Gå til innhold

Sa rett ut hva jeg mente til sjefen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemus
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Var såpass direkte at jeg gråt. Blir dette oppsigelse? 

Anonymkode: 91c4e...769

Spørs jo litt hva som skjedde da. Litt forskjell på:

"Denne arbeidsmengden tar knekken på meg og om den ikke reduseres noe så må jeg spørre legen min om sykemelding"

eller

"Du er en jævla, udugelig drittsjef, din idiot!"

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 time siden):

Spørs jo litt hva som skjedde da. Litt forskjell på:

"Denne arbeidsmengden tar knekken på meg og om den ikke reduseres noe så må jeg spørre legen min om sykemelding"

eller

"Du er en jævla, udugelig drittsjef, din idiot!"

Jeg sa ar det var den tyngste jobben jeg har hatt og at jeg var utslitt. Og at jeg synes hen var en elendig sjef når jeg var så oppgitt. Det endte i høylytt konflikt tårer fra min side. Og at jeg ville gå på dagen men det fikk jeg ikke lov til. Situasjonen roet seg ned og nå er det «fint» igjen . 

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har enda følelser på at jeg ikke vet hvor lenge jeg kan bli i jobben hvis det ikke endrer seg eller jeg blir syk av det. 

Arbeidsgiver kan ikke nekte deg å gå på dagen om det er det du vil. Det vil være et kontraktsbrudd fra din side og kan få konsekvenser i form av dårlig attest/referanse, men sannsynligheten for at det får juridiske eller økonomiske konsekvenser for deg er liten. Derfor er om du vil slutte raskt først og fremst ditt valg, ikke arbeidsgivers.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 minutt siden):

Arbeidsgiver kan ikke nekte deg å gå på dagen om det er det du vil. Det vil være et kontraktsbrudd fra din side og kan få konsekvenser i form av dårlig attest/referanse, men sannsynligheten for at det får juridiske eller økonomiske konsekvenser for deg er liten. Derfor er om du vil slutte raskt først og fremst ditt valg, ikke arbeidsgivers.

Er du sikker på at dette gjelder i alle jobber i alle yrker? Jeg tror ikke dette gjelder under paragrafen jeg jobber under. Jeg måtte nok uansett ventet til vaktskifte . Men jeg fikk sagt tydelig hva jeg mente og jeg håper dette ble et engangstilfelle. 

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er du sikker på at dette gjelder i alle jobber i alle yrker? Jeg tror ikke dette gjelder under paragrafen jeg jobber under.

I de aller fleste jobber vil nok det å slutte tidligere enn avtalt være kontraktsbrudd, men det betyr ikke automatisk at det vil få nevneverdige konsekvenser for arbeidstaker. Dessuten vil de fleste at en arbeidstaker som absolutt ikke vil være på jobb heller slutter.

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

I de aller fleste jobber vil nok det å slutte tidligere enn avtalt være kontraktsbrudd, men det betyr ikke automatisk at det vil få nevneverdige konsekvenser for arbeidstaker. Dessuten vil de fleste at en arbeidstaker som absolutt ikke vil være på jobb heller slutter.

Ok. Takk for info. Men hvis det blir som du nevnte kontraktbrudd, hva skjer da? 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok. Takk for info. Men hvis det blir som du nevnte kontraktbrudd, hva skjer da? 

Har ikke svar på akkurat det du spør om, men vær obs på at når du sier opp jobben din uten å ha noe nytt å gå til så er det vel 6 (?) uker karantene før du kan få dagpenger hos Nav. Så det beste er om du finner jobb før du slutter. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (53 minutter siden):

Har ikke svar på akkurat det du spør om, men vær obs på at når du sier opp jobben din uten å ha noe nytt å gå til så er det vel 6 (?) uker karantene før du kan få dagpenger hos Nav. Så det beste er om du finner jobb før du slutter. 

Takk for god opplysning. 

Jeg synes man bør slutte på en ordentlig måte. Man har ikke rett til å gå på dagen. Kontrakten går begge veier. Man vil nesten alltid kunne bli enig om å gå før, men da bør man for ordens skyld bli enige. Man bør ikke bare droppe å møte opp.

Bare vær ryddig den siste tiden så du slipper å få et dårlig rykte.

AnonymBruker
Grendel skrev (50 minutter siden):

Jeg synes man bør slutte på en ordentlig måte. Man har ikke rett til å gå på dagen. Kontrakten går begge veier. Man vil nesten alltid kunne bli enig om å gå før, men da bør man for ordens skyld bli enige. Man bør ikke bare droppe å møte opp.

Bare vær ryddig den siste tiden så du slipper å få et dårlig rykte.

Hva om man ikke blir enig? 

Lillemus
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva om man ikke blir enig? 

Da går du til legen din, forklarer saken og håper vedkommende er grei nok til å gi deg sykemelding ut oppsigelsesperioden. Noe du slett ikke er garantert å få.

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Da går du til legen din, forklarer saken og håper vedkommende er grei nok til å gi deg sykemelding ut oppsigelsesperioden. Noe du slett ikke er garantert å få.

Jeg sykemelder meg ikke, jeg hopper over til en annen jobb jeg har i bakhånd hvis det absolutt ikke skulle gå. Når det er sagt så ønsker jeg jo at dette skal fungere, om noe endres. Men blir det som denne uken en gang til er det over for godt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...