Gå til innhold

Er det naturlig å feire pride for heteroseksuelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Terrorisme og hatkriminalitet mot de homofile.

Riktig, men fortsatt noe annet enn den påståtte "systemiske diskrimineringen" og de sårede følelsers tyranni - som profesjonelle aktivister selger inn til minoriteter som ikke vet bedre. Men heldigvis finnes det opplyste og selvstendig tenkende mennesker i minoritetsbefolkningen også.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er en her som skriver både med nick og som anonym. Hvis du tenker deg om litt så skjønner du hvem...

Anonymkode: a8154...98e

Jeg skjønner ikke hvem?

Anonymkode: a5ae7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 15.39):

Som heterofil vil jeg ha lengst mulig avstand til homofile. De gir meg ikke noe. De er bare opptatt av sex. Sykelig opptatt. 

Anonymkode: 837e7...2d1

Kjenner du mange homofile?

Anonymkode: a5ae7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du glemt hva som skjedde 25.juni -22?

Anonymkode: 3ecdc...d79

Skal du virkelig dra inn hva en islamistisk ekstremist gjorde? Forøvrig tør ikke alle selskaper som driver med pinkwashing skifte logo i de landene der de faktisk burde gjøre det. 

Ja, og en av de som ble skutt og drept var heterofil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Terrorisme og hatkriminalitet mot de homofile.

Anonymkode: 2b053...a91

Det skjer hele tiden, det er ikke noe nytt. Det er terrorisme mot andre grupper, ikke glem det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri feiret Pride og kommer nok aldri til å gjøre det. Selv om jeg ikke feirer Pride og synes det blir for mye av det så respekterer mine homofile venner meg for det. 

1 måned med Pride er altfor mye. Tror gemyttene hadde roet seg hvis det bare hadde vært 1 dag eller 1 helg med feiring.

ISW skrev (På 14.6.2024 den 14.25):

Jeg skal ikke underslå at denne kampen har vært nyttig. Fra å være "freaks" på 70-tallet, og å være marginaliserte grupper som smittet hverandre med HIV og holdt seg for seg selv på 80-tallet - så er det jeg er glad for i dag, at homofile (og alle andre grupper du nevner) er helt normale mennesker. Jeg er også glad for mangfoldet vi har i samfunnet. 

Men problemet er at en pendel svinger. Begge veier. Det er (dessverre) svært sjeldent at noe normaliseres og blir der. Jeg synes dessverre jeg ser at enkelte ting i samfunnet (f.eks. kvinnekamp) begynner å bli et problem i motsatt retning. F.eks. at det er mye lettere å få en styreplass eller en del studieplasser som kvinne (fordi færre kvinner generelt er interessert i en slik rolle, men man blir kvotert inn), og at flere og flere menn nå kjenner på utenforskap. Tilsvarende f.eks. med samer - hvor en same i dag typisk har høyere makt og innflytelse enn andre nordmenn (ref. at noen få reinsdyr skulle oppleve støyende omgivelser skulle påvirke strømprisene til hele befolkningen og rasere en investering til titalls milliarder kroner). Ja, jeg er faktisk litt redd for at vi etterhvert får et samfunn med marginalisering av majoriteten, av hensyn til politisk korrekthet og overdrevent vern av minoriteter. Jeg mener dette er en reell bekymring. Og jeg synes ikke Pride bidrar til så mye positivt rundt dette i 2024.

Det er feil å si at en same har høyere matk og innflytelse enn andre nordmenn. Det er reindriftssamer som har høyere makt og innflytelse, restene av samene har ingen fordeler med å være samer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad det bare skjer noe jeg syntes er artig jeg. Men at jeg deltar på pride kommer nok ikke som noen overraskelse på mange. Og jeg gjør det nok også litt på trass da jeg var frivillig på en pride like etter terroren i Oslo og noen som kjørte båt under brua jeg gikk over ropte høyt og tydelig at sånne som meg burde vært skutt... Og mtp hvor mye rart jeg har blitt kalt opp igjennom årene på forum og i gaming miljøet er jeg veldig lykkelig for at de ropte det til meg, som rister det av meg, enn noen som kanskje hadde mistet noen i terroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (8 timer siden):

Mange heterofile feirer Pride.

Jeg ville ikke gått i Pride-tog. Grunnen er at jeg er redd for å blir tatt til inntekt for ting jeg er uenig i eller som jeg forbeholder meg retten til å ikke mene noe om.

Noen forbinder kanske Pride kun med retten til å elske hvem man vil. Jeg forbinder Pride med et radikalt syn på kjønn fordi FRI står bak Pride i Norge. For meg har det noe å si hvem som arrangerer et opptog. Jeg vil ikke bli tatt til inntekt for kjønnsbekreftende behandling for eksempel. Det har jeg ikke grunnlag for å mene noe om.

Det å ikke feirer eller flagger skal forresten ikke tas som tegn på at man er på feil side. Det er mange saker jeg er enig i men ikke flagger for.

Alle som er trans hverken ønsker eller har behov for (en fullstendig) kjønnsbekreftende behandling. Det du sier er vel egentlig et eksempel på hvor farlig det er når diskursen om trans reduseres til å handle om å gi sitt ja/nei til en fullstendig kjønnsbekreftende behandling (som i operasjon/hormon/osv).

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (4 minutter siden):

Alle som er trans hverken ønsker eller har behov for (en fullstendig) kjønnsbekreftende behandling.

Hvorfor har de så behov for å fortelle andre at de er trans? Burde være en privatsak.

Anonymkode: 25115...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har de så behov for å fortelle andre at de er trans? Burde være en privatsak.

Anonymkode: 25115...ea8

Jeg tror nok at synlighet er viktig for mange, spesielt for dem som ikke våger være åpen og seg selv på jobb, skole, blant familie, venner osv. Å gjøre seg selv synlig gjennom slike tiltak som det pride er så viser man andre at det finnes både håp, stolthet og et fellesskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjenner du mange homofile?

Anonymkode: a5ae7...2be

Kjenner en del ja. 

Anonymkode: 837e7...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
XbellaX skrev (40 minutter siden):

Å gjøre seg selv synlig gjennom slike tiltak som det pride er så viser man andre at det finnes både håp, stolthet og et fellesskap.

Felles interesser er ikke synonymt med fellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Felles interesser er ikke synonymt med fellesskap.

Nei, naturligvis ikke. Hva individer opplever som viktige fellesskap i livet er naturligvis subjektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pride har gått alt for langt når de blander inn småbarn i kampen deres. De burde skamme seg. Jeg er stolt av å være heterofil. 

Jeg synes damer er flotte. 

Anonymkode: 837e7...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pride har gått alt for langt når de blander inn småbarn i kampen deres. De burde skamme seg. Jeg er stolt av å være heterofil. 

Jeg synes damer er flotte. 

Anonymkode: 837e7...2d1

Du vet det ikke bare er homofile som går under pride? Jeg kjenner veldig, veldig mange som er hetero og går under pride. Og jeg syntes det er flott at de lærer barn at det er helt ok at mamma kan like damer og pappa kan like menn uten at det er galt. De driver ikke og sier du må ha homsesex med andre gutter. Når de har seksualitetsundervisning (som er alt for sent her i landet da vi har store mørketall mtp overgrep fordi barna ikke vet hva det er) så sier de det er ok om man har sex med de av samme kjønn om man vil.

Anonymkode: 69820...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pride har gått alt for langt når de blander inn småbarn i kampen deres.

Det er vel heller noen andre som har sovet i timen da vi lærte at demokrati er en deltakersport, ikke en tilskuersport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (13 timer siden):

Alle som er trans hverken ønsker eller har behov for (en fullstendig) kjønnsbekreftende behandling. Det du sier er vel egentlig et eksempel på hvor farlig det er når diskursen om trans reduseres til å handle om å gi sitt ja/nei til en fullstendig kjønnsbekreftende behandling (som i operasjon/hormon/osv).

Jeg har oppfattet at det er stor uenighet i fagmiljøet og jeg føler ikke for å gå i tog for å støtte den ene siden i den diskusjonen. Jeg regner med at begge parter ønsker det beste for pasienten.

FRI har i alle fall kjempet gjennom mer liberal bruk av hormoner. Jeg synes FRI har et religiøst og dogmatisk syn på spørsmål som umulig kan ha noe fasitsvar. For eksempel om det finnes flere kjønn. Det er dypest sett en debatt om språk. De prøver å få det til å bli et enkelt moralsk spørsmål hvor alle gode mennesker må være enige med dem.

Jeg har beundret homokampen. De har vært geniale. De har valgt å gjøre Pride til en fest, og tatt over begrep som homse og "bøg". De har ikke satset på å være krenket og gjøre alle andre livredde for å bruke feil ord. Homofile har selvironi og tuller gjerne med stereotypiene (Vågenes og R Stoltenberg). Jeg for min del er ikke provosert av seksualiseringen i Pride Jeg tror ikke barn tar skade av å se en mann i bånd. Det er heller foreldrene som føler seg ille berørt. Jeg mener man må sparke litt hardt for å åpne dører og flytte grensene for hva som er provoserende.

Med andre ord har jeg likt både formen og innholdet i Pride i 20 år. Nå merker jeg at i alle spørsmål som faktisk blir diskutert ( og hvor ikke 95% er enige uansett) så er jeg oftest uenig med arrangøren (FRI).

- De har kjempet mot krav til utredning før hormonbehandling.

- De er for legalisering av sexkjøp.

- De er en politisk, kontroversiell organisasjon som har fått lage undervisningsopplegg. Det blir som å la partiet Høyre få ansvar for samfunnsfaget på grunnskolen.

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (30 minutter siden):

Jeg har oppfattet at det er stor uenighet i fagmiljøet og jeg føler ikke for å gå i tog for å støtte den ene siden i den diskusjonen. Jeg regner med at begge parter ønsker det beste for pasienten.

FRI har i alle fall kjempet gjennom mer liberal bruk av hormoner. Jeg synes FRI har et religiøst og dogmatisk syn på spørsmål som umulig kan ha noe fasitsvar. For eksempel om det finnes flere kjønn. Det er dypest sett en debatt om språk. De prøver å få det til å bli et enkelt moralsk spørsmål hvor alle gode mennesker må være enige med dem.

Som jeg allerede har nevnt er det å være trans ikke automatisk synonymt med å skulle "skifte kjønn" i betydningen av omfattende kirurgiske operasjoner. Kjønnsbekreftende behandling er også behandling som samtaler, stemmetrening, hjelp til hårfjerning, for å nevne noe. Å være kritisk til en spesiell type behandling er sunt, men det bør ikke gå på bekostning av å ikke støtte en hel gruppe mennesker. Det blir litt som å si at jeg kan ikke støtte psykisk syke fordi jeg er i mot ECT- som behandling for depresjon.

Kjønnsidentitet er ikke noe Fri har funnet på. Transpersoner har eksistert siden tidenes morgen, og kjemper nå akkurat samme type kamp som homofile har gjort.

 

Grendel skrev (30 minutter siden):

 

Jeg har beundret homokampen. De har vært geniale. De har valgt å gjøre Pride til en fest, og tatt over begrep som homse og "bøg". De har ikke satset på å være krenket og gjøre alle andre livredde for å bruke feil ord. Homofile har selvironi og tuller gjerne med stereotypiene (Vågenes og R Stoltenberg). Jeg for min del er ikke provosert av seksualiseringen i Pride Jeg tror ikke barn tar skade av å se en mann i bånd. Det er heller foreldrene som føler seg ille berørt. Jeg mener man må sparke litt hardt for å åpne dører og flytte grensene for hva som er provoserende.

 

 

Her fremstår du litt historieløs. Homokampen har vel strengt tatt vært alt annen enn en fest gjennom årene. Å komme dit at også homo gjøres til humor er flott og et tegn på hvor langt samfunnet er kommet, men det har også krevd en ganske betydelig innsats, det er ikke noe som bare plutselig har kommet av seg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

De prøver å få det til å bli et enkelt moralsk spørsmål hvor alle gode mennesker må være enige med dem.

Og nettopp derfor er det viktig å møte opp på Pride-arrangementene og ta diskusjonene i offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 timer siden):

Jeg for min del er ikke provosert av seksualiseringen i Pride Jeg tror ikke barn tar skade av å se en mann i bånd. Det er heller foreldrene som føler seg ille berørt. 

 

Hvorfor barn absolutt skal se på et perverst sex-opptog forstår jeg ikke.

https://subjekt.no/2022/12/01/ma-barn-paradere-med-sadomasochister-for-at-homofile-skal-fa-like-rettigheter/

Toronto Canada Gay Pride Parade stock photos | Fashion, Commercial, Fine  Art Stock Photo Archive

 

Nazis, Puriteens and Accessibility: The pointless 'kink at pride' discourse  | Simon McNeil

 

 

Anonymkode: a5ae7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...