Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (12 minutter siden):

Ingen av de psykisk syke mennene jeg kjenner har kjæreste. Alle kvinnene har vært i flere forhold, da gjerne med menn uten psykiske lidelser.

Sant

Kvinner får seg kjæreste uansett med mindre de har veldig alvorlige psykiske problemer. Menn får seg ikke kjæreste

Anonymkode: a03e6...a6c

AnonymBruker
Osten skrev (7 minutter siden):

Sannheten er at kvinner er sterkere og takler bedre å leve alene enn menn gjør. 

Jeg tror det handler om at kvinner oftere faktisk ikke havner alene da kvinner er de som sitter igjen med omsorgen for barna ved skilsmisse

Annonse

Glitter
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei det vanligste er at menn har de kun i helgene eventuelt annenhver helg

Absolutt alle jeg kjenner, bortsett fra meg selv, har 50/50. Og vi hadde 50/50 før jeg ble dårlig. Det var nok mer før at det var vanlig det du sier.

Grendel

Jeg regner med at det er en viss sammenheng mellom å være enslig og begå selvmord, men begge de jeg kjente godt var etablert med familie. Han ene var åpen om psykiske problemer over lang tid. Han andre var et mysterium for meg.

Uansett gjør det meg skeptisk til at ensomhet forklarer forskjellen på menn og kvinner. Forskjellen på menn og kvinner er mye mindre enn folk tror. Enslige kvinner er også mye sykere enn kvinner i forhold. Forskjellen er bare litt større hos menn.

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

50/50 er nå det som er mest vanlig i dag. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tidligere var det vanligst. Nå er det 50/50 som gjelder

Anonymkode: 9f511...708

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-samliv/stadig-flere-barn-har-delt-bosted-etter-foreldrenes-samlivsbrudd/2127544

Her står det at 49% av alle barna bodde fast hos mor

Kun 7% bodde fast hos far

Når det er delt omsorg vet jeg at det vanligste er at mor har i hverdagene mens far har helg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei det vanligste er at menn har de kun i helgene eventuelt annenhver helg

Nei. Det er ikke vanligst. Før i tiden var det vanlig. Nå er 50/50 normen og andre løsninger unntaket 

Anonymkode: d3b83...600

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-samliv/stadig-flere-barn-har-delt-bosted-etter-foreldrenes-samlivsbrudd/2127544

Når det er delt omsorg vet jeg at det vanligste er at mor har i hverdagene mens far har helg

Du må lese statistikken rett før du bruker den. Det vanlige i dag er 50/50. Av de som ikke velger 50/50 er det 49% av barna som bor mest hos mor. Dette er IKKE det samme som påstanden om at 49% av barn bor fast hos mor etter skilsmisse

Anonymkode: d3b83...600

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mine barn «bor fast» hos meg (mor), men vi har 50% omsorg og lik fordeling av hverdag og helg. Det er nok mange slike ordninger som skjuler seg bak den 49-prosenten. 

Everybody skrev (2 timer siden):

Mens en mann må ha personlighet og status. Så hvis du er innadvendt og har en dårlig betalt jobb er du fucked. 😂

Hvis man vil ha forhold da.

Jeg pleier å tenke at menn enten får alt, eller så er de fucked. De befinner seg i hver sin ende av lykkeskalaen. Mens kvinner klumper seg sammen på midten av skalaen. Ingen kvinner blir ordentlig lykkelige, men ingen blir ordentlig fucked heller. (Ser nå bort fra kvinner som blir utsatt for alvorlig kvinnefiendlig kriminalitet etc.)

Everybody
Sokk skrev (41 minutter siden):

Jeg pleier å tenke at menn enten får alt, eller så er de fucked. De befinner seg i hver sin ende av lykkeskalaen. Mens kvinner klumper seg sammen på midten av skalaen. Ingen kvinner blir ordentlig lykkelige, men ingen blir ordentlig fucked heller. (Ser nå bort fra kvinner som blir utsatt for alvorlig kvinnefiendlig kriminalitet etc.)

Ja sånn er det når 80% av kvinnene vil ha 20% av mennene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...