Gå til innhold

Kan hormonell uvbalanse få deg til å se mer mandig ut som kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hae hormonell ubalanse for sliter med stress/angst. Begynner å se mer gammek ur og får mer rynker og svetter hele tiden. Sett noen kvinner oppi åra som ser mer mandige ut og det er fordi at de har gått igjennom overgangsalderen og har for mye av hormobet progesteron og for lite østrogen... 

Anonymkode: d935c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hae hormonell ubalanse for sliter med stress/angst. Begynner å se mer gammek ur og får mer rynker og svetter hele tiden. Sett noen kvinner oppi åra som ser mer mandige ut og det er fordi at de har gått igjennom overgangsalderen og har for mye av hormobet progesteron og for lite østrogen... 

Anonymkode: d935c...4cf

Gjelder dette deg? Er ikke du bare 25? 

Anonymkode: 8c25f...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gjelder dette deg? Er ikke du bare 25? 

Anonymkode: 8c25f...ab5

Nei, mulig jeg kan ha sagt det? ( jeg var veldig anonym her f(ør) jeg er 27, snart 28. 

Anonymkode: d935c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96 skrev (1 time siden):

Ingen med svar?

Jeg har inntrykk av at du er ekstremt opphengt i vekt og kropp og ikke på en positiv måte. Snakker du med behandler om alle disse tankene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (11 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at du er ekstremt opphengt i vekt og kropp og ikke på en positiv måte. Snakker du med behandler om alle disse tankene?

Jeg er egentlig ikke så opphengt i det, strever mer med angst. Men er redd for tilstanden jeg er i nå. 

Anonymkode: d935c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal lufte alle disse tankene dine med behandler. Det virker som om du kunne hatt godt av hjelp med tankene dine omkring kropp og vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er egentlig ikke så opphengt i det, strever mer med angst. Men er redd for tilstanden jeg er i nå. 

Anonymkode: d935c...4cf

Du har en bmi på 16. du må ha problemer med kroppen din… 

Anonymkode: 8c25f...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du har en bmi på 16. du må ha problemer med kroppen din… 

Anonymkode: 8c25f...ab5

Det var jo overhodet, ike det denne tråden handlet om. 

Anonymkode: d935c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var jo overhodet, ike det denne tråden handlet om. 

Anonymkode: d935c...4cf

Det har en sammenheng, alle disse angstene dine har jo med kropp, vekt, utseende og alder å gjøre. Det spiller ingen rolle hva vi her inne sier, dette er det kun behandler og deg selv som i fellesskap kan få gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Det har en sammenheng, alle disse angstene dine har jo med kropp, vekt, utseende og alder å gjøre. Det spiller ingen rolle hva vi her inne sier, dette er det kun behandler og deg selv som i fellesskap kan få gjort noe med.

Nei, har også angst for mennesker. 

Anonymkode: d935c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hae hormonell ubalanse for sliter med stress/angst. Begynner å se mer gammek ur og får mer rynker og svetter hele tiden. Sett noen kvinner oppi åra som ser mer mandige ut og det er fordi at de har gått igjennom overgangsalderen og har for mye av hormobet progesteron og for lite østrogen... 

Anonymkode: d935c...4cf

Jeg har gått gjennom overgangsalder og svettetokter og ser ikke mandig ut i hvert fall. Ikke mine jevnaldrene venninner heller. Men barberhøvelen brukes flittig, så noe skjer jo dessverre . Det er bare å venne seg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Jeg har gått gjennom overgangsalder og svettetokter og ser ikke mandig ut i hvert fall. Ikke mine jevnaldrene venninner heller. Men barberhøvelen brukes flittig, så noe skjer jo dessverre . Det er bare å venne seg til det :)

Hehe, min kropp er litt annerledes når det kommer til behåring. Jeg får rett og slett mindre og mindre av det på kroppen, mister både her og der. Er arvelig. Husker jeg var misunnelig på mamma som slapp å barbere leggene blant annet. Jeg er ikke helt der enda selv, for jeg barberer fortsatt. Men ser at det blir mindre av det. Men ett og annet stivt hårstrå kan av og til dukke opp på haken da, og da napper jeg det ut med pinsett. Håper inderlig ikke at jeg får skjegg når jeg blir gammel 😱, men er nok veldig tvilsomt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Vendi skrev (2 minutter siden):

Hehe, min kropp er litt annerledes når det kommer til behåring. Jeg får rett og slett mindre og mindre av det på kroppen, mister både her og der. Er arvelig. Husker jeg var misunnelig på mamma som slapp å barbere leggene blant annet. Jeg er ikke helt der enda selv, for jeg barberer fortsatt. Men ser at det blir mindre av det. Men ett og annet stivt hårstrå kan av og til dukke opp på haken da, og da napper jeg det ut med pinsett. Håper inderlig ikke at jeg får skjegg når jeg blir gammel 😱, men er nok veldig tvilsomt 😉

Jeg har spesielt ett stivt hårstrå på haken som kommer på samme plassen hele tiden. Jeg må fjerne det hver dag. Ellers kommer det noen lyse hår både på haken og overleppa som jeg tar av til. Det blir overdrevent å kalle det bart og sjegg, men irriterende nok til at jeg vil ha det bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jeg har spesielt ett stivt hårstrå på haken som kommer på samme plassen hele tiden. Jeg må fjerne det hver dag. Ellers kommer det noen lyse hår både på haken og overleppa som jeg tar av til. Det blir overdrevent å kalle det bart og sjegg, men irriterende nok til at jeg vil ha det bort :)

Jepp mee to. Har en føflekk som det gror hår ut av. Klipper det hele tiden og den er på haken hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Jeg har gått gjennom overgangsalder og svettetokter og ser ikke mandig ut i hvert fall. Ikke mine jevnaldrene venninner heller. Men barberhøvelen brukes flittig, så noe skjer jo dessverre . Det er bare å venne seg til det :)

 

Vendi skrev (7 timer siden):

Hehe, min kropp er litt annerledes når det kommer til behåring. Jeg får rett og slett mindre og mindre av det på kroppen, mister både her og der. Er arvelig. Husker jeg var misunnelig på mamma som slapp å barbere leggene blant annet. Jeg er ikke helt der enda selv, for jeg barberer fortsatt. Men ser at det blir mindre av det. Men ett og annet stivt hårstrå kan av og til dukke opp på haken da, og da napper jeg det ut med pinsett. Håper inderlig ikke at jeg får skjegg når jeg blir gammel 😱, men er nok veldig tvilsomt 😉

Her ligner jeg på deg, Vendi, får mindre og mindre hårvekst med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hae hormonell ubalanse for sliter med stress/angst. Begynner å se mer gammek ur og får mer rynker og svetter hele tiden. Sett noen kvinner oppi åra som ser mer mandige ut og det er fordi at de har gått igjennom overgangsalderen og har for mye av hormobet progesteron og for lite østrogen... 

Anonymkode: d935c...4cf

Akseptere deg selv som du er. Viktig. Ikke vær så opphengt i hvordan du eller andre ser ut. Prøv heller å finn veien til et sunt og bra liv.  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Thebutterfly skrev (27 minutter siden):

Akseptere deg selv som du er. Viktig. Ikke vær så opphengt i hvordan du eller andre ser ut. Prøv heller å finn veien til et sunt og bra liv.  

Føler alltid at folk dømmer meg bare, fordi jeg ikke har så bra utseende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

 

Her ligner jeg på deg, Vendi, får mindre og mindre hårvekst med årene.

Ble du mann etter overgangsalderen? 

Anonymkode: 8c25f...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...