Gå til innhold

Det tordner så mye at jeg er redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 20.15):

Jeg har gjemt meg under dynen. Flere som er redd for torden? 

Anonymkode: ebab2...625

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 21.13):

Jeg trakk ut alle ledninger. Følte nesten det ble krig. Var skikkelig nærme meg, her det tordnet. 

Det turde jeg ikke.

Hvordan kom du deg i sikkerhet hvis du var ute i torden? Jeg holdt på å ringe etter brannbilen stiv av skrekk. Det var skikkelig skummelt. Så redd det skal skje igjen at jeg ikke tør å legge meg i natt. Jeg tenkte at nå ble det dommedag og jeg har ikke mat for 7 dager. Enda, jeg skulle liksom kjøpe det i helgen. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du sa jo du var i båten når det tordner? Det leste jeg. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var triste nyheter. På en regnfull sommerdag..

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det var egentlig bare et utrykk over hvor redd jeg var. Ikke ta det så bokstavelig talt da.. jezzz

Uff. Jeg tar meg i å lure på hvordan du greier deg i rl. På nett går det ikke så bra… 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kayia skrev (2 minutter siden):

Uff. Jeg tar meg i å lure på hvordan du greier deg i rl. På nett går det ikke så bra… 

Ja huff 🥹 takk for omsorgen. Det er godt du tenker på meg. Jeg klamrer meg fast i håpet

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja huff 🥹 takk for omsorgen. Det er godt du tenker på meg. Jeg klamrer meg fast i håpet

Jeg tenker nok ikke så mye på deg (som du kanskje ønsker) og det var ikke et uttrykk for omsorg. Det var mer et uttrykk for en undring jeg får når jeg en sjelden gang gidder å lese det du lirer ut av deg i trådene dine. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker nok ikke så mye på deg (som du kanskje ønsker) og det var ikke et uttrykk for omsorg. Det var mer et uttrykk for en undring jeg får når jeg en sjelden gang gidder å lese det du lirer ut av deg i trådene dine. 

Da synes jeg du skal lære deg og puste før du publiserer. Det var sarkastisk saft fra min side men jeg synes du skal la

være kommentere når hensikten din er å være frekk. Jeg klarer meg svært godt i livet, hvis du lurte :) Jeg er vant til å håndtere sånne som deg irl så kommentaren dikk ut samtidig som den kom inn! 

Jeg er ikke redd i tordenvær dersom jeg er inne i en bygning eller en bil, men jeg tar mine forholdsregler og unngår farlige situasjoner, som turgåing og båtliv. 

Men også jeg har  blitt overrasket – har «råkjørt» tilbake til land med båt og klart såvidt å unngå uværet som trakk opp. Og for et par år siden syklet jeg INN i et uvær jeg trodde jeg syklet lenger bort fra. Den hendelsen var ganske ekkel, husker det spraket i en trafoboks jeg syklet forbi, men det var ikke et bra alternativ å stoppe heller - uten ly. I bil beskyttes man jo av gummidekkene, men de tynne dekkene på en sykkel (og uten tak!) antar jeg ikke monner noe særlig. 

Før i tida trakk jeg også ut ledninger til apparater – vokste opp med at det var noe man gjorde, typisk på TV’en. Jeg gjør ikke det lenger, bortsett fra at jeg unngår å ha mobilen på kabel. 

Dorthe skrev (16 timer siden):

Er det ikke et overspenningsvern i sikringsboksen da?  Det skal det være i alle nyere hus og blokker.

I blokker kanskje, men ikke i alle eneboliger. Jeg tror man må sørge for å installere det selv.  Da jeg bodde i Oslo, slo lynet ned på loftet i en høyblokk like ved, noe som førte til at boksen som videreførte tv og nett  ble ødelagt.  

Annonse

Osten skrev (6 minutter siden):

I blokker kanskje, men ikke i alle eneboliger. Jeg tror man må sørge for å installere det selv.  Da jeg bodde i Oslo, slo lynet ned på loftet i en høyblokk like ved, noe som førte til at boksen som videreførte tv og nett  ble ødelagt.  

Alt som er bygget etter 2012 skal ha overspenningsvern og alle nye sikringsboksen har det.
Og det koster 3000 kroner å ettermontere det.

Jeg har hatt lynnedslag i en leilighet fra 1896.  Tv’en og videospilleren min gikk og kanna til kaffetrakteren lå knust på den andre siden av benken.

Dorthe skrev (3 minutter siden):

Alt som er bygget etter 2012 skal ha overspenningsvern og alle nye sikringsboksen har det.
Og det koster 3000 kroner å ettermontere det.

Jeg har hatt lynnedslag i en leilighet fra 1896.  Tv’en og videospilleren min gikk og kanna til kaffetrakteren lå knust på den andre siden av benken.

Ok. Veldig bra det da, det med overspenningsvern. Det fins også sånne små bokser som man kan koble til antenneledningen til internett som skal beskytte. Vet ikke hva det koster da. 

slabbedask
morsan skrev (2 timer siden):

I bil beskyttes man jo av gummidekkene, men de tynne dekkene på en sykkel (og uten tak!) antar jeg ikke monner noe særlig. 

Det er en myte at det er dekkene som beskytter. Det er metallet i bilens karosseri som fungerer som et Faradaybur og leder lynet til jord.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da synes jeg du skal lære deg og puste før du publiserer. Det var sarkastisk saft fra min side men jeg synes du skal la

være kommentere når hensikten din er å være frekk. Jeg klarer meg svært godt i livet, hvis du lurte :) Jeg er vant til å håndtere sånne som deg irl så kommentaren dikk ut samtidig som den kom inn! 

Det er nok mange som kan tenke seg om før de poster noe på DOL😅

AnonymBruker
Kayia skrev (22 minutter siden):

Det er nok mange som kan tenke seg om før de poster noe på DOL😅

Da foreslår jeg at du ikke snakker til meg igjen, jeg har helg nå og skal ikke belastes med med sånne kommentarer fra deg. Fra nå kan du ikke skrive til meg. Dette er gjeldene fra nå og i oversiktelige fremtid. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da foreslår jeg at du ikke snakker til meg igjen, jeg har helg nå og skal ikke belastes med med sånne kommentarer fra deg. Fra nå kan du ikke skrive til meg. Dette er gjeldene fra nå og i oversiktelige fremtid. 

Og du fortsetter å tro at du kan diktere hva andre skal gjøre. 

Du må slutte å tro at verden skal innrette seg etter deg, det er ikke slik ting fungerer.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden, men siden du aldri skriver under nick tar det gjerne litt tid (og det tror jeg gjelder andre også) før jeg skjønner at det er deg jeg svarer. Basert på tidligere erfaring prøver jeg virkelig å holde meg unna trådene dine.

Håper helgen din blir fin, og det er ikke ironisk men oppriktig ment. 

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (9 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden, men siden du aldri skriver under nick tar det gjerne litt tid (og det tror jeg gjelder andre også) før jeg skjønner at det er deg jeg svarer. Basert på tidligere erfaring prøver jeg virkelig å holde meg unna trådene dine.

Håper helgen din blir fin, og det er ikke ironisk men oppriktig ment. 

Tidligere erfaringer? Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Jeg synes du er uhøflig og meget frekk. Men nå vet jeg det om deg og kommer til å unngå deg hver gang jeg ser deg. Du er rett og slett ondskapsfull. Kommer inn her og brøler som en løve- spyr ut stygge kommentarer. Når det er sagt, må du og ha en fin helg. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Og du fortsetter å tro at du kan diktere hva andre skal gjøre. 

Du må slutte å tro at verden skal innrette seg etter deg, det er ikke slik ting fungerer.

Jeg forstår ikke hva du mener med denne kommentaren. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...