Gå til innhold

Jeg pusser tennene bare 1 gang daglig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det unormalt? Tar de på kvelden

Anonymkode: f473b...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør jeg også, så sant jeg ikke skal noe. Hvis jeg har en avtale utenfor huset så pusser jeg tennene før avtalen, i tillegg til å pusse dem om kvelden. Er jeg bare hjemme så pusser jeg dem bare om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra. Her er tannpuss noe som er langt ned på listen når det krever energi, så det skjer sjeldent at jeg pusser de dessverre. Men er på årlig sjekk hos tannlegen, hun vet om problemene og er overrasket over hvor sterke tenner jeg har siden de er såpass fine. Har noe begynnende hull, men siden de har vært der i sånn 7-8 år så er det ingen fare for at de vil utvikle seg. 

Anonymkode: d1cfc...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pusser de både om morgen og kveld, men det er opp til hver enkelt hvor mye de vil pusse tennene. Jeg pusser de også hvis jeg skal ut på noe mest for å få friskere pust eventuelt bruke tyggegummi som er litt frisk av seg. 

Anonymkode: 6c64f...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg pusser 1 gang om dagen (kvelden), gir meg ingen problemer med hull.

Pusset noen måneder bare 1 gang ca hver 3 dag, ble ueeeeeendelig med hull og giga regning i ettertid....

Men er sikkert avhengig av kosthold etc også

Anonymkode: c00db...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pusser tenner 4-5 ganger om dagen. Stadig mer ising og tannkjøttet trekker oppover. Skjønner ikke hva jeg gjør feil! Må nok trappe opp til 6 ganger om dagen..

Anonymkode: 58a81...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morgenånde både egen og andres er helt motbydelig.
Fatter ikke at noen ikke pusser tennene om morgen. Sammenligner det med å ikke vaske seg.

Anonymkode: 5cd2c...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (11 timer siden):

Det gjør jeg også, så sant jeg ikke skal noe. Hvis jeg har en avtale utenfor huset så pusser jeg tennene før avtalen, i tillegg til å pusse dem om kvelden. Er jeg bare hjemme så pusser jeg dem bare om kvelden.

Av og til kan man bli skikkelig overrasket. Jeg måtte kikke på utsagnet og nicket én gang til, fikk det bare ikke til å stemme, inkl at når du først velger å pusse kun en gang så velger du å gjøre det før du legger deg, ikke når du starter dagen?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Kayia skrev (1 minutt siden):

Av og til kan man bli skikkelig overrasket. Jeg måtte kikke på utsagnet og nicket én gang til, fikk det bare ikke til å stemme, inkl at når du først velger å pusse kun en gang så velger du å gjøre det før du legger deg, ikke når du starter dagen?? 

Når man legger seg er man ferdig med dagen. Da pusser man og faster i mange timer med fluor i munnen. Hvis man først skal pusse 1 gang om dagen gjør man det på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Av og til kan man bli skikkelig overrasket. Jeg måtte kikke på utsagnet og nicket én gang til, fikk det bare ikke til å stemme, inkl at når du først velger å pusse kun en gang så velger du å gjøre det før du legger deg, ikke når du starter dagen?? 

Du ble overrasket fordi du synes det er uhygenisk?

Anonymkode: 5cd2c...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (23 minutter siden):

Av og til kan man bli skikkelig overrasket. Jeg måtte kikke på utsagnet og nicket én gang til, fikk det bare ikke til å stemme, inkl at når du først velger å pusse kun en gang så velger du å gjøre det før du legger deg, ikke når du starter dagen?? 

Det faller mer naturlig for meg å pusse om kvelden, siden det er en rutine jeg har gjort siden jeg var barn. Og jeg avviker aldri fra den. Om jeg er syk, om jeg er trøtt, om jeg har vært på byen - jeg går aldri og legger meg før jeg pusser tennene.

Så tror det henger sammen med at det er hva jeg har vokst opp med.

Men jeg har alltid med meg Fisherman's Friend i veska. Tar alltid en etter lunsj på jobb, siden jeg føler jeg får en ordentlig "mat-ånde" etter jeg har spist lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pusser tennene to ganger om dagen.

Men hvis jeg først skal pusse de bare en gang så gjør jeg det helst på morgen. Da føler jeg meg mer fresh når jeg skal ut døren for å møte andre mennesker. Dessuten er det mest bakterier i munnen om morgen fordi vi produserer mindre spytt i løpet av natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappella33

Jeg vet godt at en kan glemme å pusse tennene en dag. Men har ikke hatt hull på flere år utrolig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Det faller mer naturlig for meg å pusse om kvelden, siden det er en rutine jeg har gjort siden jeg var barn. Og jeg avviker aldri fra den. Om jeg er syk, om jeg er trøtt, om jeg har vært på byen - jeg går aldri og legger meg før jeg pusser tennene.

Så tror det henger sammen med at det er hva jeg har vokst opp med.

Men jeg har alltid med meg Fisherman's Friend i veska. Tar alltid en etter lunsj på jobb, siden jeg føler jeg får en ordentlig "mat-ånde" etter jeg har spist lunsj.

Så foreldrene dine lærte deg at du bare skulle pusse på kvelden? Den varianten har jeg aldri hørt om blant oppegående folk før. Har du lært dine barn det samme, og om ja - uten at noen tannlege har reagert?

Som voksen selv - syns du ikke det er trasig å gå på jobb med morgenånden da? For meg er matånde (minus etter makrell eller salami) en DRØM sammenlignet med voksnes morgenånde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Morgenånde både egen og andres er helt motbydelig.
Fatter ikke at noen ikke pusser tennene om morgen. Sammenligner det med å ikke vaske seg.

Anonymkode: 5cd2c...d79

Men jeteg snakker ikke med noen og går som regel ikke ut heller

Anonymkode: f473b...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

Så foreldrene dine lærte deg at du bare skulle pusse på kvelden? Den varianten har jeg aldri hørt om blant oppegående folk før. Har du lært dine barn det samme, og om ja - uten at noen tannlege har reagert?

Som voksen selv - syns du ikke det er trasig å gå på jobb med morgenånden da? For meg er matånde (minus etter makrell eller salami) en DRØM sammenlignet med voksnes morgenånde :) 

Ja, foreldrene mine lærte meg bare at jeg skulle pusse på kvelden. Vokste opp på 80-tallet.

Nei, tenker ikke over å gå på jobb med morgenånde. Tenker den raskt blir overtatt av kaffeånde, lell. 😅

Men ulogisk nok, hvis jeg f.eks er hjemme en lørdag morgen og har en avtale med noen lørdag ettermiddag - da pusser jeg tennene før jeg går ut.

Har ikke barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ja, foreldrene mine lærte meg bare at jeg skulle pusse på kvelden. Vokste opp på 80-tallet.

Nei, tenker ikke over å gå på jobb med morgenånde. Tenker den raskt blir overtatt av kaffeånde, lell. 😅

Men ulogisk nok, hvis jeg f.eks er hjemme en lørdag morgen og har en avtale med noen lørdag ettermiddag - da pusser jeg tennene før jeg går ut.

Har ikke barn selv.

Rare greier for meg :) Og artig det du sier om lørdager :D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 minutter siden):

Rare greier for meg :) Og artig det du sier om lørdager :D 

Nå som jeg tenker meg om... hvis jeg har hjemmekontor og har hva-som-helst av avtale i arbeidstiden, det være seg lege/tannlege/bilverksted/veterinær, så pusser jeg alltid tennene før jeg drar.

Det er kun de stakkars kollegaene mine jeg ikke pusser tennene for. Men de får en Fisherman's Friend etter lunsj, da. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...