Gå til innhold

Varseltegn på hypomani


Glitter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan jo ha vært heldig med noe av plaggene, jeg håper det for deg. 6000-, er vanvittig mye penger på Temu. Jeg er ganske sjokkert. 

Anonymkode: 2a478...17f

Jeg er også litt sjokkert. Og enda slettet jeg masse fra handlekurven. Ble helt besatt. Satt i flere timer og har lagt 200-250 gjenstander i handlekurven. For så å brukt masse tid på å innskrenke handlekurven. Men fortsatt var det jo sykt mye. Får sikkert sånn 30-40 varer. Og hvis hver enkelt må sendes hver for seg fordi det er fra flere butikker så gidder jeg faktisk ikke å returnere det som ikke passer/er fint. 

Og i forrigegårs kjøpte jeg dispenser for oppvaskmiddel og håndsåpe i glass med en sånn stein-plate i noe som ligner granitt. Det kostet 650 kr. Det ble veldig fint da, men trengte det ikke akkurat. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er også litt sjokkert. Og enda slettet jeg masse fra handlekurven. Ble helt besatt. Satt i flere timer og har lagt 200-250 gjenstander i handlekurven. For så å brukt masse tid på å innskrenke handlekurven. Men fortsatt var det jo sykt mye. Får sikkert sånn 30-40 varer. Og hvis hver enkelt må sendes hver for seg fordi det er fra flere butikker så gidder jeg faktisk ikke å returnere det som ikke passer/er fint. 

Og i forrigegårs kjøpte jeg dispenser for oppvaskmiddel og håndsåpe i glass med en sånn stein-plate i noe som ligner granitt. Det kostet 650 kr. Det ble veldig fint da, men trengte det ikke akkurat. 

Oj, såpass. Jeg håper du bruker penger som du har til overs og ikke ender opp med for lite til å betale regninger osv?

Anonymkode: ae63b...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er også litt sjokkert. Og enda slettet jeg masse fra handlekurven. Ble helt besatt. Satt i flere timer og har lagt 200-250 gjenstander i handlekurven. For så å brukt masse tid på å innskrenke handlekurven. Men fortsatt var det jo sykt mye. Får sikkert sånn 30-40 varer. Og hvis hver enkelt må sendes hver for seg fordi det er fra flere butikker så gidder jeg faktisk ikke å returnere det som ikke passer/er fint. 

Og i forrigegårs kjøpte jeg dispenser for oppvaskmiddel og håndsåpe i glass med en sånn stein-plate i noe som ligner granitt. Det kostet 650 kr. Det ble veldig fint da, men trengte det ikke akkurat. 

Det høres helt sprøtt ut. Jeg er selv en som liker penger som jeg shopper for, forrige måned var helt ekstremt og jeg var opp i ditt beløp og mer men jeg kjøpte det fra ordinære butikker der jeg vet hva jeg får. 

Anonymkode: 2a478...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Oj, såpass. Jeg håper du bruker penger som du har til overs og ikke ender opp med for lite til å betale regninger osv?

Anonymkode: ae63b...256

Har en buffer. 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det høres helt sprøtt ut. Jeg er selv en som liker penger som jeg shopper for, forrige måned var helt ekstremt og jeg var opp i ditt beløp og mer men jeg kjøpte det fra ordinære butikker der jeg vet hva jeg får. 

Anonymkode: 2a478...17f

Ja det er nok lurere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er du klar over dette, så da bør du bremse ned. Se på handlingsplanen du har laget med psykolog for hva du skal gjøre ved mani/hypomani.

Jeg kjenner meg igjen i dette med klær, men handler generelt veldig lite. Brukte litt penger på krystaller og andre spirituelle ting tidligere i sommer pga hypomani, men brukte veldig lite. Det hjelper å ha en god handlingsplan!

Anonymkode: ebe50...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nå er du klar over dette, så da bør du bremse ned. Se på handlingsplanen du har laget med psykolog for hva du skal gjøre ved mani/hypomani.

Jeg kjenner meg igjen i dette med klær, men handler generelt veldig lite. Brukte litt penger på krystaller og andre spirituelle ting tidligere i sommer pga hypomani, men brukte veldig lite. Det hjelper å ha en god handlingsplan!

Anonymkode: ebe50...08d

Jeg har aldri fått noen handlingsplan. Men ja. Må bremse opp nå. 

Er tung og kokt i hodet nå så kanskje det roer seg nå. Men må jo fortsatt deale med sånn 30-40 pakker i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri fått noen handlingsplan. Men ja. Må bremse opp nå. 

Er tung og kokt i hodet nå så kanskje det roer seg nå. Men må jo fortsatt deale med sånn 30-40 pakker i posten. 

Hvorfor har du ikke handlingsplan for mani/hypomani? Har du ikke det for depresjon heller? Så rart i så fall, det er jo grunnlaget for god behandling og forebygging av episoder. Har du hatt diagnostisert bipolar lenge?

Vel, du får se på det som en "straff" fordi du lot deg rive med. Får håpe du kan bruke det meste av det du har bestilt da. Anbefaler for deg å lese deg litt opp mot bipolar, f.eks bipolarforeningen. Der har de gode tips for hvordan håndtere/leve med bipolar.

Anbefaler også at du jobber konkret mot nye bipolare episoder med en psykolog.

Anonymkode: ebe50...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor har du ikke handlingsplan for mani/hypomani? Har du ikke det for depresjon heller? Så rart i så fall, det er jo grunnlaget for god behandling og forebygging av episoder. Har du hatt diagnostisert bipolar lenge?

Vel, du får se på det som en "straff" fordi du lot deg rive med. Får håpe du kan bruke det meste av det du har bestilt da. Anbefaler for deg å lese deg litt opp mot bipolar, f.eks bipolarforeningen. Der har de gode tips for hvordan håndtere/leve med bipolar.

Anbefaler også at du jobber konkret mot nye bipolare episoder med en psykolog.

Anonymkode: ebe50...08d

Har vel hatt diagnosen i to år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...