Gå til innhold

Møbler som har forsvunnet i moderne tid


morsan

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva i all verdens rike er skatoll? 

Anonymkode: 98215...8f7

Et av de kuleste møblene ever. Det er En "lem" man tar ned som fungerer som skrivebord, eller har malingstuber på 🙂 Så er det små skuffer bak lemmen, hvor du kan ha blyanter og stiftemaskin, binders og sånne småting, og det er tre, fire romslige skuffer hvo alt kan ryddes vekk, eller bruke til oppbevaring av div. De gamle er vakre, og noen har hemmelige rom. Mitt er fra 60- tallet og da kan jeg endre litt etter behov. Og male og tapetsere. De gamle er jo rene kunstverk i seg selv. Fint og plassbesparende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Et av de kuleste møblene ever. Det er En "lem" man tar ned som fungerer som skrivebord, eller har malingstuber på 🙂 Så er det små skuffer bak lemmen, hvor du kan ha blyanter og stiftemaskin, binders og sånne småting, og det er tre, fire romslige skuffer hvo alt kan ryddes vekk, eller bruke til oppbevaring av div. De gamle er vakre, og noen har hemmelige rom. Mitt er fra 60- tallet og da kan jeg endre litt etter behov. Og male og tapetsere. De gamle er jo rene kunstverk i seg selv. Fint og plassbesparende.

Det hører jo ikke med i den vi lever i? 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (20 minutter siden):

Angrer på at jeg kvittet meg med sminkebordet etter moren min,

Jeg har aldri hatt det, og heller ikke min mor. Og jeg vet ikke hvor jeg skulle hatt plass til noe slikt – har ikke sååå stort soverom. Men siste hotellferie jeg var på, var det et sminkebord på rommet. Det viste seg å være mer praktisk enn jeg hadde trodd, for badet var så trangt at vi måtte spilt tetris om begge to skulle vært der samtidig 😅 Så da var det greit å trekke ut og ta ferdig hår & sånn utenfor. Men hjemme synes jeg det er kjekt at jeg slipper å forlate badet for å gjøre meg ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hører jo ikke med i den vi lever i? 

Anonymkode: 98215...8f7

Jo, det er akkurat det de gjør 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jo, det er akkurat det de gjør 🙂

Men hvis de males hvit eller noe naturelt kan det bli fint hvis det står gjemt i en krok. Men ikke hvis det er sånn på linken eller på Google. Jeg ble skremt. 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Kashmir skrev (16 minutter siden):

Et av de kuleste møblene ever. Det er En "lem" man tar ned som fungerer som skrivebord, eller har malingstuber på 🙂 Så er det små skuffer bak lemmen, hvor du kan ha blyanter og stiftemaskin, binders og sånne småting, og det er tre, fire romslige skuffer hvo alt kan ryddes vekk, eller bruke til oppbevaring av div. De gamle er vakre, og noen har hemmelige rom. Mitt er fra 60- tallet og da kan jeg endre litt etter behov. Og male og tapetsere. De gamle er jo rene kunstverk i seg selv. Fint og plassbesparende.

Mitt skatoll har tre store, dype skuffer nederst, altså under lemmen. Der har jeg masse hobbysaker. Det er også en veldig lav skuff der, hvor man kan legge store papirark for eksempel. Jeg har alltid lemmen slått ned, fordi jeg synes skatollet ser penest ut da. Det er morsomt med alle de små skuffene til ting og tang, og jeg har flere hemmelige rom. Jeg bruker ikke de, men jeg ville ha  e l s k e t  å hatt det som barn! Forutsatt at ikke søstrene visste om dem, da 😅 

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Sokk skrev (22 minutter siden):

Jeg har et vitrineskap. Er det «ut» altså?!

Hvis man skal følge manus, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvis de males hvit eller noe naturelt kan det bli fint hvis det står gjemt i en krok. Men ikke hvis det er sånn på linken eller på Google. Jeg ble skremt. 

Anonymkode: 98215...8f7

Smaken er som baken, og jeg lever fint med at andre kanskje ikke liker skatoll. Det i linken var dog litt voldsomt. Dette fx er finere, særlig på bildet der det er åpent:

http://trinelisesgladeverden.blogspot.com/2014/06/nymalt-skatoll.html?m=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvis de males hvit eller noe naturelt kan det bli fint hvis det står gjemt i en krok. Men ikke hvis det er sånn på linken eller på Google. Jeg ble skremt. 

Anonymkode: 98215...8f7

Nei, det var fint! 🙂 Mitt er blitt grått med svarte detaljer, men et gammelt ett ville jeg ikke endret på. Syns de er kjempefine,Venninnen min har et gammelt verdig ett, og hun har et hypermoderne trykk over det på veggen. Noen er gode på interiør, og hennes hjem er en blanding av gammelt, nytt og flotte farger. Det blir så hjemmekoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det hører jo ikke med i den vi lever i? 

Anonymkode: 98215...8f7

Er du veldig ung?

Anonymkode: f0daf...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
morsan skrev (10 minutter siden):

Smaken er som baken, og jeg lever fint med at andre kanskje ikke liker skatoll. Det i linken var dog litt voldsomt. Dette fx er finere, særlig på bildet der det er åpent:

http://trinelisesgladeverden.blogspot.com/2014/06/nymalt-skatoll.html?m=1

Ja det var finere i malt hvitt men det passer jo inn i foreldrenes barndomshjem 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Nei, det var fint! 🙂 Mitt er blitt grått med svarte detaljer, men et gammelt ett ville jeg ikke endret på. Syns de er kjempefine,Venninnen min har et gammelt verdig ett, og hun har et hypermoderne trykk over det på veggen. Noen er gode på interiør, og hennes hjem er en blanding av gammelt, nytt og flotte farger. Det blir så hjemmekoselig.

Hengende skatoll? Ok? 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (14 minutter siden):

Mitt skatoll har tre store, dype skuffer nederst, altså under lemmen. Der har jeg masse hobbysaker. Det er også en veldig lav skuff der, hvor man kan legge store papirark for eksempel. Jeg har alltid lemmen slått ned, fordi jeg synes skatollet ser penest ut da. Det er morsomt med alle de små skuffene til ting og tang, og jeg har flere hemmelige rom. Jeg bruker ikke de, men jeg ville ha  e l s k e t  å hatt det som barn! Forutsatt at ikke søstrene visste om dem, da 😅 

Ja. lemmen er kjempefin slått ned også. Men jeg må tenke praktisk på 30 kvm 🙂

Jeg er enig med deg! Hemmelige rom er noe for en del av oss, men småsøsken er et problem der! De snoker asså 😅 De tror visst vi eldre søsken gjemmer helt sensasjonelle ting. Snokunger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du veldig ung?

Anonymkode: f0daf...81d

Nei jeg tror ikke det? 

Anonymkode: 98215...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja. lemmen er kjempefin slått ned også. Men jeg må tenke praktisk på 30 kvm 🙂

Jeg er enig med deg! Hemmelige rom er noe for en del av oss, men småsøsken er et problem der! De snoker asså 😅 De tror visst vi eldre søsken gjemmer helt sensasjonelle ting. Snokunger... 

Jeg er lillesøster, da;) Frykten for snokende storesøster som avslørte hemmeligheter som jeg kunne bli ertet for var stor ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det var finere i malt hvitt men det passer jo inn i foreldrenes barndomshjem 

Anonymkode: 98215...8f7

Ja, i hvitt ligner det mer på det man kjenner fra Ikea og Møbelringen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hengende skatoll? Ok? 

Anonymkode: 98215...8f7

Nei, det henger et trykk over... Følg med du nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...