sier er det lurt å tenke at dette er ufarlig, det er bare avhengigheten som tuller med hodet ditt og prøver å få deg tilbake som avhengig. Mitt råd er fremdeles å tenke på deg selv som ikke-røyker og bruk gjerne humor i møte med lengselen. Tenk ala «jassågitt, du skal ha meg utpå nå, men det kan du drite i for denne ikke-røykerom vil ikke ha digg men gå en tur». Jeg ville dessuten prøvd å finne fysiske adspredelser og unngått nye ting å putte i munnen - iallefall om du ikke ønsker å bli en av dem som går opp fem kg etter røykestopp ;)

Lykke til - du greier dag tre også :) Ps. Har du lastet ned «Slutta»? En venn brukte den for noen år siden og likte å følge med på hvor mye tjære, nikotin og penger som ikke rant gjennom lungene hans etter at han slutta. Appen fantes ikke da jeg slutta så jeg har ingen erfaring med den selv, men ser ikke bort fra at jeg kunne blitt motivert av en sånn app :) 

Takk for svar! Jeg har slutta-appen og det er fint å følge med på tiden som har gått. Får også meldinger om hva som skjer i kroppen. Jeg skal komme meg gjennom denne dagen også. Egentlig er det kanskje dag 4, for jeg sluttet kl. 06 onsdag morgen. En ting jeg merker forskjellig på er at jeg har mer ro om morgenen, for å ta en røyk var det første jeg gjorde. Nå er det ikke sånn bråhast å komme seg opp og ut. Jeg er nok i faren for vektoppgang altså... er mye mer sulten og har spist mer enn jeg pleier. Gir meg litt slank disse første dagene men må jo snart stramme inn. Jeg skal gjøre det du sier, tenke på meg selv som en ikke-røyker.

Har dessuten sørget for å leve 2 timer lenger fordi jeg ikke har røykt disse siste dagene. Lever 5 min lenger for hver sigarett 🤣

Anonymkode: 9df25...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar! Jeg har slutta-appen og det er fint å følge med på tiden som har gått. Får også meldinger om hva som skjer i kroppen. Jeg skal komme meg gjennom denne dagen også. Egentlig er det kanskje dag 4, for jeg sluttet kl. 06 onsdag morgen. En ting jeg merker forskjellig på er at jeg har mer ro om morgenen, for å ta en røyk var det første jeg gjorde. Nå er det ikke sånn bråhast å komme seg opp og ut. Jeg er nok i faren for vektoppgang altså... er mye mer sulten og har spist mer enn jeg pleier. Gir meg litt slank disse første dagene men må jo snart stramme inn. Jeg skal gjøre det du sier, tenke på meg selv som en ikke-røyker.

Har dessuten sørget for å leve 2 timer lenger fordi jeg ikke har røykt disse siste dagene. Lever 5 min lenger for hver sigarett 🤣

Anonymkode: 9df25...759

Gir meg litt slack skulle det stå. 

Anonymkode: 9df25...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gir meg litt slack skulle det stå. 

Anonymkode: 9df25...759

Skjønte det. Det ble egentlig bare ekstra gøy når det stod slank🥳 Heier på deg, dette greier du selv om at det ikke er lett👍

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (44 minutter siden):

Du trodde jeg var født voksen og fornuftig? :D Neida, også jeg måtte lære å gjøre valg etterhvert som jeg vokste til og noen av dem innebar å kutte vaner og atferd som var vanlig der jeg vokste opp.

Er ikke det egentlig fint da? Det at jeg (og en bråte andre) har greid å endre vaner betyr jo at det er håp for alle? :P;) 

Ja. Det trodde jeg. Det er første gang jeg leser på dol at du har gjort dårlige valg tidligere. 

Anonymkode: e99c8...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle sluttet med den jævla snusen, lei lei lei. Skal jeg slutte brått kanskje?

Anonymkode: 8c505...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skulle sluttet med den jævla snusen, lei lei lei. Skal jeg slutte brått kanskje?

Anonymkode: 8c505...849

Nei 

Anonymkode: e99c8...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle sluttet med den jævla snusen, lei lei lei. Skal jeg slutte brått kanskje?

Anonymkode: 8c505...849

Jeg tror det er litt delte meninger om det.

Jeg gjorde tidligere en masse forsøk på å trappe ned. Problemet var at de aldri varte lengre enn tre dager. Så var det tilbake igjen. 

Personlig (men med ydmykhet for at folk er ulike) syntes jeg det var best å en dag bare ikke kjøpe snus lengre, så skjedde det som skjedde. Det var ikke så ekstremt ille. Jeg tok i alle fall ingen skade av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 bare Jeg skulle sluttet med den jævla snusen, lei lei lei. Skal jeg slutte brått kanskje?

Anonymkode: 8c505...849

Jeg er som ISW, det fungerer best å bare slutte helt. Det samme gjelder andre uvaner/vaner som jeg ønsker å endre. Jeg kan ikke spise to flak potetgull feks, to flak bare tirrer lengselen. Jeg må bare bestemme meg for at det er kun da og da jeg kan spise, og da kan jeg spise en pose. For meg funket det heller ikke å "fest"/"sosial"-røyke/snuse, jeg ble bare tirret av det.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

Jeg tror det er litt delte meninger om det.

Jeg gjorde tidligere en masse forsøk på å trappe ned. Problemet var at de aldri varte lengre enn tre dager. Så var det tilbake igjen. 

Personlig (men med ydmykhet for at folk er ulike) syntes jeg det var best å en dag bare ikke kjøpe snus lengre, så skjedde det som skjedde. Det var ikke så ekstremt ille. Jeg tok i alle fall ingen skade av det. 

Er det ingen som er redd for kreft her eller?

Anonymkode: e99c8...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Nå har jeg vært i familieselskap i 5 timer, det hjalp å få tankene over på noe annet. Har nesten ikke tenkt på røyk disse timene, det var deilig! 

Anonymkode: 9df25...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady HM
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Nå har jeg vært i familieselskap i 5 timer, det hjalp å få tankene over på noe annet. Har nesten ikke tenkt på røyk disse timene, det var deilig! 

Anonymkode: 9df25...759

Ta med deg den lærdommen videre, røyking handler i stor grad om vaner - så prøv å finn på ting som gjør at du tenker på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet med nikotin for en uke siden. Trodde det skulle være mye verre. har grudd meg og utsatt så lenge, men så var det egentlig for meg bare rastløshet som var verst. Det er ikke alltid det blir så ille som man tror heller. Jeg hadde forøvrig mye nikotinmengde i kroppen daglig.

Anonymkode: 8e6ec...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 dager og 2 timer røykfri nå. Det viktigste er å bryte rutinene som har blitt nevnt her. I går hadde jeg psykologtime, da tar jeg vanligvis 3 røyk før timen (har time kl. 10) og en rett etter. Hadde veldig lyst på røyk etter en krevende samtale, men tok en snus og kom meg gjennom det. Har vært på hytta nå og det har vært lettere her, men i morgen skal jeg tilbake til Oslo med mye mere stress og triggere. Det blir en overgang, men jeg er motivert! 

Anonymkode: 9df25...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

6 dager og 2 timer røykfri nå. Det viktigste er å bryte rutinene som har blitt nevnt her. I går hadde jeg psykologtime, da tar jeg vanligvis 3 røyk før timen (har time kl. 10) og en rett etter. Hadde veldig lyst på røyk etter en krevende samtale, men tok en snus og kom meg gjennom det. Har vært på hytta nå og det har vært lettere her, men i morgen skal jeg tilbake til Oslo med mye mere stress og triggere. Det blir en overgang, men jeg er motivert! 

Anonymkode: 9df25...759

Flink du er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (21 minutter siden):

Flink du er. :)

Takk Glitter. Snuser du, eller husker jeg feil? 

Anonymkode: 9df25...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk Glitter. Snuser du, eller husker jeg feil? 

Anonymkode: 9df25...759

Ja jeg snuser masse. En boks om dagen. Skal kutte ned når jeg kommer hjem fra sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja jeg snuser masse. En boks om dagen. Skal kutte ned når jeg kommer hjem fra sykehuset. 

Røyk er 9 ganger så helseskadelig som snus, så ikke vær for streng med deg selv ⚘

Anonymkode: 9df25...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...