Gå til innhold

Venlafaxin oppstart


Angstlei

Anbefalte innlegg

Angstlei

Er litt eksta dårlig nå, våkner ekstremt deprimert og er på gråten hele tiden, masse angst også. Fikk Venlafaxin 37.5mg skrevet ut av legen, har ikke startet enda da jeg trodde det var lurt å vente til etter jeg flytter, noe jeg gjør om to uker, tar over neste uke og gruer meg noe sinnsykt, men blir dårligere dag for dag. Legen har ferie nå. Og psykologen sa først jeg burde vente, men så sa hun jeg bare kunne starte.
Gir 37.5mg mye bivirkninger under oppstart? Og er det mulig å få noen som helst effekt på en uke?

Endret av Angstlei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei det tar lengre tid dessverre, får bare være tålmodig.

Anonymkode: 2a2c3...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96

Lykke til 🫠jeg er selv henvist til dps og håper på disse medisinene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
nachnoo skrev (1 time siden):

Jeg anbefaler deg å starte. 37,5mg er en svært liten dose. 

Skal prøve i morgen, er «fobisk» redd for bivirkninger, men så tungt det er nå, særlig på morgen holder jeg ikke ut.
Bruker nobligan 100mg også, så er redd for interaksjonen, men de på apoteket forsikret meg om at det kun gjaldt mye høyere doser. Har hatt veldig antidepressiv effekt av nobliganen, men da var depresjonen i andre rekke, var angsten som var værst.
Nå er jeg på gråten hele tiden og er utslitt. Har også prøvd å bare lese positive erfaringer og virker som at veldig mange har god hjelp av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (27 minutter siden):

Skal prøve i morgen, er «fobisk» redd for bivirkninger, men så tungt det er nå, særlig på morgen holder jeg ikke ut.
Bruker nobligan 100mg også, så er redd for interaksjonen, men de på apoteket forsikret meg om at det kun gjaldt mye høyere doser. Har hatt veldig antidepressiv effekt av nobliganen, men da var depresjonen i andre rekke, var angsten som var værst.
Nå er jeg på gråten hele tiden og er utslitt. Har også prøvd å bare lese positive erfaringer og virker som at veldig mange har god hjelp av denne.

Noe av det du opplever, som det å være på gråten hele tiden, kan være en reaksjon på alt du har vært igjennom.
Din bror er syk, salg og kjøp av bolig, flytting. Det har vært mye og forholde seg til og bekymre seg over. Det er ikke rart du er utslitt.
Håper og tror du får det bedre når ting har roet seg

Anonymkode: 86b61...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angstlei
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noe av det du opplever, som det å være på gråten hele tiden, kan være en reaksjon på alt du har vært igjennom.
Din bror er syk, salg og kjøp av bolig, flytting. Det har vært mye og forholde seg til og bekymre seg over. Det er ikke rart du er utslitt.
Håper og tror du får det bedre når ting har roet seg

Anonymkode: 86b61...dc9

Ja, har vært for mye. Har egentlig ikke senket skuldrene eller landet siden mamma døde for over 2 år siden, 5 flyttinger rett etter hun døde. Heldigvis virker det som om det går psykisk bedre med bror, men han er «fanget» på gamlehjem der oppe, en ganske surrealistisk situasjon. 
Psykologen har jo sett «grunnlidelsen» min angst på det verste, hun skjønner ikke hvordan jeg har klart det. Men, begynner å gå på sparebluss nå. Har fått mer agorafobi enn jeg hadde når jeg kom tilbake til Oslo. Heldigvis har jeg Fontenehuset å gå til, ellers hadde det ikke gått. Håper derfor disse medisinene kan dempe trykket litt. Må jo om ikke lenge igjennom en omfattende seponering av benzo også, ikke noe jeg ser frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
nachnoo skrev (17 timer siden):

Jeg anbefaler deg å starte. 37,5mg er en svært liten dose. 

Så det er liten sjanse for at jeg blir dårligere  ved oppstart med den dosen. Er helt fanget, føler meg så dårlig og gruer meg til overtagelse og flytting og har ikke råd til å bli verre 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...