Gå til innhold

Skulle hatt folkeavstemning om Pride


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Verden over. Så kunne alle få uttalt seg om de vil støtte alt som ligger under det flagget eller ikke. I dag tør jo ingen å si imot pga frykt for hets. Vil tippe majoriteten da vil si nei takk. 

Anonymkode: da3ed...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Verden over. Så kunne alle få uttalt seg om de vil støtte alt som ligger under det flagget eller ikke. I dag tør jo ingen å si imot pga frykt for hets. Vil tippe majoriteten da vil si nei takk. 

Anonymkode: da3ed...24b

Forstår ikke at folk gidder å henge seg opp i dette, er det så gale? Skader de noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Vi har ytringsfrihet i Norge, noe som gjør at de som ønsker å gå i Pride-tog eller flagge med regnbueflagg skal ha lov til å gjøre det. 

Jeg er sterk motstander av å forby ting man ikke liker. Det er jo bare en annen variant av cancel culture.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke hvorfor. Jeg driter mildt sagt i om folk ikke flagger eller ikke. De jeg er lei er de som høylydt skriker ut at de ikke vil flagge fordi pride er pedofile, eller at homser er ekle, så derfor vil de ikke se flagget. Det er veldig greit å faktisk sette seg inn i ting når man skal krangle mot det. Folk tror at man både gjør kjønnsoperasjoner på barn (nei, i nød gir man de pubertetsblokkere, ala det barn som ble veldig høye før fikk (og dette fikk flere jenter i klassen min på 90 tallet)), at de seksuelle dragshowene vises til barn (absolutt ikke, det er eventyrstund med mamma som elsker mamma og pappa som elsker pappa) og at det er pedofile under flagget (det var det tidligere, men det ønskes man ikke å assosieres med lengre og man er imot barnekteskap (som f.eks er helt lov i USA)).

Det er EM nå eller VM, jeg vet faktisk ikke, men herregud å lei jeg er det. Det er ting i aviser, det er i radio, ting blir flytta på TV, folk flagger, hoier, fest og styrerer på. Mange av utestedene i byen er umulige å dra på denne tia fordi det er kun fokus på fotball, og det er det også når det er kamper i tippeligaen. Jeg kunne klagd høytlytt på at det her er irriterende, det er ekkelt, fulle gamle mannfolk som blir ufine, hooligans som sloss og tar opp enorme mengder politiressurser. Men bortsett fra når jeg kommenterer som her, så ignorerer jeg det. Jeg bryr meg absolutt ikke, og dermed får jeg heller ikke folk mot meg. For de få gangene jeg har uttrykt meg over at fotball er slitsomt i pride sammenhenger så blir jeg skikkelig hetset og folk blir drit sure.

 

Jeg har forsåvidt ikke barn heller og syntes de er det mest irriterende på jord, og jeg blir sliten av barnehagen ved siden av meg, men sånn er det bare i verden, og jeg overser det fordi det koster meg så mye mindre enn å irritere meg.

Anonymkode: 5d1d2...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Nei, det synes jeg ikke. Vi har ytringsfrihet i Norge, noe som gjør at de som ønsker å gå i Pride-tog eller flagge med regnbueflagg skal ha lov til å gjøre det. 

Men skal det offentlige flagge med pride flagg i en hel måned fra offentlige flaggstenger? Nei mener jeg. Private kan gjøre akkurat hva de vil.

Anonymkode: a8e9b...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Verden over. Så kunne alle få uttalt seg om de vil støtte alt som ligger under det flagget eller ikke. I dag tør jo ingen å si imot pga frykt for hets. Vil tippe majoriteten da vil si nei takk. 

Anonymkode: da3ed...24b

Det er ingen som tvinger noen til å verken delta eller engang å støtte Pride hvis man ikke ønsker det, så jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor dette skulle være et problem for noen! Hvis ikke du kan "støtte opp under Pride" så lar du det fint være - men du lar selvfølgelig også være å være stygg mot de som velger annerledes enn deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja bli tvunget på seg noe som ikke er intressant i det hele tatt. Fyttikatta. Hater Pride. Jeg gir en god Fa. n i pride. Møkka dritt.

Anonymkode: f7906...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja bli tvunget på seg noe som ikke er intressant i det hele tatt. Fyttikatta. Hater Pride. Jeg gir en god Fa. n i pride. Møkka dritt.

Anonymkode: f7906...476

Forklar meg, helt konkret: Hvordan påvirker Pride egentlig livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja bli tvunget på seg noe som ikke er intressant i det hele tatt. Fyttikatta. Hater Pride. Jeg gir en god Fa. n i pride. Møkka dritt.

Det er jo åpenbart at du ikke gir faen, men tvert imot engasjerer deg sterkt. Har du vurdert å søke profesjonell hjelp for denne kognitive dissonansen du skaper for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Lady HM skrev (6 timer siden):

Forklar meg, helt konkret: Hvordan påvirker Pride egentlig livet ditt?

Ja, dette lurer jeg også på. En tar da ikke skade av å se noen annerledes flagg eller bilder i media om Pride i en måneds tid? En trenger ikke akkurat å oppsøke steder hvor de feirer hvis en er så imot det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...