Gå til innhold

Hvorfor spurte sykepleier om det var sant at jeg var suicidal? Trodde hun at hun som fulgte meg til legevakten løy om det eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I går kveld så fulgte ene sykepleieren i teamet meg til legevakten. Hun er en av flere ansatte i teamet som følger meg opp og siden jeg var såpass dårlig så tilbydde seg å ringe til legevakten for så å følge meg dit og vente der med meg. Ved legevakten jeg hører til er det jo slik at man skal melde seg til sykepleier i luken når man ankommer før man setter seg og venter. Vi gikk inn dit sammen og hun ansatte som fulgte meg er veldig vant med at det er vanskelig for meg å snakke når jeg er dårlig så da hun sykepleieren i luken spurte hvorfor vi var der så sa jeg at jeg ikke helt visste hva jeg skulle si og da spurte hun som var med om hun skulle forklare for meg og jeg sa da ja. Og da forklarte jo hun som var med meg helt kort at jeg slet med suicidalitet også svarte hun på litt spørsmål rundt det. Så skulle vi egentlig til å gå ut og sette oss og vente men så spør plutselig hun i luken: "Kan jeg få snakke med Karoline alene?" og da sier jo så klart hun som fulgte meg "Ja" og gikk ut. Så spør hun i luken meg da: "Er det sant at du er suicidal" og det var det jo så klart. Hvorfor spør hun om dette? Det er jo kjemperart? Hvorfor skulle sykepleieren som kjenner meg godt og som fulgte meg dit lyve om noe sånt? Eller kan det være en annen logisk grunn til at hun spurte om dette?

Anonymkode: 8aa80...dae

Hva slags hjelp fikk du på legevakten? 

Anonymkode: 42f5c...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor spør hun om dette?

Dersom du ikke er umyndig(gjort) er det en selvfølge at du selv skal formidle info om deg selv. Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 timer siden):

Det er bra, for det viser at helsevesenet har lært av tidligere hendelser der feilinformasjon har fått passere helt fritt gjennom mange ledd.

Det gjøres feil hele tiden men da skal det føres som avvik. Til ts: det er for ditt eget beste dette blir etterspurt om. 

Anonymkode: 8d839...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det gjøres feil hele tiden men da skal det føres som avvik.

Føres det egen avvikslogg? Hvor finner jeg den i så fall? Er den en del av journalen? Står ikke noe om avvik i mine journaler ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Føres det egen avvikslogg? Hvor finner jeg den i så fall? Er den en del av journalen? Står ikke noe om avvik i mine journaler ihvertfall.

Den finner ikke du, og du får heller ikke vite om det, dessverre. 

Anonymkode: 8d839...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den finner ikke du, og du får heller ikke vite om det, dessverre. 

Hvis det føres avvikslogg må den jo finnes et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Hvis det føres avvikslogg må den jo finnes et sted.

Er mange journaler de på dps og kommunepsykiatrien skriver som bare de selv kan se. Er det som er negativt med å være i de systemene kontra privat

Det beste er å gå privat for da slipper man det

Anonymkode: 42f5c...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (16 minutter siden):

Hvis det føres avvikslogg må den jo finnes et sted.

Viser til anonym over. Det føres i et eget system hvis det aktuelle har skjedd. Det er strengt regulert og bare den som fører avviket - overordnet kan ha innsyn. Men dersom du vet dette har skjedd med deg kan du jo ta det opp med behandler. 

Anonymkode: 8d839...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (35 minutter siden):

Føres det egen avvikslogg? Hvor finner jeg den i så fall? Er den en del av journalen? Står ikke noe om avvik i mine journaler ihvertfall.

Avvikslogg føres ikke på individ, men på enhetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Avvikslogg føres ikke på individ, men på enhetsnivå.

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: 8d839...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er mange journaler de på dps og kommunepsykiatrien skriver som bare de selv kan se. Er det som er negativt med å være i de systemene kontra privat

Skyggejournaler har jeg hørt om før. Har du en kilde på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: 8d839...e5f

Fortell.

Nå har jeg jobbet med ISO-sertifisering, avvikssystem og som internrevisor i ca 15 år, og senest i dag. Jeg har aldri opplevd at avvik er behandlet og deretter journalført/dokumentert i pasientjournal. Det vanlige er en avvikslogg for hver enhet - f.eks en sengeavdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (32 minutter siden):

Fortell.

Nå har jeg jobbet med ISO-sertifisering, avvikssystem og som internrevisor i ca 15 år, og senest i dag. Jeg har aldri opplevd at avvik er behandlet og deretter journalført/dokumentert i pasientjournal. Det vanlige er en avvikslogg for hver enhet - f.eks en sengeavdeling.

Det skrev jeg heller ikke. Men at avvik selvsagt skrives på aktuelle pasient hvis så er tilfelle. La meg ta et eksempel. Sykepleier gir feil medisin til feil pasient. 

Anonymkode: 8d839...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (33 minutter siden):

Fortell.

Nå har jeg jobbet med ISO-sertifisering, avvikssystem og som internrevisor i ca 15 år, og senest i dag. Jeg har aldri opplevd at avvik er behandlet og deretter journalført/dokumentert i pasientjournal. Det vanlige er en avvikslogg for hver enhet - f.eks en sengeavdeling.

Ser jeg det jeg skrev kan mistolkes, men hvis du jobber med dette så skjønner du kanskje likevel hva jeg ville frem til? Eller… selvsagt føles avvik om aktuelle pasient i system, dette vet alle som jobber i helsesektoren. 

Anonymkode: 8d839...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...