Gå til innhold

Hva er sosialt stress?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare hva sosialt stress er?

Hva slags situasjoner kan man oppleve sosialt stress?

Anonymkode: 66e2d...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (2 timer siden):

Ikke en gang fagfolkene klarer å bli enige om hva begrepet "sosialt stress" betyr.

Jobbstress? Hverdagsstress? Julestress? Er det ikke elementært selvforklarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Er det ikke elementært selvforklarende?

Tydeligvis ikke, da ville jo fagfolkene vært enige. F.eks. jobbstress kan jo handle om helt andre ting enn det sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosialt stress er å måtte gjøre et godt inntrykk på den mest blærete personen du har møtt 🙃 Og ikke gå på akkord med deg selv selv om andre oppfører seg ufyselig. Være snill uten å bli dum, og vise respekt uten at folk tror du er blind for hvem og hva personen står for. Og å servere flesk og duppe til tyske turister! Og du skjønner at det var litt feilsått ( men ungene åt som bare det da )

Å sitte på brygga med vin og snacks og drømme seg bort i stillhet, og en person slår seg ned synlig beruset og vil snakke. Men siden han er hyggelig lager du ikke drama heller da. Du har jo empati... 🙃

Når noen ukjente vil inn i leilighet eller hus og sjekke elektrisk anlegg og alt mulig, og når taxisjåføren sier at du er morsom å prate med, mens du egentlig har lyst til å holde kjeft. 

Ja.. OSV OSV OSV ( rette å spørre i dag.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt stress er en forventning fra omgivelsene at man skal delta i det sosiale livet. 

Stress kan være både positivt og negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (3 timer siden):

Sosialt stress er en forventning fra omgivelsene at man skal delta i det sosiale livet. 

Stress kan være både positivt og negativt. 

Det stemmer nok ikke. Dersom du hadde skrevet videre at man føler at man ikke når de forventningene, så hadde det stemt litt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (50 minutter siden):

Det stemmer nok ikke. Dersom du hadde skrevet videre at man føler at man ikke når de forventningene, så hadde det stemt litt mer. 

Det stemmer jo. Sosialt stress medfører at sosiale ting skaper problemer for individet slik du skapte stress for meg i dag, når jeg utgangspunktet hadde en ok dag. 

Anonymkode: e783b...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det stemmer jo. Sosialt stress medfører at sosiale ting skaper problemer for individet slik du skapte stress for meg i dag, når jeg utgangspunktet hadde en ok dag. 

Anonymkode: e783b...e32

Stress er ikke noe objektivt. Det er tvert om høyest subjektivt. Jeg sier ikke at det ikke finnes, tvert om!

Men noe som er sosialt stressende for deg er ikke stressende for meg. Man er ulike på toleranse. Jeg kan ikke måle det og du kan ikke måle det, derfor objektivt.

Du kan si at noe er sosialt stressende FOR DEG  helt innafor  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sosialt stress medfører at sosiale ting skaper problemer for individet slik du skapte stress for meg i dag, når jeg utgangspunktet hadde en ok dag.

Hva slags "sosiale ting" refererer du til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Hva slags "sosiale ting" refererer du til her?

En tråd som diskuterte i dag som gikk rett vest. Tydelig at trinity synes det var gøy på min bekostning mens jeg fikk en rynke av det fordi det var irriterende. 

Anonymkode: e783b...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (12 minutter siden):

Stress er ikke noe objektivt. Det er tvert om høyest subjektivt. Jeg sier ikke at det ikke finnes, tvert om!

Men noe som er sosialt stressende for deg er ikke stressende for meg. Man er ulike på toleranse. Jeg kan ikke måle det og du kan ikke måle det, derfor objektivt.

Du kan si at noe er sosialt stressende FOR DEG  helt innafor  

 

Å joda jeg kan alt jeg vil når jeg vil. 

Anonymkode: e783b...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En tråd som diskuterte i dag som gikk rett vest. Tydelig at trinity synes det var gøy på min bekostning mens jeg fikk en rynke av det fordi det var irriterende. 

Anonymkode: e783b...e32

Har du vært ute i dag? 

Anonymkode: 85210...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En tråd som diskuterte i dag som gikk rett vest. Tydelig at trinity synes det var gøy på min bekostning mens jeg fikk en rynke av det fordi det var irriterende.

Hvis det skal så lite til for at du får rynker bør du oppsøke en hudlege umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har du vært ute i dag? 

Anonymkode: 85210...f4d

Ja jeg har bidratt i samfunnet. Har du? 

Anonymkode: e783b...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Som sagt tidligere, ønsker dere å fjase og tulle kan dette foregå i avsporingstråden eller på humorforumet.

Og dårlig med familie, men definitivt troika!

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (14 minutter siden):

Tråden er ryddet for avsporinger. Som sagt tidligere, ønsker dere å fjase og tulle kan dette foregå i avsporingstråden eller på humorforumet.

Og dårlig med familie, men definitivt troika!

Admin

Team Troika ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...