Gå til innhold

ulik praksis mht fødselspermisjon???

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Nå må du hjelpe meg her Irene, jeg begriper ingenting.

For flere måneder siden var jeg i kontakt med tr.ktr. her for å sjekke muligheten for at jeg kunne få overført farspermisjonen til meg pga farens svært variable og vanskelige arbeidssituasjon. Svaret jeg fikk da var at det var på det nærmeste umulig, de visste ikke om ett eneste tilfelle hvor det hadde gått i orden, så de syntes ikke det var vits i å søke engang. Jeg trodde dem, jeg, men nå i dag hørte jeg fra en venninne at et annet tr.ktr. hadde sagt at "det bør gå helt greit"??!!!!!

Hva i all verden er dette? Hva skal egentlig til for å kunne overføre fars permisjonsuker til mor????????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48321-ulik-praksis-mht-f%C3%B8dselspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det første som må til er en søknad! Deretter blir det en vurderingssak om man får søknaden innvilget eller ikke - og alle negative vedtak kan man klage på.

Husk at ingen tilfeller er like. Det er mange forhold som gjør at fedrekvoten kan overføres til mor, og den saken du har hørt om kan ha vert åpenbar for alt jeg vet.

Tips1: Kan far avvikle ferie kan han som oftest også avvikle fedrekvote, og altså få lønn i ferien (fødselspenger) + feriepenger.

Tips 2: Far kan ta en dag dann og vann i sammenheng med "røde dager" el.l.

Det er ikke noe krav at mor jobber under fedrekvoten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...