Gå til innhold

Det tordner så mye at jeg er redd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke så glad i lyn og torden.  Hvor er det tordenvær nå? Her jeg bor er det vind og sol.  Jeg pleier å trekke ut kontakten til nett og tv, vaskemaskin og sånn. Det varer som oftest ikke så lenge da, og er ikke farlig for deg så lenge du er innendørs. (Stort sett)

Skjønner deg godt. Hvis jeg er inne blir jeg ikke redd før det kommer nærme. Men jeg synes det er skummelt. Da jeg var barn ble det brann i et hus i nærheten som følge av lynnedslag. Synet av den gigantiske skyen av røyk skremte meg. Jeg tør heller ikke dusje eller lade mobilen ved senga. Men jeg må holde masken nå for jeg må berolige barn og en veldig redd og bjeffende hund.

Jeg er også veldig redd for tordenvær på tur. Har fått en del turer ødelagt av det faktisk, har vært redd hele tiden fordi det har vært fare for tordenvær. Har også vært mye bekymret for samboer som har vært ute på tur i tordenvær. 

AnonymBruker
Osten skrev (45 minutter siden):

Jeg er ikke så glad i lyn og torden.  Hvor er det tordenvær nå? Her jeg bor er det vind og sol.  Jeg pleier å trekke ut kontakten til nett og tv, vaskemaskin og sånn. Det varer som oftest ikke så lenge da, og er ikke farlig for deg så lenge du er innendørs. (Stort sett)

Jeg trakk ut alle ledninger. Følte nesten det ble krig. Var skikkelig nærme meg, her det tordnet. 

emilie321 skrev (31 minutter siden):

Er ikke akkurat glad i lyn og torden, men er ikke redd heller. Heldigvis så har vi lynavleder her jeg bor

Everybody skrev (22 minutter siden):

Er best å sette seg i bilen hvis det lyner og tordner.

Det turde jeg ikke.

Sokk skrev (12 minutter siden):

Skjønner deg godt. Hvis jeg er inne blir jeg ikke redd før det kommer nærme. Men jeg synes det er skummelt. Da jeg var barn ble det brann i et hus i nærheten som følge av lynnedslag. Synet av den gigantiske skyen av røyk skremte meg. Jeg tør heller ikke dusje eller lade mobilen ved senga. Men jeg må holde masken nå for jeg må berolige barn og en veldig redd og bjeffende hund.

Jeg er også veldig redd for tordenvær på tur. Har fått en del turer ødelagt av det faktisk, har vært redd hele tiden fordi det har vært fare for tordenvær. Har også vært mye bekymret for samboer som har vært ute på tur i tordenvær. 

Hvordan kom du deg i sikkerhet hvis du var ute i torden? Jeg holdt på å ringe etter brannbilen stiv av skrekk. Det var skikkelig skummelt. Så redd det skal skje igjen at jeg ikke tør å legge meg i natt. Jeg tenkte at nå ble det dommedag og jeg har ikke mat for 7 dager. Enda, jeg skulle liksom kjøpe det i helgen. 

Anonymkode: ebab2...625

Annonse

Lillemus
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg trakk ut alle ledninger. Følte nesten det ble krig. Var skikkelig nærme meg, her det tordnet. 

Det turde jeg ikke.

Hvordan kom du deg i sikkerhet hvis du var ute i torden? Jeg holdt på å ringe etter brannbilen stiv av skrekk. Det var skikkelig skummelt. Så redd det skal skje igjen at jeg ikke tør å legge meg i natt. Jeg tenkte at nå ble det dommedag og jeg har ikke mat for 7 dager. Enda, jeg skulle liksom kjøpe det i helgen. 

Holdt du på å ringe etter brannvesenet fordi det tordnet!? Hvis tordenbygen har gitt seg nå så kan du trygt legge deg. :) 

Everybody
UtakknemligDiva skrev (12 minutter siden):

Vi har aldri lyn og torden her i landet. Selv om det er spådd så kommer det ikke mesteparten av tiden. Så dere pyser får det som dere vil 98% av tiden. 
Jeg ønsker vi kunne hatt så mye mer.

Er du klar over at du kan bli drept av lyn?

emilie321
Everybody skrev (1 time siden):

Er du klar over at du kan bli drept av lyn?

Er enig med deg at en bør være forsiktig.  Etter et raskt Google søk, så fant jeg ut at det har dødd 6 personer i perioden 2000-2021 bare i Norge pga lyn. I tillegg kommer alle skader som lynet gjør med feks branner. Så en bør så absolutt ha respekt for lynet. 

emilie321
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det turde jeg ikke.

Selv om det skjer at lynet slår ned å skader mennesker, så er det ikke så ofte.  Hvis en tar forhåndsregler, så går det som regel veldig bra.

Annonse

Eva Sofie
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har gjemt meg under dynen. Flere som er redd for torden? 

Det var kraftig dette tordenværet. Når det vibrerer i gulv og vegger, er det kraftig, men det var etter at lynet hadde blinket.

Det er skrallet og bulderet som kan oppleves mest skremmende, men da er faren reelt sett over.

AnonymBruker
Lillemus skrev (17 timer siden):

Holdt du på å ringe etter brannvesenet fordi det tordnet!? Hvis tordenbygen har gitt seg nå så kan du trygt legge deg. :) 

Ja synes du det var rart? Jeg var jo redd det skulle bli Brann her. 

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (12 timer siden):

Det var kraftig dette tordenværet. Når det vibrerer i gulv og vegger, er det kraftig, men det var etter at lynet hadde blinket.

Det er skrallet og bulderet som kan oppleves mest skremmende, men da er faren reelt sett over.

Det var mye mer enn normalt i går. Ikke opplevd maken. Ble ikke du og skremt? 

Lillemus
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvem ringer man da? Sykebilen? 

Er det lille trollemor som er ute igjen? Hvis du er så redd fordi det tordner så får du heller holde deg under dyna til tordenværet går over og ikke ringe nødetatene med tull, de har mer enn nok med de reelle meldingene de får.

slabbedask
emilie321 skrev (13 timer siden):

Er enig med deg at en bør være forsiktig.  Etter et raskt Google søk, så fant jeg ut at det har dødd 6 personer i perioden 2000-2021 bare i Norge pga lyn. I tillegg kommer alle skader som lynet gjør med feks branner. Så en bør så absolutt ha respekt for lynet. 

I samme periode døde over 4000 i trafikken, for ikke å snakke om alle de som ble skadet. Er du redd for lyn bør du være livredd for å kjøre bil. 🤨

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...