Gå til innhold

Når er det OK å ringe opp igjen og etterlyse svar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg ringte til sekretær på Psyk Pol for å høre om de hadde mottatt henvisningen fra fastlegen da fastlegen sa at jeg burde gjøre det siden de har fått ett nytt system så det kunne hende at de ikke hadde mottatt henvisningen. Sekretæren sa at hun ville ringe meg tilbake etter å ha sjekket det opp, fordi hun forsøkte å finne ut av det mens hun snakket med meg men hun synes det var så vanskelig å finne frem i systemet at hun da heller ville finne ut av det også bare ringe meg opp igjen etterpå. 

Dersom jeg ikke hører noe i løpet av dagen i dag, er det da OK å ringe opp igjen i morgen etter kl 12? Hun sa ikke hun skulle ringe meg opp igjen i dag, men jeg tolket det slik ettersom det nok ikke vil ta så lang tid å finne ut av?

Anonymkode: 52506...aa9

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Supert, takk for svar. Da håper jeg at hun ringer tilbake i dag og hvis ikke så har jeg en plan på å ringe opp igjen i morgen :) 

Når hun sa at hun skulle ringe deg i dag kan du godt ringe tilbake mot slutten av dagen i dag (sjekk når de har telefontid) :) 

AnonymBruker
Kayia skrev (31 minutter siden):

Når hun sa at hun skulle ringe deg i dag kan du godt ringe tilbake mot slutten av dagen i dag (sjekk når de har telefontid) :) 

Hun spesifiserte dessverre ikke at hun skulle ringe tilbake i dag, men jeg antok hun tenkte å ringe i dag siden jeg regner med det ikke vil ta så lang tid og finne ut av den henvisningen? Jeg tilhører helse midt så det er Helseplattformen som er det nye systemet som de nylig har tatt i bruk :) Det var tydeligvis ikke så lett å finne frem i det systemet for hun sekretæren lette sikkert i 5 minutter med meg på telefonen og plutselig hadde hun kommet inn på en annen pasient og slikt. Skal ikke være lett 😅

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (45 minutter siden):

Helseplattformen er ødeleggende for spesialisthelsetjenesten i Midt-Norge.

Ja, det virker dessverre sånn. Jeg skjønner ikke hvorfor de i det hele tatt fikk lov å bruke så enormt mange millioner på å lage ett nytt system når det som allerede eksisterer fungerer helt greit? Spesielt ikke når det virker som at dette nye systemet også fungerer såpass dårlig og er oversiktlig og vanskelig å bruke? Når de lager ett helt nytt system/program eller hva som blir riktig å kalle det er det jo en selvfølge at det skal lages så det er enkelt å skjønne og bruke og finne frem i? Men det virker jo at selv om de har satt av mye tid til opplæring og pasienter får senere behandling pga det så virker det som om helsepersonell fortsatt har en god del problemer med det? 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun spesifiserte dessverre ikke at hun skulle ringe tilbake i dag, men jeg antok hun tenkte å ringe i dag siden jeg regner med det ikke vil ta så lang tid og finne ut av den henvisningen? Jeg tilhører helse midt så det er Helseplattformen som er det nye systemet som de nylig har tatt i bruk :) Det var tydeligvis ikke så lett å finne frem i det systemet for hun sekretæren lette sikkert i 5 minutter med meg på telefonen og plutselig hadde hun kommet inn på en annen pasient og slikt. Skal ikke være lett 😅

Jeg syns du skal ringe og høre i morgen tidlig. Ikke vær redd for at du maser, det kan tvert om høres ut som din henvisning kan være en av de som har kommet på avveie etter innføring av Helseplattformen, og da er det viktig at du etterlyser henvisningen. 

AnonymBruker
Kayia skrev (13 timer siden):

Jeg syns du skal ringe og høre i morgen tidlig. Ikke vær redd for at du maser, det kan tvert om høres ut som din henvisning kan være en av de som har kommet på avveie etter innføring av Helseplattformen, og da er det viktig at du etterlyser henvisningen. 

Ja, du har nok rett i det at det er viktig å få vite om de har mottatt henvisningen. Jeg skal ringe nå når de åpner kl 8:00 :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...