Gå til innhold

Ingen beklagelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For ikke så lenge siden kjøpte jeg noe som sto 50 prosent på i matbutikken. Da jeg hadde betalt varene og lagt i posne, oppdaget jeg på kvitteringen at rabatten ikke var trukket. Jeg hadde betalt 20 kr for mye. Først måtte jeg vente en stund før jeg kom til i kassa, minst fem minutter. Så sa jeg fra at de ikke hadde trukket fra og at de derfor måtte betale meg tilbake 20 kr. Det var greit, og jeg måtte skrive under på en kvittering. dette har skjedd noen ganger før også. Men jeg får aldri en beklagelse for det.  Det synes jeg er frekt av de, er jo mine penger de har tatt pga de slurver. Da skylder de også en beklagelse. Hva synes dere? 

Anonymkode: dbc37...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal kontakte både NRK og «TV2 hjelper deg», samt boikotte butikken.

Neida 😃

Jeg syns du lager storm i vannglass og både nå og for framtiden skal jobbe med å legge slike småepisoder bak deg idet du går ut døra.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Dere gjerrigfolk lager alltid så masse styr. Når jeg står i en butikk så må jeg vente for at den før meg står og spør om den ansatte kan sjekke om det er rabatt på det og det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (30 minutter siden):

Jeg syns du skal kontakte både NRK og «TV2 hjelper deg», samt boikotte butikken.

Neida 😃

Jeg syns du lager storm i vannglass og både nå og for framtiden skal jobbe med å legge slike småepisoder bak deg idet du går ut døra.  

 

Jeg reagere fordi det har skjedd flere ganger før, og de beklager aldri. Jeg synes det er dårlig folkeskikk.  Har ikke så god råd at jeg kan gi bort penger til butikken slik. 

Anonymkode: dbc37...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (12 minutter siden):

Dere gjerrigfolk lager alltid så masse styr. Når jeg står i en butikk så må jeg vente for at den før meg står og spør om den ansatte kan sjekke om det er rabatt på det og det..

Det er noe helt annet, her er det snakk om å få penger tilbake fordi de har tatt for mye betalt pga slurv.  Da bør de beklage. Er ikke lett for meg å se dette før jeg har lagt varene i poser. og kjedelig når jeg da må stå i kø å vente. 

Anonymkode: dbc37...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg reagere fordi det har skjedd flere ganger før, og de beklager aldri. Jeg synes det er dårlig folkeskikk.  Har ikke så god råd at jeg kan gi bort penger til butikken slik. 

Anonymkode: dbc37...f60

Man kan likevel ikke gruble på dagesvis når man møter folk man syns har dårlig folkeskikk, det er selve oppskriften på å velge seg et trasig liv. Man må bare gå videre og konsentrere seg om å oppføre seg bra selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (23 minutter siden):

Dere gjerrigfolk lager alltid så masse styr. Når jeg står i en butikk så må jeg vente for at den før meg står og spør om den ansatte kan sjekke om det er rabatt på det og det..

Ikke alle har så mye penger at de kan ødsle på denne måten vettu.

Anonymkode: 943c7...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg får aldri en beklagelse for det.  Det synes jeg er frekt av de, er jo mine penger de har tatt pga de slurver. Da skylder de også en beklagelse. Hva synes dere? 

Enten må du bare legge dette bak deg som andre her sier, eller så må du gjøre noe med det der og da. Det spiller liten rolle hva vi syns ang. om du burde fått en beklagelse eller ikke. Hadde dette skjedd meg hadde jeg antagelig blitt litt irritert og sagt at det ikke var første gang dette skjedde. Så min anbefaling er at du gir uttrykk for irritasjonen din der og da, så får du det ut og slipper å gå og gnure på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

LOL! Haha! Bare 20 kroner, det er ingenting for meg!

Gå i selv utsjekk neste gang. Der står det på skjermen hva ting koster og når rabatter blir trukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Drømmeautomat skrev (7 timer siden):

Enten må du bare legge dette bak deg som andre her sier, eller så må du gjøre noe med det der og da. Det spiller liten rolle hva vi syns ang. om du burde fått en beklagelse eller ikke. Hadde dette skjedd meg hadde jeg antagelig blitt litt irritert og sagt at det ikke var første gang dette skjedde. Så min anbefaling er at du gir uttrykk for irritasjonen din der og da, så får du det ut og slipper å gå og gnure på det.

Hallo Syd Barrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For ikke så lenge siden kjøpte jeg noe som sto 50 prosent på i matbutikken. Da jeg hadde betalt varene og lagt i posne, oppdaget jeg på kvitteringen at rabatten ikke var trukket. Jeg hadde betalt 20 kr for mye. Først måtte jeg vente en stund før jeg kom til i kassa, minst fem minutter. Så sa jeg fra at de ikke hadde trukket fra og at de derfor måtte betale meg tilbake 20 kr. Det var greit, og jeg måtte skrive under på en kvittering. dette har skjedd noen ganger før også. Men jeg får aldri en beklagelse for det.  Det synes jeg er frekt av de, er jo mine penger de har tatt pga de slurver. Da skylder de også en beklagelse. Hva synes dere? 

Anonymkode: dbc37...f60

De fleste butikker har vel en skjerm som også er vendt mot kunden slik at du kan følge med på om rabatten trekkes automatisk? Det er dessuten ikke den som sitter i kassa sin feil at rabatten ikke trekkes heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (12 timer siden):

Gå i selv utsjekk neste gang.

Jeg har egentlig litt utfordringer med dette - fordi jeg synes man skal verne om arbeidsplassene i butikk. Jeg har cirka null prosent tro på at besparelsene butikkene gjør ved å scanne varene selv kommer kundene til gode - og jeg synes det å jobbe i butikk er et utrolig nyttig tilbud til den delen av befolkningen som ikke velger eller tar høyere utdanning. En fin karrierevei er det også, med muligheten til å få lederstillinger i butikken eller mer ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (14 timer siden):

Man kan likevel ikke gruble på dagesvis når man møter folk man syns har dårlig folkeskikk, det er selve oppskriften på å velge seg et trasig liv. Man må bare gå videre og konsentrere seg om å oppføre seg bra selv. 

Det går ikke inn på meg i den forstand, bare litt ittiterende når man har dårlig tid og skal måtte bruke tid på sånt.  Men hadde de beklagd seg og ikke virket sure fordi jeg vil ha tilbake penger jeg har betalt for mye, så hadde dett vært mye greiere.  det virker jo som de mener jeg er gjerrig også som sier fra også. for noen er 20 kr lite, for andre er det mye, fordi man har et ulik økonomi.  Det er mange som klager over dårlig folkeskikk i samfunnet. Skal det bli bedre oppførsel blant folk, må vi også snakke om det, 

Anonymkode: dbc37...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

De fleste butikker har vel en skjerm som også er vendt mot kunden slik at du kan følge med på om rabatten trekkes automatisk? Det er dessuten ikke den som sitter i kassa sin feil at rabatten ikke trekkes heller.

Når det står 50 prosent lapp på varen og de ikke skanner den så er det slurv. Men skjønner det kan gå litt fort noen ganger,  men da må de enten se til at lappen kommer over strekkoden av de som setter på lappen, eller så må de sjekke varene bedre når de slår de inn. Burde ikke være kunden som skal sjekke at de tar riktig pris. 

Anonymkode: dbc37...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er ikke lett for meg å se dette før jeg har lagt varene i poser. og kjedelig når jeg da må stå i kø å vente. 

Prøv så langt det er mulig å "avsløre" slike feil mens de fortsatt holder på med dine varer. En medvirkende årsak til at du ikke får noen beklagelse, kan være at det er ganske mye styr for personalet å behandle feilen etter at din handel er avsluttet. Da blir de opptatt av å gjøre det riktig (noen steder krever det også inngrep i form av å få tak i "returnøkkel" til kassa), få kvittering osv., samtidig som køen blir lenger. Så blir beklagelsen til kunden glemt i farten, ikke fordi de er sure på deg eller mangler folkeskikk generelt, men fordi det er en unntakssituasjon der de blir opptatt av formalitetene - som er der bl.a. for at det ikke skal være for enkelt for de ansatte å stjele fra kassa. 

Hvis du legger varene med 50%-lappen opp, eventuelt kombinerer det med en høflig bemerkning om at "denne fant jeg blant datovarene" (eller noe tilsvarende), øker sannsynligheten for at det blir riktig med én gang. Da er det enklere for alle parter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (27 minutter siden):

Prøv så langt det er mulig å "avsløre" slike feil mens de fortsatt holder på med dine varer. En medvirkende årsak til at du ikke får noen beklagelse, kan være at det er ganske mye styr for personalet å behandle feilen etter at din handel er avsluttet. Da blir de opptatt av å gjøre det riktig (noen steder krever det også inngrep i form av å få tak i "returnøkkel" til kassa), få kvittering osv., samtidig som køen blir lenger. Så blir beklagelsen til kunden glemt i farten, ikke fordi de er sure på deg eller mangler folkeskikk generelt, men fordi det er en unntakssituasjon der de blir opptatt av formalitetene - som er der bl.a. for at det ikke skal være for enkelt for de ansatte å stjele fra kassa. 

Hvis du legger varene med 50%-lappen opp, eventuelt kombinerer det med en høflig bemerkning om at "denne fant jeg blant datovarene" (eller noe tilsvarende), øker sannsynligheten for at det blir riktig med én gang. Da er det enklere for alle parter. 

Det kan jeg gjøre. Men hadde jo vært best om butikkene selv passet på at kunden fikk rett pris. Hvis flere blir påpasselig og sier fra når de gjør feil, vil de måtte skjerpe rutinene sine, ettersom de selv får såpass mye ekstra bryderi når de har gjort feil.  Hvis du ikke sjekker kvitteringene dine må du regne med å ha betalt for mye flere ganger.  Jeg oppdaget en gang at jeg hadde betalt over 500 kr for mye fordi de ikke hadde gitt meg tilbudsprisen som var på varene. Da hadde jeg handlet såpass mye at jeg kanskje ikke hadde merket det en gang om jeg ikke hadde sjekket. En annen gang kom jeg hjem og hadde betalt over 200 kr for mye, da hedde jeg ikke sjekket kvitteringen i butikken.  Orket ikke da å gå tilbake, men nå sjekker jeg hver gang rett etter jeg har handlet om det er riktig. 

Anonymkode: dbc37...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men hadde jo vært best om butikkene selv passet på at kunden fikk rett pris.

Selvfølgelig, poenget mitt var bare at de trolig har mer tid og overskudd til å smile og beklage, dersom feilen avsløres før den har rukket å bli et mer krevende tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er noe helt annet, her er det snakk om å få penger tilbake fordi de har tatt for mye betalt pga slurv.  Da bør de beklage. Er ikke lett for meg å se dette før jeg har lagt varene i poser. og kjedelig når jeg da må stå i kø å vente. 

Anonymkode: dbc37...f60

Hvorfor ikke spørre de i kassa med en gang om «vare» var på rabatt? 
Var varen forresten satt ned fordi den gikk ut på dato eller var det salg? 
Ikke så lett å være ansatt heller når det er feil i systemet. Hvorfor skal de bruke tid på å beklage? Slitsomt med folk som føler seg så viktige. Og tullet med rabatt burde alle butikker slutte med. Kjør flatt. I stedet for å skrive ut haugevis av plakater som også koster penger og forurenser miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Everybody skrev (18 timer siden):

LOL! Haha! Bare 20 kroner, det er ingenting for meg!

Gå i selv utsjekk neste gang. Der står det på skjermen hva ting koster og når rabatter blir trukket.

Jeg betalte 4kr for en middag et par ganger. Fordi de hadde satt på sånn 40% oransje lapp på utgående vare. Skjønte jo det var noe feil, men jeg sa selvfølgelig ikke fra. Fint å betale 4kr for middag da🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...