Gå til innhold

Klimaangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg begynner å bli litt småredd her nå, vi setter globale temperaturrekorder hver eneste måned på tross av at El Nino var i fjor. Amazonas brenner, middelhavslandene er i ferd med å bli avskrevet som sommerdestinasjon som følge av varme, og skandinavia var stort sett det eneste området på kloden med et normalt snøfall sist vinter. Er det noe håp her? Er vi fortapt? 

Anonymkode: 3a13a...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er som pandemien. Det er alvorlig, men ikke verdens undergang.

Det er tross alt bare 1.5 grad varmere enn i 1850 én grad varmere enn i 1980. Det stiger med 0.04 grader i året.

Det er nok til å slå mange rekorder. Hvis alle vektløftere kunne løfte 1% mer ville man slått mange rekorder. Når man øker temperaturen med 1 grad blir det mange flere dager i året som kvalifiserer som "hetebølge", men 1 grad er fortsatt bare 1 grad. Akkurat nå er det forresten ikke særlig varmt  Middelhavslandene.

Det ikke tvil om at noe skjer og at det ikke er bra. Jeg kunne ha skrevet om alle de skumle sidene ved klimaendringene også, men det står i media hver dag.

Uansett står klima på en solid tredjeplass på bekymringslista mi. Det er på pallen.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kort serie på NRK som heter "Sivivilasjoner", og klima har alltid endret seg av ulike grunner. Fin serie som sier litt om hva vi tåler og ikke, men man blir ikke akkurat positiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...