Gå til innhold

Noen Biden tilhengere her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

slabbedask skrev (19 minutter siden):

Dette gjelder langt mer enn en eller to personer. Som sagt, anbefaler at du følger litt bedre med på hva den mest rabiate delen av MAGA-klarer å lire av seg på sosiale medier. Ikke minst sjefen selv, Donald Trump.

Nei, det kommer ikke slike ekstemene uttalelser fra "alle" kanter.

Følg med bedre du også kanskje?  Det virker som du har et veldig ensidig syn på dette, og er så farget av det at du ignorerer en del. Jeg ser godt at begge sider gjør feil, og må neste også påminne om at Biden snakket om at Trump måtte være en målskive kun dager før attentatet. Det har også vært et veldig ensidig bilde av Trump som er blitt presentert i media, også norsk. 

Noe av det verste var dog da pressen sa at neida, Biden var kompetent til å stille, og videoer som ble spredd var kun vinklet for å få ham til å fremstå på en viss måte. Mens vi alle faktisk både så og hørte at han var dement i lang tid. 

Det blir helt feil dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slabbedask
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Følg med bedre du også kanskje? 

Jeg følger svært god med, ikke minst i amerikanske medier.

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Det virker som du har et veldig ensidig syn på dette, og er så farget av det at du ignorerer en del.

Det gjør jeg ikke. Det er ingen andre enn den mest rabiate MAGA-kulten som har slik språkbruk.

Og disse barnslige kallenavnene Trump brukter på alle. Ingen verdensledere oppfører seg slik. Hva om Kamala Harris nå begynner å kalle Trump for "Diaper Don"? Selvfølgelig synker hun ikke så dypt.

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg ser godt at begge sider gjør feil,

Dette er litt mer en "feil".

Kashmir skrev (9 minutter siden):

og må neste også påminne om at Biden snakket om at Trump måtte være en målskive kun dager før attentatet.

Det var i overført betydning. Han mente selvfølgelig ikke at han bokstavlig talt skulle skytes.

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Det har også vært et veldig ensidig bilde av Trump som er blitt presentert i media, også norsk. 

Man trenger ikke media for å danne seg et bilde av Trump. Det er nok å se intervjuer, pressekonferanser og hva han skriver på Truth Social.

Han går helt bersersk på TS nå. Er han redd for å tape og havne i fengsel?

image.thumb.png.e8676a603d3337773d116e18eeae150c.png

image.thumb.png.ce391e18fb90a8e973bc68d274e644e8.png

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Noe av det verste var dog da pressen sa at neida, Biden var kompetent til å stille, og videoer som ble spredd var kun vinklet for å få ham til å fremstå på en viss måte. Mens vi alle faktisk både så og hørte at han var dement i lang tid. 

Dement er han neppe, men det har vært helt klart at han har blitt kraftig svekket de siste par årene. Når det gjelder dette kan pressen gå i skammekroken. Her har de ikke gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (12 minutter siden):

Jeg følger svært god med, ikke minst i amerikanske medier.

Det gjør jeg ikke. Det er ingen andre enn den mest rabiate MAGA-kulten som har slik språkbruk.

Og disse barnslige kallenavnene Trump brukter på alle. Ingen verdensledere oppfører seg slik. Hva om Kamala Harris nå begynner å kalle Trump for "Diaper Don"? Selvfølgelig synker hun ikke så dypt.

Dette er litt mer en "feil".

Det var i overført betydning. Han mente selvfølgelig ikke at han bokstavlig talt skulle skytes.

Man trenger ikke media for å danne seg et bilde av Trump. Det er nok å se intervjuer, pressekonferanser og hva han skriver på Truth Social.

Han går helt bersersk på TS nå. Er han redd for å tape og havne i fengsel?

image.thumb.png.e8676a603d3337773d116e18eeae150c.png

image.thumb.png.ce391e18fb90a8e973bc68d274e644e8.png

Dement er han neppe, men det har vært helt klart at han har blitt kraftig svekket de siste par årene. Når det gjelder dette kan pressen gå i skammekroken. Her har de ikke gjort jobben sin.

Ja, men nå er det bare 32 % av amerikanere som stoler på amerikanske medier. Jeg vil jo tro at det ikke er helt uten grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg forsvarer ikke selv om jeg prøver å være mer nøktern og saklig. Det er og blir feil å kalle en person og to for en "gjeng", og det kommer ekstreme uttalelser fra alle kanter. Hørte på flere som diskuterer det som skjer i USA, og det er bare 32% som har tillit til mediene. Det har vært et udelt negativ fokus, og her hjemme har det fra ihvertfall NRK sin side vært lite snakket om attentatet mot Trump ift andre dramatiske hendelser. Det er veldig mye som er farget at medias syn, og det er skummelt fordi folk mister tillit. De er ikke lenger så nøytrale som de burde vært. Dette er en veldig merkelig og spesiell tid, og mener man noe annet enn mange andre blir det mye personangrep, og det igjen fører jo til at mange ikke orker å si hva de mener. 

Nettsider og tvsendinger har vært fullstappet. Siste relaterte artikkel ble pumpet ut for knappe to timer siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (48 minutter siden):

Følg med bedre du også kanskje?  Det virker som du har et veldig ensidig syn på dette, og er så farget av det at du ignorerer en del. Jeg ser godt at begge sider gjør feil, og må neste også påminne om at Biden snakket om at Trump måtte være en målskive kun dager før attentatet. Det har også vært et veldig ensidig bilde av Trump som er blitt presentert i media, også norsk. 

Noe av det verste var dog da pressen sa at neida, Biden var kompetent til å stille, og videoer som ble spredd var kun vinklet for å få ham til å fremstå på en viss måte. Mens vi alle faktisk både så og hørte at han var dement i lang tid. 

Det blir helt feil dette.

Jeg kan hverken høre eller se at han dement, slikt blir feil å si, men han har de siste månedene (spesielt siste debatt) fremstått betydelig svekket.
 

Media har formidlet hva demokratene/Biden og hans sirkel selv har sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (2 minutter siden):

Jeg kan hverken høre eller se at han dement, slikt blir feil å si, men han har de siste månedene (spesielt siste debatt) fremstått betydelig svekket.
 

Media har formidlet hva demokratene/Biden og hans sirkel selv har sagt. 

Nei, det syns jeg overhodet ikke blir feil å si. han har rotet med navn utallige ganger, han har stoppet midt i setninger uten å huske poenget, han har virret rundt på podier uten å skjønne hvor han skal gå ned, han har trodd at en død person satt i salen, og den fatale debatten med trump nå sist. For ikke å snakke om de gangene han ikke ser ut til å vite hvor han er i det hele tatt,. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

XbellaX skrev (11 minutter siden):

Nettsider og tvsendinger har vært fullstappet. Siste relaterte artikkel ble pumpet ut for knappe to timer siden.

Jeg skrev NRK, og til sammenligning med andre så alvorlige saker. Eller tar samfunnsviter Asle Toje feil mener du? Han sier akkurat det samme som flere andre, så sjekk det gjerne ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev NRK, og til sammenligning med andre så alvorlige saker. Eller tar samfunnsviter Asle Toje feil mener du? Han sier akkurat det samme som flere andre, så sjekk det gjerne ut. 

Jeg mener nrk. Jeg har fulgt med på nrk selv og vet utmerket godt hva som er sendt og skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Nei, det syns jeg overhodet ikke blir feil å si. han har rotet med navn utallige ganger, han har stoppet midt i setninger uten å huske poenget, han har virret rundt på podier uten å skjønne hvor han skal gå ned, han har trodd at en død person satt i salen, og den fatale debatten med trump nå sist. For ikke å snakke om de gangene han ikke ser ut til å vite hvor han er i det hele tatt,. 

Slikt blir bare spekulasjoner. Det kan eksempelvis like gjerne være parkinson-relatert. Poenget er den ganske dramatiske svekkelsen den (spesielt) siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Slikt blir bare spekulasjoner. Det kan eksempelvis like gjerne være parkinson-relatert. Poenget er den ganske dramatiske svekkelsen den (spesielt) siste tiden.

Hva har skjedd spesielt den siste tiden mener du, som gjør at du synes det?

Anonymkode: 701c8...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har skjedd spesielt den siste tiden mener du, som gjør at du synes det?

Anonymkode: 701c8...f04

Står i tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (1 minutt siden):

Slikt blir bare spekulasjoner. Det kan eksempelvis like gjerne være parkinson-relatert. Poenget er den ganske dramatiske svekkelsen den (spesielt) siste tiden.

Nei, ærlig talt! Mannen har surret godt en god stund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (6 minutter siden):

Jeg mener nrk. Jeg har fulgt med på nrk selv og vet utmerket godt hva som er sendt og skrevet.

Greit. Da har jeg og Toje observert noe annet enn deg. 

Og bare for å ta med VG i samme slengen som hadde overskriften "Skudd løsnet" da Trump faktisk ble skutt. Det er bagatellisering og nedtonimg hele veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Nei, ærlig talt! Mannen har surret godt en god stund! 

Han har ikke vært ved sine fulle fem, jeg har aldri sagt noe på det. Man kan ikke av den grunn automatisk kalle folk dement, det er det ingen av oss som vet noe om.
 

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Greit. Da har jeg og Toje observert noe annet enn deg. 

Og bare for å ta med VG i samme slengen som hadde overskriften "Skudd løsnet" da Trump faktisk ble skutt. Det er bagatellisering og nedtonimg hele veien. 

Husker du overskriftene 22 juli for noen år siden? De var også relativt milde. I etterkant kan også de ses på som «en bagatellisering og en nedtoning». Årsaken er veldig ofte at man må få kunnskap på hva i all verden det er som er skjedd. Når den kunnskapen er innhentet justeres også overskriftene ganske betydelig.  
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (27 minutter siden):

Jeg skrev NRK, og til sammenligning med andre så alvorlige saker. Eller tar samfunnsviter Asle Toje feil mener du? Han sier akkurat det samme som flere andre, så sjekk det gjerne ut. 

Nrk brukte halve dagsreven på attentatet forrige søndag?

Anonymkode: b0ea6...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nrk brukte halve dagsreven på attentatet forrige søndag?

Anonymkode: b0ea6...575

Halve Dagsrevyen ja... Og det syns du er passende dekning når en tidligere president og nå kandidat blir skutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Halve Dagsrevyen ja... Og det syns du er passende dekning når en tidligere president og nå kandidat blir skutt?

Hva mener du er passende?

Anonymkode: b0ea6...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du er passende?

Anonymkode: b0ea6...575

Det passende ville vært flere som uttalte seg, at det ble satt lys på retorikken som er blitt brukt når det gjelder valgkampen og tiden før. Diskusjoner om hvordan dette kunne skje, for det er nemlig helt uforståelig. Også syns jeg media burde diskutere sin egen retorikk i dekning av både Trump og Biden, og satt et kritisk lys på seg selv. CIA sin rolle, og hvorfor de fremsto ganske uforberedt. Hva alt dette får av betydning for valget osv. Det er masse som burde bli tatt opp og snakket om! Og latt flere få uttale seg, også de som har ulike syn på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det passende ville vært flere som uttalte seg, at det ble satt lys på retorikken som er blitt brukt når det gjelder valgkampen og tiden før. Diskusjoner om hvordan dette kunne skje, for det er nemlig helt uforståelig. Også syns jeg media burde diskutere sin egen retorikk i dekning av både Trump og Biden, og satt et kritisk lys på seg selv. CIA sin rolle, og hvorfor de fremsto ganske uforberedt. Hva alt dette får av betydning for valget osv. Det er masse som burde bli tatt opp og snakket om! Og latt flere få uttale seg, også de som har ulike syn på dette.

Begynn å lese document.no

Anonymkode: b0ea6...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Begynn å lese document.no

Anonymkode: b0ea6...575

Ikke sant? Nå mener jeg at nettopp NRK og de mediene som når ut til folk flest bør komme med såpass info og være såpass nøytrale at man skal ta dem seriøse. Så når du ber meg lese Document ( som jeg også iblant gjør ) så understreker du poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...