Gå til innhold

Nettbrett - støtte for mobilt nettverk?

Anbefalte innlegg

Lillemus

Lurer på å kjøpe meg nytt nettbrett (ikke ipad) og ser at de koster mer med støtte for mobilt nettverk. Om jeg skal bruke det mot mobilt nettverk, må det da han simkort? Om det kun kan brukes på wifi - betyr det at jeg ikke kan dele nett fra mobilen til nettbrettet? Her er jeg helt grønn altså... Skal på langtur og jeg vet det vil være temmelig treg wifi der så det hadde vært kjekt å kunne bruke det via nettet på mobilen.

Fortsetter under...

Lillemus
Everybody skrev (17 minutter siden):

Ja du kan koble nettbrettet til mobilen og bruke nettet på mobilen. Du trenger ikke simkort på nettbrettet.

Topp! Men hva er egentlig forskjellen på støtte for mobilt nettverk og ikke da? Er det simkort som er forskjellen?

Everybody
Lillemus skrev (8 minutter siden):

Topp! Men hva er egentlig forskjellen på støtte for mobilt nettverk og ikke da? Er det simkort som er forskjellen?

Hvis du har simkort i et nettbrett har du et eget abonnement med data som du betaler for på nettbrettet. Men dette er egentlig ikke noe vits i dag fordi man får abonnementer med ubegrenset data på mobil, så da er det bare å bruke nettet fra mobil i stedet.

Everybody skrev (10 minutter siden):

Hvis du har simkort i et nettbrett har du et eget abonnement med data som du betaler for på nettbrettet. Men dette er egentlig ikke noe vits i dag fordi man får abonnementer med ubegrenset data på mobil, så da er det bare å bruke nettet fra mobil i stedet.

Dette er ikke riktig, man kan ha tvilling-sim, behøver ikke eget abonnement. Det har jeg hatt i mange år, før det var vanlig å gå via mobil. 

@Lillemus du kan fint surfe via mobilen over wifi.

Annonse

Lillemus skrev (38 minutter siden):

Den store forskjellen er at nettbrett med wifi gir deg mulighet til å bruke den uavhengig av mobilen. Dette betyr at du ikke tapper batteri på både brett og mobil mens du surfer/ bruker nett. Med nett uten wifi MÅ du bruke «delt nettverk» via mobilen.

Som ekstra sier trenger du ikke eget abonnement til brett med wifi, men bestiller tvilling-SIM-kort.

Jeg ville definitivt kjøpt med wifi. 

Endret av Kayia
Lillemus skrev (46 minutter siden):

Ja.

Jeg har hatt litt begge deler og min erfaring er at jeg stort sett bruker nettbrett der det er wifi uansett. Hvis jeg er på tur bruker jeg mobilen.

Jeg har altså ikke brydd meg om å betale ekstra for å ha mobilnett på nettbrettet. Man kan sette opp et trådløstnett via mobilen og ha nettilgang hvor som helst med brettet. Det kan være aktuelt hvis man låner bort låner brettet til barn f.eks men vil beholde mobilen selv. Ellers bruker man fort bare mobilen i slike situasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...