Gå til innhold

Får ikke svar fra behandler, men er redd for å fremstå masete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg går til psykiatrisk sykepleier i kommunen og da jeg var hos henne for 1 uke siden satt vi opp ny time onsdag i neste uke kl 11. Så fikk jeg en sms av henne onsdag som var (altså i forgårs). I denne smsen skriver hun at hun hadde fått beskjed fra ett nytt team som jeg har søkt om å få oppfølging av at de hadde mulighet for å sette opp møte med meg og også eventuelt henne. Også spør hun på slutten av smsen om hun skulle spørre det nye teamet om det passer med onsdag neste uke siden jeg uansett skal til henne da. Det svarte jeg ja på. Så spør hun i neste sms om det går fint om hun flytter timen min på onsdag til kl 10 også kan vi møte med det nye teamet etter dette kl 11. Og jeg svarer at det går fint. 

Jeg sendte henne en ny sms i går kl 13 og spurte om hun hadde flyttet timen min eller ikke siden jeg ikke hadde fått noe automatisk varsel om endret time. Behandler legger inn timen både på HelsaMi og Helsenorge, så da får jeg alltid varsel begge steder om at timen har blitt endret. Hun har ikke svart på dette. 

Når er det innafor av meg å sende en ny sms og etterlyse svar uten at jeg virker masete? Minner om at timen min er i onsdag neste uke, så da er det kanskje innafor å sende en ny sms mandag? Eller burde jeg vente til tirsdag?

Anonymkode: dd4ad...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym svarer

Jeg har ingen spesielle forutsetninger dor å svare på dette, men synes det er helt OK å spørre f.eks. i totida i dag, hvis du trenger å vite det før helga for å planlegge for eksempel en annen avtale. Om du virker masete eller ikke, kommer vel mest an på hvordan du ordlegger deg i SMS-en. Og om det så skulle virke litt masete, vil det vel ikke ødelegge dagen hennes eller forholdet deres, akkurat.

Uansett hva du velger: Ikke bruk så mye tid og krefter på å gruble over denne avgjørelsen, det er den ikke verd, og du har mange bedre og viktigere ting å bruke tid og krefter på :)

Det er helt innafor å bare ta en avgjørelse og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eller burde jeg vente til tirsdag?

Ja, tirsdag morgen ringer du resepsjonen og spør. Jeg syns ikke du skal kontakte behandleren direkte om dette.

Dette med forbehold om at hun er tilknyttet en resepsjon, og ikke er enkeltstående privatpraktiserende slik at du MÅ kontakte henne direkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...