Gå til innhold

Er det positivt eller negativt at de ansatte på Fontenehuset ikke har noen relevant utdanning innen psykiatri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det positivt eller negativt at de ansatte på Fontenehuset ikke har noen relevant utdanning innen psykiatri? Hva er din mening om dette? Inkluder gjerne også i svaret ditt om du har noen erfaring med å bruke Fontenehuset selv eller om du bare har hørt om Fontenehuset... For deg som ikke vet hva Fontenehus er: "Fontenehusene tilbyr et arbeidsfellesskap for deg som har psykiske helseutfordringer. Du får også støtte til å håndtere forhold knyttet til arbeid, NAV, behandling, bosted og andre livsforhold"

Jeg vet ikke om dette gjelder alle Fontenehus, men ved det Fontenehuset jeg var medlem av før var det ingen av de ansatte der som hadde noe relevant utdanning innen psykiatri. Jeg vet ikke helt hva jeg selv mener om det. For på den ene siden så er det jo mest fokus der på hva man klarer og bare mest dagligdagse samtaletemaer og at man sammen skal gjøre en jobb på Fontenehuset for å få det til å gå rundt da. Men på den andre siden så sies det jo at Fontenehuset er for de som sliter eller har slitt psykisk, og da er det vel en fordel at de ansatte har relevant utdanning og/eller arbeidserfaring? Samtidig så er det vel viktig å få med at Fontenehuset ikke er noen form for behandling heller da? Hva er din mening om dette?

Anonymkode: 49121...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det positivt eller negativt at de ansatte på Fontenehuset ikke har noen relevant utdanning innen psykiatri? Hva er din mening om dette? Inkluder gjerne også i svaret ditt om du har noen erfaring med å bruke Fontenehuset selv eller om du bare har hørt om Fontenehuset... For deg som ikke vet hva Fontenehus er: "Fontenehusene tilbyr et arbeidsfellesskap for deg som har psykiske helseutfordringer. Du får også støtte til å håndtere forhold knyttet til arbeid, NAV, behandling, bosted og andre livsforhold"

Jeg vet ikke om dette gjelder alle Fontenehus, men ved det Fontenehuset jeg var medlem av før var det ingen av de ansatte der som hadde noe relevant utdanning innen psykiatri. Jeg vet ikke helt hva jeg selv mener om det. For på den ene siden så er det jo mest fokus der på hva man klarer og bare mest dagligdagse samtaletemaer og at man sammen skal gjøre en jobb på Fontenehuset for å få det til å gå rundt da. Men på den andre siden så sies det jo at Fontenehuset er for de som sliter eller har slitt psykisk, og da er det vel en fordel at de ansatte har relevant utdanning og/eller arbeidserfaring? Samtidig så er det vel viktig å få med at Fontenehuset ikke er noen form for behandling heller da? Hva er din mening om dette?

Anonymkode: 49121...64b

Det kan være mange nyttige yrker og arbeidserfaringer som kan fungere like godt på slike steder, som en med psykiatrikompetanse. Jeg vil vel heller se det som en styrke, at ansatte har ulik og variert bakgrunn. De er (ofte) genuint intr. i mennesker, man kommer langt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

De burde i hvert fall kunne noe om det siden det er et sted for psykisk syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er liksom poenget med Fontenehuset. Det er en klubbhus, ikke behandlingssted. Alle er mennesker og skal være så likeverdige som mulige der. De som søker deg til å jobbe der er nok både interesserte i både mennesker og psykiske lidelser uansett. 

Anonymkode: aad57...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de i det minste bure ha en leder/veileder med fagbakgrunn som kam hjelpe dem i vanskelige situasjoner og veilede dem bort fra evt antiterapeutiske holdninger og handlinger.

Jeg husker fra langt tilbake at en psykiater som skulle veilede nye assleger/LiS-leger, sa at all terapeutisk veiledning starter med å ta bort antiterapeutiske intervensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker at de i det minste bure ha en leder/veileder med fagbakgrunn som kam hjelpe dem i vanskelige situasjoner og veilede dem bort fra evt antiterapeutiske holdninger og handlinger.

Jeg husker fra langt tilbake at en psykiater som skulle veilede nye assleger/LiS-leger, sa at all terapeutisk veiledning starter med å ta bort antiterapeutiske intervensjoner.

Kan du forklare hva antiterapeutisk betyr? Og hva er antiterapetuiske intervensjoner? Forklar gjerne på en litt enkel måte ettersom jeg dessverre ikke er av de smarteste så sliter litt med å forstå fagbegrep?

Anonymkode: 49121...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært enkelt betyr det en intervensjon (noe personen gjør eller sier) som har negativ effekt på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...