Gå til innhold

Noen som har opplevd et ond menneske ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Min eks er diagnostisert med dyssosial PF/psykopati. Han sitter i fengsel på forvaring. Når han klikker så banker han opp damene sine, tvinger dem til å sitte på en varm radiator, holder deg fast og setter en overdose i deg (sprøyte) og nekter å ringe 113 og driter i at mister bevisstheten. I rettssaken ble han beskrevet som sadistisk.

Gunnar45

Har møtt sadister. Har møtt kliniske psykopater, og narsissister.  

Men har faktisk aldri møtt noen jeg tenker er genuint ond. 
Bare mennesker med skader, defekter, eller egne traumer. 

Det nærmeste jeg har kommet har vært psykopater. Men i de tilfellene har jeg mest oppfattet symptomene som en mangeltilstand. (Mangel på evne til medfølelse/leve seg inn i andre). Men selv i de tilfellene har jeg opplevd folk som egoistiske, selvsentrerte. Ikke genuint onde. 

AnonymBruker
Gunnar45 skrev (26 minutter siden):

Har møtt sadister. Har møtt kliniske psykopater, og narsissister.  

Men har faktisk aldri møtt noen jeg tenker er genuint ond. 
Bare mennesker med skader, defekter, eller egne traumer. 

Det nærmeste jeg har kommet har vært psykopater. Men i de tilfellene har jeg mest oppfattet symptomene som en mangeltilstand. (Mangel på evne til medfølelse/leve seg inn i andre). Men selv i de tilfellene har jeg opplevd folk som egoistiske, selvsentrerte. Ikke genuint onde. 

Ja hvilke tegn og trekk ser du hos dem? oppførsel og væremåte? Og hvordan dem manipulerer?

Anonymkode: 69a3f...4ca

Gunnar45

Kan egentlig oppsummere dem ganske enkelt: Instrumentell.

De er snill og grei, morsom og hyggelig, de stikker deg i ryggen, de truer og blir sinte på deg, de lyver og manipulerer, alt etter hva de tenker er hensiktsmessig i situasjonen. Alt etter hva de ønsker å oppnå. 

Everybody
Glitter skrev (3 timer siden):

Ja. Min eks er diagnostisert med dyssosial PF/psykopati. Han sitter i fengsel på forvaring. Når han klikker så banker han opp damene sine, tvinger dem til å sitte på en varm radiator, holder deg fast og setter en overdose i deg (sprøyte) og nekter å ringe 113 og driter i at mister bevisstheten. I rettssaken ble han beskrevet som sadistisk.

Hva var det som gjorde at du ble sammen med han? Har du barn med han?

Annonse

AnonymBruker

Ja, min svigerbror er direkte ond. Han er ekstremt egoistisk og har alltid godtet seg når han får skade og utnytte andre. Inkludert sin egen datter som barnevernet til slutt måtte komme og hente.

Han lyver, utnytter, svindler og mishandler alle som ikke umiddelbart lystrer ham. Nå er han på fillipinsk kone nr 3 som ikke tør å rømme, de to forrige samt den første kona (som er norsk) har alle rømt på krisehjem med barna sine og har stor traumer og økonomiske problemer da han har utnyttet dem.

Anonymkode: 1b301...cc4

Ja, en tidligere kollega. Hun hadde mye makt, og motarbeidet de som ikke var hennes lydige slaver så de endte opp med å si opp eller bli så nedkjørt at de ble syke. Hun smisket med de hun hadde bruk for, og satte ut stygge rykter om de som prøvde å gå i rette med henne. Du visste aldri hvor du hadde henne. Humørsyk og ubehersket - og grenseløst selvsentrert.  De fleste var redd henne og fryktet hva hun kunne finne på av intriger.

Et slikt menneske burde aldri ha vært leder.

AnonymBruker

De som utøver vold og har narssistisk eller dyssosial personlighetsforstyrrelse gjør det jo fordi de selv har hatt en jævlig oppvekst med traumer der de gjerne har blitt seksuelt misbrukt og banket opp. Det er en kjent sak at voldsutøvere i voksen alder ofte har selv blitt utsatt for mye vold i barndommen 

Anonymkode: 5f4d6...644

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De som utøver vold og har narssistisk eller dyssosial personlighetsforstyrrelse gjør det jo fordi de selv har hatt en jævlig oppvekst med traumer der de gjerne har blitt seksuelt misbrukt og banket opp. Det er en kjent sak at voldsutøvere i voksen alder ofte har selv blitt utsatt for mye vold i barndommen 

Anonymkode: 5f4d6...644

Dyssosial personlighetsforstyrrelse kan også være genetisk. 

Annonse

Glitter skrev (5 timer siden):

Kjære deg, dette var brutalt og vondt å lese. Jeg er svært glad på din vegne at dette er en eks, og håper du greier å både stole på og leve i tråd med at du fortjener å bli godt behandlet, og ikke lenger lar noen behandle deg sånn. Klem til deg.  

Kayia skrev (56 minutter siden):

Kjære deg, dette var brutalt og vondt å lese. Jeg er svært glad på din vegne at dette er en eks, og håper du greier å både stole på og leve i tråd med at du fortjener å bli godt behandlet, og ikke lenger lar noen behandle deg sånn. Klem til deg.  

Takk. ❤️

AnonymBruker

Jeg har opplevd mye vondt fra noen mennesker. Er helt ufattelig hva en menneske er i stand til å gjøre. Vet også at ved kriser kan utløse det verste i et menneske. Men har opplevd personer som utgir seg for å være gode og normale deffinitivt ikke er det. Dem går med masker og skal være så flotte i fasaden sin, men bak masken skjuler mørket og sannheten seg, og glimt kommer frem.

Anonymkode: 69a3f...4ca

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...