Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan det er mrd intern henvisning og vurdering av denne? 

Når henvisning er intern innenfor sykehusets foretak så gjelder jo ikke fristen på 10 dager. Men har de ikke frist i det hele tatt?

Blir interne nedprioritert ovenfor eksterne henvisninger siden det tar sånn tid? Hadde vel egentlig trodd at det var omvendt. At når spesialist på området sender intern henvisning så er det mest som en formalia? Eller kan man fortsatt oppleve å få avslag? Det er snakk om sengepost for psykose som har henvisning til psykose poliklinisk. 

Det er sånn tre uker siden henvisning ble sendt. Kanskje til og med 4. 

Personal fra poliklinikken har lest henvisning pluss litt fra journalen og i tilgangsloggen er bakgrunn for innsyn i journalen "ventende pasient". Men dette er to uker siden +, og siden har ingen av de vært i journalen. Er inntaksmøte hver tirsdag. 

Når kan man egentlig forvente svar på intern henvisning? Har blitt henvist internt før i somatikken og da har de holdt seg innenfor de ti dagene. Er det slik at interne henvisninger ikke har en frist i det hele tatt? 

Eller kanskje de venter på diagnosemøte kommende tirsdag før de evt gir et tilbud? I henvisning står det uspesifisert ikke-organisk psykose. I neste uke blir det avgjort om det er schizoaffektiv eller schizofreni. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483720-intern-henvisning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Noen som vet hvordan det er mrd intern henvisning og vurdering av denne? 

Når henvisning er intern innenfor sykehusets foretak så gjelder jo ikke fristen på 10 dager. Men har de ikke frist i det hele tatt?

Blir interne nedprioritert ovenfor eksterne henvisninger siden det tar sånn tid? Hadde vel egentlig trodd at det var omvendt. At når spesialist på området sender intern henvisning så er det mest som en formalia? Eller kan man fortsatt oppleve å få avslag? Det er snakk om sengepost for psykose som har henvisning til psykose poliklinisk. 

Det er sånn tre uker siden henvisning ble sendt. Kanskje til og med 4. 

Personal fra poliklinikken har lest henvisning pluss litt fra journalen og i tilgangsloggen er bakgrunn for innsyn i journalen "ventende pasient". Men dette er to uker siden +, og siden har ingen av de vært i journalen. Er inntaksmøte hver tirsdag. 

Når kan man egentlig forvente svar på intern henvisning? Har blitt henvist internt før i somatikken og da har de holdt seg innenfor de ti dagene. Er det slik at interne henvisninger ikke har en frist i det hele tatt? 

Eller kanskje de venter på diagnosemøte kommende tirsdag før de evt gir et tilbud? I henvisning står det uspesifisert ikke-organisk psykose. I neste uke blir det avgjort om det er schizoaffektiv eller schizofreni. 

Det skal ta kortere tid. Men dette blir bare verre og verre med sykdomshistorie…. Vil du virkelig ha på deg shizofreni? Jeg kan ikke forstå at du er så syk som det… etter utallige innleggelser. Ikke mening i å være frekk spydig eller noe jeg bare forstår ikke deg. 

Anonymkode: d8f7c...7f1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483720-intern-henvisning/#findComment-4294005
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det skal ta kortere tid. Men dette blir bare verre og verre med sykdomshistorie…. Vil du virkelig ha på deg shizofreni? Jeg kan ikke forstå at du er så syk som det… etter utallige innleggelser. Ikke mening i å være frekk spydig eller noe jeg bare forstår ikke deg. 

Jeg forstår ikke dette innlegget. Man kan ikke velge hvilke diagnoser man har. Hva har det med hva Glitter "vil ha på seg" eller at du ikke "forstår deg". Det er jo helsepersonell som utreder og bestemmer diagnoser, ikke Glitter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483720-intern-henvisning/#findComment-4294006
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår ikke dette innlegget. Man kan ikke velge hvilke diagnoser man har. Hva har det med hva Glitter "vil ha på seg" eller at du ikke "forstår deg". Det er jo helsepersonell som utreder og bestemmer diagnoser, ikke Glitter.

Når noen har vært årevis pasient over ekstremt lang tid er det jo dette som skjer. Mange ganger har en selv påvirkningskraft men dette blir jo avsporing. Jeg synes det er trist det som skjer rundt glitter da jeg bryr meg om brukeren. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483720-intern-henvisning/#findComment-4294011
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke noe jeg vil ha på meg. Men tror du jeg vil være så plaget som jeg var før medisiner? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483720-intern-henvisning/#findComment-4294024
Del på andre sider

Annonse

nachnoo skrev (11 minutter siden):

Da er forklaringen sannsynligvis slik:

Poliklinikkene er under et enormt press for å oppfylle "Ventelistegarantien". Interne henvisninger er ikke omfattet av denne ordningen. Det betyr, dessverre, at interne henvisninger havner lenger bak i køen.

Såpass ja. Det var jo synd. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/483720-intern-henvisning/#findComment-4294263
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...