Gå til innhold

Tilstrekkelig med H-melk til Zeldox? Og i så fall hvor mye?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan jo nevne; det som er viktigst med medisiner som skal tas til måltider er at man er konsekvent med hva man gjør. For min egen del (da jeg brukte denne for angst for mange år siden) tok jeg den konsekvent uten mat fordi jeg syntes virkningen ble altfor sterk hvis jeg brukte den sammen med mat (jeg ble sløv, umotivert, trøtt og fungerte ikke skikkelig på jobb). Jeg hadde imidlertid nok helt andre medisinbehov enn du har, for diagnosen var annerledes. Men unngå f.eks. å ta medisinen vekselvis med og uten mat, prøv å ha et system i det og ta den omtrent med samme måltid hvis mulig. Sånn unngår du ujevn effekt og vekslende serumkonsentrasjon.

Gjest Vendi
Skrevet (endret)
ISW skrev (42 minutter siden):

Jeg kan jo nevne; det som er viktigst med medisiner som skal tas til måltider er at man er konsekvent med hva man gjør. For min egen del (da jeg brukte denne for angst for mange år siden) tok jeg den konsekvent uten mat fordi jeg syntes virkningen ble altfor sterk hvis jeg brukte den sammen med mat (jeg ble sløv, umotivert, trøtt og fungerte ikke skikkelig på jobb). Jeg hadde imidlertid nok helt andre medisinbehov enn du har, for diagnosen var annerledes. Men unngå f.eks. å ta medisinen vekselvis med og uten mat, prøv å ha et system i det og ta den omtrent med samme måltid hvis mulig. Sånn unngår du ujevn effekt og vekslende serumkonsentrasjon.

Takk for svar igjen. Ser at det kan bli litt problematisk å ikke ta det vekselvis med og uten mat* siden jeg vanligvis ikke spiser frokost og heller ikke kveldsmat. På kvelden kan jeg ta det sammen med tran da, som du foreslo i første innlegg. Men så gjenstår det hva jeg kan gjøre på morgenen.. Lurer litt på om jeg (som deg) bare skal droppe å ta det sammen med noe, for å være konsekvent både morgen og kveld. 

* Mat i denne sammenhengen vil si tran.. 😆

Nei, tror ikke jeg klarer å forklare helt hva jeg mener her.. Altså: Jeg spiser verken frokost eller kveldsmat. På kvelden kan jeg likevel ta tran inntil, men hva med morgenen?

Endret av Vendi

Annonse

Gjest Vendi
Skrevet (endret)

Ny presisering: jeg spise noe på morgenen kan jeg jo få det til, men vil helst unngå det. Det er egentlig derfor jeg lurte på om H-melk kunne regnes som et "måltid". Noen slurker med det, og jeg slipper å spise noe ? Men er kanskje bedre å ikke ta noe inntil i det hele tatt. :)

Endret av Vendi
Vendi skrev (10 minutter siden):

Ny presisering: jeg spise noe på morgenen kan jeg jo få det til, men vil helst unngå det. Det er egentlig derfor jeg lurte på om H-melk kunne regnes som et "måltid". Noen slurker med det, og jeg slipper å spise noe ? Men er kanskje bedre å ikke ta noe inntil i det hele tatt. :)

Det er bedre med noen slurker H-melk enn ingenting hva gjelder opptak av medisinen.

Men det er f.eks. bedre med et par slurker fløte. Skjønner imidlertid at det ikke er ønskelig å drikke fløte av hensyn til både vekt og helse.

Jeg synes du skal ta dette opp med legen din - om du ikke spiser frokost av hensyn til vekt, og bruker Zeldox framfor Zyprexa av hensyn til vekt, så virker det jo unødvendig å tvinge seg til og spise. Da trengs det KANSKJE en høyere dose hvis du konsekvent tar den uten mat, men det må legen din vurdere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...