Gå til innhold

Naboen er på ferie og jeg mangler søppelbøtte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det da ok at jeg tømmer mitt søppel i deres stativ? De skal være borte omtrent en uke men bilen som tømmer søppel kommer på onsdag. Jeg har allerede kastet to poser hos dem. 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (24 minutter siden):

Har de tatt med seg dunken din på ferie? 

Men ja, hiv søppelet i deres. Det går nok bra. 

Ja, den er forsvunnet på et vis. Så bra, men hvis de kommer hjem tidligere hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, den er forsvunnet på et vis. Så bra, men hvis de kommer hjem tidligere hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Du ringer naboen og spør før du gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (8 minutter siden):

Du ringer naboen og spør før du gjør det. 

Det tør jeg ikke 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring eller send mail til renovasjonsselskapet ditt og meld fra om forsvunnet dunk. Så spør du naboen om lov før du hiver ting i hans/hennes dunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, den er forsvunnet på et vis. Så bra, men hvis de kommer hjem tidligere hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Bare hiv søppelet du. Rotter må vi holde utendørs 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (16 minutter siden):

Ring eller send mail til renovasjonsselskapet ditt og meld fra om forsvunnet dunk. Så spør du naboen om lov før du hiver ting i hans/hennes dunk.

Hva mener du med renovasjonsselskap? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (12 minutter siden):

Bare hiv søppelet du. Rotter må vi holde utendørs 🙂

Ok

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det da ok at jeg tømmer mitt søppel i deres stativ? De skal være borte omtrent en uke men bilen som tømmer søppel kommer på onsdag. Jeg har allerede kastet to poser hos dem. 

Anonymkode: 4952e...e1f

Naboen min er også på ferie, og jeg mangler blomsterpotte utenfor trappen min. Kan jeg ta naboen sin?

For å svare seriøst - hvorfor spør du her og ikke naboen? Mener du dol skal bestemme over naboens eiendom? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Naboen min er også på ferie, og jeg mangler blomsterpotte utenfor trappen min. Kan jeg ta naboen sin?

For å svare seriøst - hvorfor spør du her og ikke naboen? Mener du dol skal bestemme over naboens eiendom? 

Nei, du må sette den tilbake før de kommer hjem hvis du låner den. Fordi jeg ikke tør å spørre naboen. De virker sure hele tiden… 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi jeg ikke tør å spørre naboen. De virker sure hele tiden… 

Anonymkode: 4952e...e1f

Kanskje de er sure fordi du tar deg til rette på deres eiendom uten å spørre? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (27 minutter siden):

Naboen min er også på ferie, og jeg mangler blomsterpotte utenfor trappen min. Kan jeg ta naboen sin?

For å svare seriøst - hvorfor spør du her og ikke naboen? Mener du dol skal bestemme over naboens eiendom? 

Ja, DOL kan faktisk det med mindre du vil ha masse søppel innendørs!

Hva f.. har det med.. blomsterpotte å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ja, DOL kan faktisk det med mindre du vil ha masse søppel innendørs!

Hva f.. har det med.. blomsterpotte å gjøre? 

Nå var det ikke deg jeg svarte, men du skal få et svar likevel. Selve blomsterpotten var ikke poenget, jeg kunne like gjerne skrevet hageslangen, hagemøblene eller noe annet som oppbevares utomhus.Poenget mitt er at dersom man skal benytte seg av andre eiendeler må man spørre først, og ikke bare ta for seg. Det er eier av søppelkassen som kan svare på om det er greit at ts bruker deres i mangel på egen, ikke andre tilfeldige personer (feks på dol).

Hva har rotter med saken å gjøre? Om ts mangler søppelbøtte er det ts sitt ansvar å skaffe seg en ny og hun kan ikke strø rundt seg med søppel før hun har skaffet seg en ny. Søppel må enten oppbevares innendørs eller leveres på en offentlig søppelstasjon i den perioden hun selv mangler søppelbøtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (18 minutter siden):

Kanskje de er sure fordi du tar deg til rette på deres eiendom uten å spørre? 🤔

Jeg pleier ikke det.. aldri gjort noe galt før i mitt liv. 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 minutter siden):

Nå var det ikke deg jeg svarte, men du skal få et svar likevel. Selve blomsterpotten var ikke poenget, jeg kunne like gjerne skrevet hageslangen, hagemøblene eller noe annet som oppbevares utomhus.Poenget mitt er at dersom man skal benytte seg av andre eiendeler må man spørre først, og ikke bare ta for seg. Det er eier av søppelkassen som kan svare på om det er greit at ts bruker deres i mangel på egen, ikke andre tilfeldige personer (feks på dol).

Hva har rotter med saken å gjøre? Om ts mangler søppelbøtte er det ts sitt ansvar å skaffe seg en ny og hun kan ikke strø rundt seg med søppel før hun har skaffet seg en ny. Søppel må enten oppbevares innendørs eller leveres på en offentlig søppelstasjon i den perioden hun selv mangler søppelbøtte. 

Ja. Det er lett å spørre en bortreist nabo gitt. 

Og søppel er nok LITT mer helseskadelig enn å ikke ha... blomsterpotter?! 

Jeje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg pleier ikke det.. aldri gjort noe galt før i mitt liv. 

Anonymkode: 4952e...e1f

Du gjør ikke noe galt! Du gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (24 minutter siden):

Ja. Det er lett å spørre en bortreist nabo gitt. 

Og søppel er nok LITT mer helseskadelig enn å ikke ha... blomsterpotter?! 

Jeje

😂😂😂

Anonymkode: e52a2...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med renovasjonsselskap? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Det firmaet som henter avfallet ditt og som drifter gjenvinningsstasjonen. Det kan være kommunen eller et firma som gjør det på vegne av kommunen. Du kan google "avfall " eller "søppel" på nettsiden til kommunen din, så vil du finne ut hvem du kan kontakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...