Gå til innhold

Blir man verre i opptrapping av Lamictal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så utrolig deprimert og hemmet av angst. Bruker Efexor og Lamictal . Nå øker jeg Lamictal , men føler meg bare 

dårligere og dårligere psykisk. Ekstrem angst og gråteanfall . Er det vanlig at det er slik, at økning av dosen gjør at en blir 

verre ( før en evt. blir bedre)?

Anonymkode: b5f7d...88c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483262-blir-man-verre-i-opptrapping-av-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 8.34):

Du blir ikke verre av opptrapping, men har ikke fått effekt av den enda. Smøre deg med tålmodighet en god stund fortsatt🙂

Anonymkode: 904dc...b23

Tusen takk for svar 🙂 Har vært / er  sterkt deprimert. Er på 160mg Lamictal, men den har enda ikke hjulpet mot depresjonen. Må man opp i over 200mg for at den skal hjelpe?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar 🙂 Har vært / er  sterkt deprimert. Er på 160mg Lamictal, men den har enda ikke hjulpet mot depresjonen. Må man opp i over 200mg for at den skal hjelpe?

Jeg har lært at når man er oppe i 200 mg så skal det tas serumspeil for å se hva som er riktig dose. Jeg gikk på 400 mg, men ble ikke bedre. Måtte ta Litium. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det tok lang tid før jeg fikk nok effekt, og jeg trenger ganske stor dose. Det er store variasjoner i hvordan kroppen tar opp medisinen, derfor følger man opp medisinspeilet, i tillegg til opplevd effekt. Det kan jo være at du trenger et annet medikament i tillegg, siden du er så deprimert? 

Anonymkode: 904dc...b23

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...