Gå til innhold

Angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var en annen tråd her om kroppslig angst, skal ikke kuppe den så spør her. Er det noen som opplever angsten fysisk i hodet? 
Altså kroppslig men ikke som tanker grubling redsel, men fysisk som uro kribling ukonsentrasjon ikke tilstedeværelse ol i hodet?

 

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst er begge deler. Både tanker, men også kroppslig uro og ubehag. Det kroppslige ligner mye på "dagen derpå".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Angst er begge deler. Både tanker, men også kroppslig uro og ubehag. Det kroppslige ligner mye på "dagen derpå".

Men jeg trodde kroppslig angst var mer hjertebank,svette og følese av «angst». Kan det være slik jeg beskriver som fysisk i hodet? Er det fortsatt kroppslig?

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar45

Helt vanlig å føle det " i hodet".  Å føle at man har innsnevret fokus (er i boble), dårlig hukommelse, dårlig fokus, trykk i hodet m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gunnar45 skrev (9 minutter siden):

Helt vanlig å føle det " i hodet".  Å føle at man har innsnevret fokus (er i boble), dårlig hukommelse, dårlig fokus, trykk i hodet m.m.

Ok- kjenner på en del av det faktisk. Er veldig ekkelt. Er slik hele tiden, føler jo faktisk det er symptomene som gir angst og ikke motsatt.

 

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gunnar45 skrev (12 minutter siden):

Helt vanlig å føle det " i hodet".  Å føle at man har innsnevret fokus (er i boble), dårlig hukommelse, dårlig fokus, trykk i hodet m.m.

Vurderer å ta en sobril, mange måneder siden jeg har brukt det. Men syns det er litt skummelt å ta med slike symptomer, redd for å føle enda mer forvirret og dårlig hukommelse og sånn. Men hvis det er angstsymptomer så vil sobrilen kanskje ta de?

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gunnar45

Sobril kan være en effektiv hjelp der og da, men den fungerer kun som brannslukking. Den løser egentlig ingen ting.

Jeg tenker beroligende medikamenter ofte bør være siste løsning, mye på grunn av tilvenningsfare. Men også fordi man lærer eget hode at medisiner var løsningen for å få det bedre. 

Har du forsøkt å gjøre andre ting først? En varm/kald dusj? Ta på skoa og gå en tur med rask gange? Stikke ut og møte noen på cafe?

Ofte så er det å få fokus over på noe annet, og eventuelt det å "vekke" kroppen og nervesystemet effektivt. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gunnar45 skrev (2 minutter siden):

Sobril kan være en effektiv hjelp der og da, men den fungerer kun som brannslukking. Den løser egentlig ingen ting.

Jeg tenker beroligende medikamenter ofte bør være siste løsning, mye på grunn av tilvenningsfare. Men også fordi man lærer eget hode at medisiner var løsningen for å få det bedre. 

Har du forsøkt å gjøre andre ting først? En varm/kald dusj? Ta på skoa og gå en tur med rask gange? Stikke ut og møte noen på cafe?

Ofte så er det å få fokus over på noe annet, og eventuelt det å "vekke" kroppen og nervesystemet effektivt. ❤️

Som jeg skrev er det mange måneder siden jeg har brukt det. Og da bare en. Og før det var det en måned siden forrige osv. Så ikke noe slik bruk altså.

Helt enig med deg og hadde ikke vurdert det om det var siste utvei nå.

Meb spørsmålet var om sobril evt vil bedre eller forverre de symptomene nevnt her som tåkehode, boble, hukommelse og sånn

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar45

Selv om du selvsagt også kan bli litt trøtt/sløvet. Husk å ikke kjøre bil med sånt i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gunnar45 skrev (3 minutter siden):

Det vil det vanligvis, ja.

Blir jo redd for at de symmtomene skal bli verre og at man blir mer sløv ja.

Men hvis de forsvinner tyder det vel hvertfall på at det skyldtes angst da.

Syns det er vanskelig å vite siden det er «symptomene» som er fremtredene og føler jeg får angst AV dem😆

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ha null konsentrasjon og fokus også? At hjernen bare kribler?

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gunnar45 skrev (2 timer siden):

Helt vanlig å føle det " i hodet".  Å føle at man har innsnevret fokus (er i boble), dårlig hukommelse, dårlig fokus, trykk i hodet m.m.

Men vanlig å føle seg slik konstant og ikke klare å «skjerpe» seg ut av det?

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men vanlig å føle seg slik konstant og ikke klare å «skjerpe» seg ut av det?

Anonymkode: 85dc3...136

Jeg tror ikke det hjelper deg å stille så mange spørsmål om dette. Du har vel gjort dette i månedsvis nå? Går du til behandler? 

Anonymkode: bc72e...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får du er panikkanfall så vet du at det er angst. 
Men en vag uro er en mild angst som er mer kontrollerbar 

Anonymkode: 2b93b...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Blir jo redd for at de symmtomene skal bli verre og at man blir mer sløv ja.

Men hvis de forsvinner tyder det vel hvertfall på at det skyldtes angst da.

Syns det er vanskelig å vite siden det er «symptomene» som er fremtredene og føler jeg får angst AV dem😆

Anonymkode: 85dc3...136

Kanslje har høye kortisolverdier... det kan gi en følelse av angst, men egentlig er kroppen din helt stresset opp. Høyt kortisil kan komme av langvarig stress. Og folk som er deprimerte klarer ikke å stresse ned på samme måte som andre så til slutt blir det så ille at det minner om angst

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
snusmumeriken96 skrev (12 timer siden):

Kanslje har høye kortisolverdier... det kan gi en følelse av angst, men egentlig er kroppen din helt stresset opp. Høyt kortisil kan komme av langvarig stress. Og folk som er deprimerte klarer ikke å stresse ned på samme måte som andre så til slutt blir det så ille at det minner om angst

 

Ja det kan hende. Det gir mening. 

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Får du er panikkanfall så vet du at det er angst. 
Men en vag uro er en mild angst som er mer kontrollerbar 

Anonymkode: 2b93b...597

Det er ikke panikkanfall. Men en vedvarende sterk uro som ikke er kontrollerbar

Anonymkode: 85dc3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 12.11):

Jeg tror ikke det hjelper deg å stille så mange spørsmål om dette. Du har vel gjort dette i månedsvis nå? Går du til behandler? 

Anonymkode: bc72e...974

2 måneder. Prøver å skjønne meg selv bedre bare 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 12.05):

Det er ikke panikkanfall. Men en vedvarende sterk uro som ikke er kontrollerbar

Anonymkode: 85dc3...136

Kan det være at du mangler vitaminer? Sover du nok? Er det noe i livet som stresser deg? 
sterk uro er ikke godt å ha 

Anonymkode: 2b93b...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...