AnonymBruker Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Mange grunner til uførhet. det er ikke slik at de ligger i senga resten av livet. men ja, kanskje noen har klart jobbe litt i bedre perioder, men systemet er ikke lagt opp slik at man kan jobbe litt av og til. og hvem vil ansette en som er kronisk syk? Der det kreves full stå på vilje hele dagen på jobb.. Anonymkode: b1476...ead 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483167-dere-som-er-uf%C3%B8r-er-det-heeelt-umulig-at-dere-kan-jobbe/page/3/#findComment-4289668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 23.10): Jeg er litt I samme båt. Moderat depresjon med endel angstsymptomer. Er i 100% jobb og går til behandling. Blytungt og kan ofte kjennes uoverkommelig, men for meg hjelper det å minne meg på at smerten er min subjektive opplevelse og sier lite om virkeligheten rundt meg. Og at den ikke er farlig. Med det sagt vet jeg godt at det ikke er noe som funker for alle å tenke, man må finne sin måte. Anonymkode: 19afa...8af Det er mer enn bare din subjektive opplevelse. Man vil sannsynligvis også finne helt andre forekomster av stressmolekyler og biokjemi i din kropp enn i kroppen til en "frisk" person. Så jeg ville vurdert bærekraftigheten i å holde på sånn. Det er til syvende og sist din egen helse det går utover. Jeg jobber ikke hvis jobben preger meg på en måte som jeg ikke har kontroll over personlig dvs. eksponerer meg for unødvendig mange situasjoner som utløser stress og angst hos meg som konsekvens av min psykiske lidelse. Anonymkode: 1666c...f90 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483167-dere-som-er-uf%C3%B8r-er-det-heeelt-umulig-at-dere-kan-jobbe/page/3/#findComment-4289720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Jeg er ufør, men jeg har fått meg en 20% jobb som jeg har vert heldig med å få. Jeg lever på et slags energi budsjett. Jeg jobber en dag i uka, jeg trener 2-3 ganger i uka og så har jeg barn. Og det er det jeg klarer. Jeg har ikke venner og sosialt liv og er ikke på sosiale medier. Jeg har ikke overskudd til hobbyer. Jeg ser lite på TV. Når kvelden kommer og barna har lagt seg, så legger jeg meg som regel også. Og sånn går dagene. Anonymkode: 6885b...fce 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483167-dere-som-er-uf%C3%B8r-er-det-heeelt-umulig-at-dere-kan-jobbe/page/3/#findComment-4289827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er ufør, men jeg har fått meg en 20% jobb som jeg har vert heldig med å få. Jeg lever på et slags energi budsjett. Jeg jobber en dag i uka, jeg trener 2-3 ganger i uka og så har jeg barn. Og det er det jeg klarer. Jeg har ikke venner og sosialt liv og er ikke på sosiale medier. Jeg har ikke overskudd til hobbyer. Jeg ser lite på TV. Når kvelden kommer og barna har lagt seg, så legger jeg meg som regel også. Og sånn går dagene. Anonymkode: 6885b...fce Men tror du at du hadde hatt mer overskudd hvis du ikke jobbet de 20%? Jeg har også begrenset med energi, men sier til meg selv at å ha en liten jobb vil hjelpe meg mer enn den tapper meg. Må bare få unnagjort en operasjon først. Jeg står som regel opp ca 0730 også sovner jeg som oftest innen kl 21 på kvelden. Tenker jo det at selv om det mtp søvn kan se ut som at jeg har mer enn nok når jeg sover så mye, men så er det det overskuddet man kan få av å ha noe å gå til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483167-dere-som-er-uf%C3%B8r-er-det-heeelt-umulig-at-dere-kan-jobbe/page/3/#findComment-4289833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Glitter skrev (23 minutter siden): Men tror du at du hadde hatt mer overskudd hvis du ikke jobbet de 20%? Jeg har også begrenset med energi, men sier til meg selv at å ha en liten jobb vil hjelpe meg mer enn den tapper meg. Må bare få unnagjort en operasjon først. Jeg står som regel opp ca 0730 også sovner jeg som oftest innen kl 21 på kvelden. Tenker jo det at selv om det mtp søvn kan se ut som at jeg har mer enn nok når jeg sover så mye, men så er det det overskuddet man kan få av å ha noe å gå til. Det blir vel en balansegang. Det å ha en liten jobb gir jo mye positivt og hjelper på psyken. Hvis jeg har vert på jobb så har jeg brukt mye av dagens energi, og jeg kan ikke gjøre så mye annet den dagen. Og det blir minimalt til overs til barna og frossen pizza til middag igjen. Men det er det verdt, og dette er det beste opplegget jeg får til nå. Anonymkode: 6885b...fce 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/483167-dere-som-er-uf%C3%B8r-er-det-heeelt-umulig-at-dere-kan-jobbe/page/3/#findComment-4289856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.