Gå til innhold

Å miste seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et litt rart spørsmål. Er det andre som har kjent på å «miste» seg selv etter lang periode med sykdom og angst?

Jeg syns det er så ubehagelig å føle at jeg er nærmest i et vakum, der alt som var av meg er litt borte, og har fastna i denne «nye identiteten» som er ingenting og bare sykdom.

Jeg er ikke psykotisk eller har noen diagnoser i den retningen, bare så det er sagt. Snakker mer om å føle seg frakobla seg selv og alt fordi man har det veldig dårlig over lang tid.

 

Andre som kan kjenne seg igjen?

Anonymkode: aa29f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst! Hvor mange tråder skal du lage om dette? Det er ganske ødeleggende, ikke bare for forumet men også for deg selv virker det som, siden du aldri tar til deg svarene du får og bare kverner på det samme hele tiden...

Anonymkode: 75c2e...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Seriøst! Hvor mange tråder skal du lage om dette? Det er ganske ødeleggende, ikke bare for forumet men også for deg selv virker det som, siden du aldri tar til deg svarene du får og bare kverner på det samme hele tiden...

Anonymkode: 75c2e...aff

Hvordan kan folk vite at det er den samme brukeren? Selv om problemstillingene i trådene er noenlunde like er det ikke sikkert at det er en og samme person som oppretter disse trådene. Det kan faktisk være flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan folk vite at det er den samme brukeren? Selv om problemstillingene i trådene er noenlunde like er det ikke sikkert at det er en og samme person som oppretter disse trådene. Det kan faktisk være flere. 

For ikke å bli forvekslet, bør en bruke et nick. En er akkurat like anonym med et nick med mindre en legger ut mye personlig informasjon som bosted, yrke, alder, kjønn etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (24 minutter siden):

Hvordan kan folk vite at det er den samme brukeren? Selv om problemstillingene i trådene er noenlunde like er det ikke sikkert at det er en og samme person som oppretter disse trådene. Det kan faktisk være flere. 

Ts her! Ja har sett at det sikkert har vært tråder med lignende temaer, men det er noe med å stille sitt eget spørsmål og få en samtale om akkurat det. Så derfor gjorde jeg det heller enn å lete etter lignende i andre tråder.

(Jeg har lagt merke til at det er noen som kommenterer på mange tråder og klager over at folk poster og spør om ting, og syns det er mer forstyrrende at tråder drukner i irritasjon og anklager. Jeg syns det er mer ødeleggende for forumet enn om folk stiller spørsmål om samme tematikk. Tenker folk kan la vær å svare bare dersom de ikke har noe å bidra med)

Anonymkode: aa29f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts her! Ja har sett at det sikkert har vært tråder med lignende temaer, men det er noe med å stille sitt eget spørsmål og få en samtale om akkurat det. Så derfor gjorde jeg det heller enn å lete etter lignende i andre tråder.

(Jeg har lagt merke til at det er noen som kommenterer på mange tråder og klager over at folk poster og spør om ting, og syns det er mer forstyrrende at tråder drukner i irritasjon og anklager. Jeg syns det er mer ødeleggende for forumet enn om folk stiller spørsmål om samme tematikk. Tenker folk kan la vær å svare bare dersom de ikke har noe å bidra med)

Anonymkode: aa29f...bd9

Enig i det. Men som nachnoo sier så er det lurt å bruke nick. En er like anonym da. 

Ikke for det, jeg skriver som anonym selv noen ganger når jeg oppretter tråder. Er liksom ikke alt man vil ha "festet" til nicket. Og så føles det noen ganger tryggere ut bare. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et litt rart spørsmål. Er det andre som har kjent på å «miste» seg selv etter lang periode med sykdom og angst?

Jeg syns det er så ubehagelig å føle at jeg er nærmest i et vakum, der alt som var av meg er litt borte, og har fastna i denne «nye identiteten» som er ingenting og bare sykdom.

Jeg er ikke psykotisk eller har noen diagnoser i den retningen, bare så det er sagt. Snakker mer om å føle seg frakobla seg selv og alt fordi man har det veldig dårlig over lang tid.

 

Andre som kan kjenne seg igjen?

Anonymkode: aa29f...bd9

Ja kjenner meg igjen, mistet meg selv for mange år siden. Rarheten har overtatt meg og min tilværelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Ja kjenner meg igjen, mistet meg selv for mange år siden. Rarheten har overtatt meg og min tilværelse. 

🩷

men det har ikke sammenheng med psykose eller sånn?

Anonymkode: aa29f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

🩷

men det har ikke sammenheng med psykose eller sånn?

Anonymkode: aa29f...bd9

Jo sikkert det hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (55 minutter siden):

Jo sikkert det hos meg.

Huff. Blir jo redd da.

Kan man ikke føle det slik på bakgrunn av det jeg skrev også?

Anonymkode: aa29f...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff. Blir jo redd da.

Kan man ikke føle det slik på bakgrunn av det jeg skrev også?

Anonymkode: aa29f...bd9

Ja psykoselidelse kan ødelegge mye. 

man kan sikkert føle det sånn da også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...