Gå til innhold

Psykiater gikk og hentet vekt og ba meg om å veie meg fordi han ikke trodde på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg havnet i en litt rar situasjon sist time med psykiateren som jeg går til og jeg lurer på hva om dere her inne tenker om dette? Var det helt ok eller var det innafor av meg å bli litt satt ut?

Jeg er 160 cm og veier nå 90 kg. Forholdet mitt til mat og alt det der er ikke noe jeg diskuterer i timene med min psykiater, men i sist time så kom vi tilfeldigvis innpå temaet hva jeg bruker å spise. Så jeg svarte da at jeg spiste veldig usunt og nevnte også en del ting jeg bruker å spise og han sa da: "Ja, da går du vel en del opp i vekt?" og jeg sa da at jeg har en BMI på 35 nå og at jeg veier 90 kg og er 160 cm. Han trodde da ikke på meg og gikk og hentet en vekt og ba meg veie meg. Jeg hadde skjønt det om jeg f.eks hadde anoreksi og var alvorlig undervektig, men det er jo helt motsatt...

Anonymkode: 9653e...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten

Ja det var litt rart. Jeg veier og er akkurat like høy som deg. Har valgt å bare legge det fra meg tallet. Bare fokusere på å spise sunt, trene når jeg vil og drite i om hva andre måtte mene om mine strekkmerker eller former. Også valgte jeg å heller bare ikke gå opp og hvis jeg går ned så er det flott. Har det bra slik. Gikk veldig mye opp i vekt av masse zyprexa. Har sluttet med det nå. Men jeg lever egt helt fint med vekten min. Jeg vet det er fedme men jeg bryr meg ikke. Jeg vil bare leve etter mange år med masse sykdom. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (5 minutter siden):

Ja det var litt rart. Jeg veier og er akkurat like høy som deg. Har valgt å bare legge det fra meg tallet. Bare fokusere på å spise sunt, trene når jeg vil og drite i om hva andre måtte mene om mine strekkmerker eller former. Også valgte jeg å heller bare ikke gå opp og hvis jeg går ned så er det flott. Har det bra slik. Gikk veldig mye opp i vekt av masse zyprexa. Har sluttet med det nå. Men jeg lever egt helt fint med vekten min. Jeg vet det er fedme men jeg bryr meg ikke. Jeg vil bare leve etter mange år med masse sykdom. :) 

Flott at du har denne innstillingen til egen vekt 👏

Anonymkode: 3bb7b...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg havnet i en litt rar situasjon sist time med psykiateren som jeg går til og jeg lurer på hva om dere her inne tenker om dette? Var det helt ok eller var det innafor av meg å bli litt satt ut?

Jeg er 160 cm og veier nå 90 kg. Forholdet mitt til mat og alt det der er ikke noe jeg diskuterer i timene med min psykiater, men i sist time så kom vi tilfeldigvis innpå temaet hva jeg bruker å spise. Så jeg svarte da at jeg spiste veldig usunt og nevnte også en del ting jeg bruker å spise og han sa da: "Ja, da går du vel en del opp i vekt?" og jeg sa da at jeg har en BMI på 35 nå og at jeg veier 90 kg og er 160 cm. Han trodde da ikke på meg og gikk og hentet en vekt og ba meg veie meg. Jeg hadde skjønt det om jeg f.eks hadde anoreksi og var alvorlig undervektig, men det er jo helt motsatt...

Anonymkode: 9653e...95b

Du kan være glad at han bryr seg. Ikke bra å veie for mye, og det gjør du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
GT1 skrev (2 minutter siden):

Du kan være glad at han bryr seg. Ikke bra å veie for mye, og det gjør du.

Men det er jo ikke det som er greia med tråden. Ts vet veldig godt at de veier mye. Det står jo i innlegget. Men det de spør om er om det er rart at behandleren ikke trodde på og bare plutselig kom ut med en vekt. Jeg synes også det er ganske rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Men det er jo ikke det som er greia med tråden. Ts vet veldig godt at de veier mye. Det står jo i innlegget. Men det de spør om er om det er rart at behandleren ikke trodde på og bare plutselig kom ut med en vekt. Jeg synes også det er ganske rart.

Beklager! Da misforstod jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
GT1 skrev (2 minutter siden):

Beklager! Da misforstod jeg. 

Ja det var jo enkelt  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes også det er ganske rart. Jeg skjønner ikke helt greia med at han skulle veie deg rett og slett. Hvorfor skulle det være så viktig at han 1. valgte å ikke stole på deg. 2. Hang seg opp i vekten din. Hva så om du veide 80 eller 100 kg. liksom? 

Anonymkode: 20a36...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Jeg havnet i en litt rar situasjon sist time med psykiateren som jeg går til og jeg lurer på hva om dere her inne tenker om dette? Var det helt ok eller var det innafor av meg å bli litt satt ut?

Jeg er 160 cm og veier nå 90 kg. Forholdet mitt til mat og alt det der er ikke noe jeg diskuterer i timene med min psykiater, men i sist time så kom vi tilfeldigvis innpå temaet hva jeg bruker å spise. Så jeg svarte da at jeg spiste veldig usunt og nevnte også en del ting jeg bruker å spise og han sa da: "Ja, da går du vel en del opp i vekt?" og jeg sa da at jeg har en BMI på 35 nå og at jeg veier 90 kg og er 160 cm. Han trodde da ikke på meg og gikk og hentet en vekt og ba meg veie meg. Jeg hadde skjønt det om jeg f.eks hadde anoreksi og var alvorlig undervektig, men det er jo helt motsatt...

Anonymkode: 9653e...95b

Jeg mener det var ok - så sant ikke du hadde voldsom motstand mot å veie deg. Sykelig overvekt er jo noe som også skal tas på alvor, så det er ryddig å få bekreftet at vekten din hadde økt så mye som du trodde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes også det er ganske rart. Jeg skjønner ikke helt greia med at han skulle veie deg rett og slett. Hvorfor skulle det være så viktig at han 1. valgte å ikke stole på deg. 2. Hang seg opp i vekten din. Hva så om du veide 80 eller 100 kg. liksom? 

Anonymkode: 20a36...57f

Mange medisiner påvirker vekten. Det er viktig å ha en korrekt utgangsverdi. Jeg vet flere sengeenheter som veier alle ved innleggelse nettopp av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Jeg ble veid av anestesilegen. Er ikke det veldig rart, jeg er krenka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hans jobb er å hjelpe deg, og han vil ha riktige tall å forholde seg til. 
derfor ville han være sikker. 

Anonymkode: b8fa3...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (10 minutter siden):

Jeg ble veid av anestesilegen. Er ikke det veldig rart, jeg er krenka. 

Det er vanlig før anestesi, for å vite hvor mye meds de skal bruke under operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Det er vanlig før anestesi, for å vite hvor mye meds de skal bruke under operasjon.

Det var for å vise at i helsevesenet gjør de såkalte rare ting av omsorg😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (13 minutter siden):

Det var for å vise at i helsevesenet gjør de såkalte rare ting av omsorg😉

Kan ikke sammenligne dette. Riktig dose er viktig ved anestesi. Hvis ikke kan det få katastrofale følger.
Du ble ikke veid pga. en rar ting av omsorg.

Anonymkode: 3bb7b...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan ikke sammenligne dette. Riktig dose er viktig ved anestesi. Hvis ikke kan det få katastrofale følger.
Du ble ikke veid pga. en rar ting av omsorg.

Anonymkode: 3bb7b...fff

Å ja, så når en psykiater veier en så er det krenkelse men når annen helsepersonell gjør det så er det omsorg?

Det var nettopp dette som var poenget mitt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mennesker har vi utviklet? Behandleren så på meg. Psykiateren/legen veide meg. Behandleren stilte et spørsmål jeg ikke forsto. Osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Diskusjoner rundt brodering kan tas i andre tråder.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (På 24.6.2024 den 22.03):

Hva slags mennesker har vi utviklet? Behandleren så på meg. Psykiateren/legen veide meg. Behandleren stilte et spørsmål jeg ikke forsto. Osv osv

Poenget her var vel ikke veiingen i seg selv, men at legen sa at han ikke trodde på vekten som pasienten oppga. 

Anonymkode: a1108...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...