Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg til å få mer forståelse for dette?


Kashmir

Anbefalte innlegg

XbellaX skrev (2 timer siden):

Jeg ser ingen rarheter her, jeg synes tvert i mot dette var en god beskrivelse av hvordan du også fremstår på forumet. Ang. lite vennlig, du er direkte - det kan ofte bli oppfattet som "lite vennlig". Ting pakkes ikke inn i 15 lag før du serverer det. 

Ting trengs ikke å pakkes inn i 15 lag før det serveres.
Men det som ikke er greit er å drive med hersketeknikker, spesielt latterliggjøring av andre brukere. 

Sier ikke at Kashmir driver med det. 

Anonymkode: 8e7e2...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke i tvil om at du mener det godt og at du ikke vil noen noe vondt. Det du sier kommer fra et godt sted. 

Men. Av og til kan jeg tenke at du er ganske sta og egenrådig, og durer i vei med ditt uansett hvor mange ganger flere andre prøver å sette en grense for deg og si at nå er det nok. F.eks. i dagboken til Glitter og når kupton forlot forumet. 

Jeg har også tenkt at jeg kanskje ikke ville orket å jobbe med deg hvis du alltid må ha rett og ikke klarer å ta noen skritt tilbake. 

Anonymkode: 6e63c...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal ha ros for er at du diskuterer like heftig samme hvem du diskuterer med. Du gjør ingen forskjell på brukerne. 

Anonymkode: 8e7e2...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat sånn som en viss annen oppfører seg her på forumet som ikke eier selvinnsikt. Finnes ikke ydmykhet å spore noe sted. Den som føler deg truffet er nok truffet. 

Anonymkode: 01669...d7c

Det der var dårlig å si. Mange sliter her, så mange kan føle seg truffet. Jeg innrømmer ihvertfall at det kan skorte på selvinnsikt her... Så ta det ut på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Det der var dårlig å si. Mange sliter her, så mange kan føle seg truffet. Jeg innrømmer ihvertfall at det kan skorte på selvinnsikt her... Så ta det ut på meg.

Tråder som dette trekker til seg anonyme brukere som fluer til kumøkk. En unnskyldning for å kritisere navngitte brukere som de ikke tør å kritisere under nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (5 timer siden):

Vel, igjen så vet jeg ikke hvordan de måler det så synes det blir vanskelig å svare på. Jeg anser meg selv som vennlig, men jeg er nok ikke så veldig varm. Jeg har en positiv og vennlig holdning til alle jeg møter, men jeg har ikke den mengde omsorg og varme som en del mer utadvendte ser ut til å lett ha tilgang til.

Varm kan velge og være. Eller du kan ikke være varm. Vær varm da får du flere varme dager. 

Anonymkode: 77cbb...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (37 minutter siden):

Det der var dårlig å si. Mange sliter her, så mange kan føle seg truffet. Jeg innrømmer ihvertfall at det kan skorte på selvinnsikt her... Så ta det ut på meg.

Jeg ble noe skuffet over at du av alle som jeg anså som oppgående her går til behandler for en eller annen sykdom. Det virker som det nye for  å passe inn her er at man får seg en behandler. Men når det er sagt så virker du jo som en terrier som til tider kunne trengt behandling. 

Anonymkode: 77cbb...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo uenige noen ganger og jeg har både blitt sint, lei meg og følt meg misforstått. Samtidig opplever jeg en omsorg fra deg og at du på ingen måte mener å trykke meg ned. Jeg vet faktisk ikke hva altruistisk er, men at du kan være ganske bastant til tider er jeg enig i. Men, du er veldig flink til å ta en runde med selvrefleksjon når du får tilbakemeldinger og du har bein i nesa. :) Synes det er fint du er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ble noe skuffet over at du av alle som jeg anså som oppgående her går til behandler for en eller annen sykdom. Det virker som det nye for  å passe inn her er at man får seg en behandler. Men når det er sagt så virker du jo som en terrier som til tider kunne trengt behandling. 

Anonymkode: 77cbb...6fe

Alle, uansett hvor oppegående man er, kan ha murstein i ryggsekken som de trenger hjelp me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 timer siden):

Jo takk. Men jeg kan få skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg blir så lite.. forståelselsfull. Og samtidig så orker jeg ikke sånt tull som å late som heller. Det er jo et dilemma. Og så tror jeg ærlighet er viktig, men jeg ser kanskje ikke at jeg KUNNE formulert meg bedre. Jeg vil jo gjerne bli et bedre menneske da 🙃 Men kanskje vi også må leve med noe, og tenke at vi ikke kommer til å bli feilfri. Nå grubler jeg. Jeg har aldri tenkt at jeg er et sosialt geni akkurat, men vennlig.. jeg vet ikke. Kanskje jeg bare er høflig. Uff. Men tanker er greit innimellom. Det kan komme nyttig ut av det, og spesielt når jeg får innspill. Jeg TAR det til meg, OG setter pris på det! 

1.) Det finnes ikke en sjel på dette forumet som ikke kunne formulert seg bedre. Å formulere seg godt skriftlig er en kunst, vi tillegger den andre tolkninger basert på (blant annet) eget humør hele tiden ..fremfor å kun lese de ordene som står der.

2.) Å være direkte betyr ikke at man ikke er forståelsesfull. Å være ærlig forbinder jeg med vennlighet, men her handler det litt om (den ofte vanskelige) timingen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (18 minutter siden):

2.) Å være direkte betyr ikke at man ikke er forståelsesfull. Å være ærlig forbinder jeg med vennlighet, men her handler det litt om (den ofte vanskelige) timingen. 

 

 

Men noen ganger virker det som om enkelte bruker betegnelse « å være direkte» som en unnskyldning til å være nedlatende og spydig. En mulighet til å trykke andre ned. Samtidig kan man skylde på at motparten misforstod ol.
Man kan være ærlig eller uenig  og uttrykke det på en ryddig måte.

Anonymkode: 8e7e2...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (38 minutter siden):

Alle, uansett hvor oppegående man er, kan ha murstein i ryggsekken som de trenger hjelp me.

Nei det synes jeg ikke noe om. Vi burde gjøre som før i tiden, tie i stillhet- be til høyere makter og bli friske. 

Anonymkode: 77cbb...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (42 minutter siden):

Vi er jo uenige noen ganger og jeg har både blitt sint, lei meg og følt meg misforstått. Samtidig opplever jeg en omsorg fra deg og at du på ingen måte mener å trykke meg ned. Jeg vet faktisk ikke hva altruistisk er, men at du kan være ganske bastant til tider er jeg enig i. Men, du er veldig flink til å ta en runde med selvrefleksjon når du får tilbakemeldinger og du har bein i nesa. :) Synes det er fint du er tilbake.

Jeg kan si en ting, og det er at jeg virkelig bryr meg om deg. Så godt man kan gjøre på et forum. Det mener jeg virkelig Glitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg kan si en ting, og det er at jeg virkelig bryr meg om deg. Så godt man kan gjøre på et forum. Det mener jeg virkelig Glitter. 

Hva med alle oss andre. Bryr du deg ikke om oss? 

Anonymkode: 77cbb...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det synes jeg ikke noe om. Vi burde gjøre som før i tiden, tie i stillhet- be til høyere makter og bli friske. 

Anonymkode: 77cbb...6fe

Tie i stillhet, og be til høyere makter.. Jeg hadde faktisk litt sans for den..Men jeg er liksom ikke helt anlagt til å være religiös heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med alle oss andre. Bryr du deg ikke om oss? 

Anonymkode: 77cbb...6fe

Jo faktisk. Det er mange personligheter her, og jeg har sans for det! Men noen må en nødvendigvis like bedre enn andre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jo faktisk. Det er mange personligheter her, og jeg har sans for det! Men noen må en nødvendigvis like bedre enn andre.. 

nei nå ble jeg så truffet at det gikk på krenken så nå må jeg ta dette også opp med behandler neste time. Listen begynner og bli milevis lang nå han må høre på. 

Anonymkode: 77cbb...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ting trengs ikke å pakkes inn i 15 lag før det serveres.
Men det som ikke er greit er å drive med hersketeknikker, spesielt latterliggjøring av andre brukere. 

Sier ikke at Kashmir driver med det. 

Anonymkode: 8e7e2...faa

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men noen ganger virker det som om enkelte bruker betegnelse « å være direkte» som en unnskyldning til å være nedlatende og spydig. En mulighet til å trykke andre ned. Samtidig kan man skylde på at motparten misforstod ol.
Man kan være ærlig eller uenig  og uttrykke det på en ryddig måte.

Anonymkode: 8e7e2...faa

Men nå ramser du jo kun opp negative måter å være på som jeg ikke helt ser har sammenheng med TS innlegg. Ingen vil vel være uenig med deg i at dette er pyton å oppleve, men jeg skjønner ikke hva det har med K`s innlegg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 timer siden):

Tråder som dette trekker til seg anonyme brukere som fluer til kumøkk. En unnskyldning for å kritisere navngitte brukere som de ikke tør å kritisere under nick.

Navngitte brukere faktisk. Har ikke navngitt noen. Men hvis du kom på et navn da jeg skrev innlegget mitt sier det jo igrunn ganske mye. 

Anonymkode: 01669...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...