Gå til innhold

Naboen er på ferie og jeg mangler søppelbøtte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje skrev (14 minutter siden):

Det firmaet som henter avfallet ditt og som drifter gjenvinningsstasjonen. Det kan være kommunen eller et firma som gjør det på vegne av kommunen. Du kan google "avfall " eller "søppel" på nettsiden til kommunen din, så vil du finne ut hvem du kan kontakte. 

For et sykt stressa liv dere må leve. Kontakt den og den, og gjør ALT riktig før dere hiver søppel HVORFOR? 

Vil naboen dö fordi det er fire poser søppel i den jævla dunken? Vil de få hjerteinfarkt fordi " NOEN HAR TATT SEG TIL RETTE" for å hive.. søppel??

Det er faen ikke rart folk får psykiske problemer!! Unnskyld banning. Men noen ganger er det FAEN meg på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 time siden):

For et sykt stressa liv dere må leve. Kontakt den og den, og gjør ALT riktig før dere hiver søppel HVORFOR? 

Vil naboen dö fordi det er fire poser søppel i den jævla dunken? Vil de få hjerteinfarkt fordi " NOEN HAR TATT SEG TIL RETTE" for å hive.. søppel??

Det er faen ikke rart folk får psykiske problemer!! Unnskyld banning. Men noen ganger er det FAEN meg på sin plass.

Ja det er litt stressende, men det er jo samme system og regler for alle. Men man kan sende epost og sånn da, til kommunen/"søppel plassen".

Om noen kan dø av det kan jo diskuteres, men mest sansynlig ikke.

Vi betaler for eget søppel også kan de ta stikkprøver og jeg kan ikke vite hva andre kaster i min søppeldunk f.eks, så hvis de kaster noe som ikke skal være der så er det jo den som eier dunken som får boten/ordne opp i det? Eller hvis noen kaster noe og kanskje ikke bryr seg om hull i posen eller noe sånt så kommer det kanskje søppelsøl inni der så er det du som må ta å vaske den dunken da når du selv kanskje er nøye med sånt fordi du ikke orker eller klarer å vaske den dunken? Det hadde vært veldig kjipt egentlig... 

Jeg ville ha likt å bli spurt i hvertfall, og spurt om jeg kunne kaste i noen andres hvis jeg var i "nød". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

For et sykt stressa liv dere må leve. Kontakt den og den, og gjør ALT riktig før dere hiver søppel HVORFOR? 

Vil naboen dö fordi det er fire poser søppel i den jævla dunken? Vil de få hjerteinfarkt fordi " NOEN HAR TATT SEG TIL RETTE" for å hive.. søppel??

Det er faen ikke rart folk får psykiske problemer!! Unnskyld banning. Men noen ganger er det FAEN meg på sin plass.

Så hissig du ble 😳😁😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppeldunken til  naboen min hadde fryst fast et år, nboen spurte meg om det var greit at hun kastet noen søppelposer i min dunk og det var det . Hadde hun spurt jul og påska så hadde jeg ikke hatt plass. Normal folkeskikk og høflighet er at man spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (5 timer siden):

Så hissig du ble 😳😁😳

Ja, du har rett- En overreaksjon der. 

Jeg blir bare litt..oppgitt over hvor forsiktige mange mener man må være med alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (10 timer siden):

Det firmaet som henter avfallet ditt og som drifter gjenvinningsstasjonen. Det kan være kommunen eller et firma som gjør det på vegne av kommunen. Du kan google "avfall " eller "søppel" på nettsiden til kommunen din, så vil du finne ut hvem du kan kontakte. 

Ok. Jeg plukket opp posene jeg hadde kastet etter dette siden mange av dere sa det ikke var innenfor ok. 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
farløs skrev (8 timer siden):

Ja det er litt stressende, men det er jo samme system og regler for alle. Men man kan sende epost og sånn da, til kommunen/"søppel plassen".

Om noen kan dø av det kan jo diskuteres, men mest sansynlig ikke.

Vi betaler for eget søppel også kan de ta stikkprøver og jeg kan ikke vite hva andre kaster i min søppeldunk f.eks, så hvis de kaster noe som ikke skal være der så er det jo den som eier dunken som får boten/ordne opp i det? Eller hvis noen kaster noe og kanskje ikke bryr seg om hull i posen eller noe sånt så kommer det kanskje søppelsøl inni der så er det du som må ta å vaske den dunken da når du selv kanskje er nøye med sånt fordi du ikke orker eller klarer å vaske den dunken? Det hadde vært veldig kjipt egentlig... 

Jeg ville ha likt å bli spurt i hvertfall, og spurt om jeg kunne kaste i noen andres hvis jeg var i "nød". 

Betaler man for søppel? Det var nytt for meg. Trodde det var derfor det het kommunale avgifter som inngår i leie når man leier eller eier. 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter har et generelt problem med at egen søppeldunk er borte, og det ts rett og slett løse opp i og finne ut av. Her har påskelilje gitt råd om å kontakte avfallsselskapet, for ts kan ikke fortsette å være foruten egen søppeldunk. Sånn er det med den saken.

Det er også udiskutabelt at man normalt ikke tar seg til rette og benytter naboens søppelkasse. Det er frekt å hive søpla si hos andre; folk kan trenge plassen selv og andres søppel kan grise til/stinke (fx rekeskall). 

Men, når disse to selvfølgeligheter av normal oppførsel er nevnt: Når man vet naboen er bortreist og at søpla hentes før de kommer tilbake, OG man pakker inn søpla si godt nok slik at det ikke lekker ut og griser til dunken, skader det jo ingen om man i en slik begrenset periode legger et par poser i naboens dunk. Før i tida, da renovasjonsselskapene hang en ny søppelpose utenpå stativet, var det jo sågar et fast ferieråd for gode naboer å sørge for å skjule dette åpenbare beviset for at nabohuset sto ferietomt. 

Når folk svarer som de gjør i denne tråden, uten å være pragmatiske, tror jeg det er fordi man (med rette?) frykter at ts rett og slett trenger litt oppdragelse, at ts trenger å forstå at dette ikke er normalt akseptabel oppførsel, og at ts for guds skyld må se til å gå få orden på egen dunk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 timer siden):

Ja, du har rett- En overreaksjon der. 

Jeg blir bare litt..oppgitt over hvor forsiktige mange mener man må være med alt...

Ja, men uansett så må jo ts ta tak i dette. Ts må jo få seg en søppeldunk og den kommer ikke av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Ja, men uansett så må jo ts ta tak i dette. Ts må jo få seg en søppeldunk og den kommer ikke av seg selv.

Det er sånt jeg må ringe på mandag eller er de åpent i helgen? Er ikke det noe som burde blitt gjort før jeg flyttet ? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (45 minutter siden):

Trådstarter har et generelt problem med at egen søppeldunk er borte, og det ts rett og slett løse opp i og finne ut av. Her har påskelilje gitt råd om å kontakte avfallsselskapet, for ts kan ikke fortsette å være foruten egen søppeldunk. Sånn er det med den saken.

Det er også udiskutabelt at man normalt ikke tar seg til rette og benytter naboens søppelkasse. Det er frekt å hive søpla si hos andre; folk kan trenge plassen selv og andres søppel kan grise til/stinke (fx rekeskall). 

Men, når disse to selvfølgeligheter av normal oppførsel er nevnt: Når man vet naboen er bortreist og at søpla hentes før de kommer tilbake, OG man pakker inn søpla si godt nok slik at det ikke lekker ut og griser til dunken, skader det jo ingen om man i en slik begrenset periode legger et par poser i naboens dunk. Før i tida, da renovasjonsselskapene hang en ny søppelpose utenpå stativet, var det jo sågar et fast ferieråd for gode naboer å sørge for å skjule dette åpenbare beviset for at nabohuset sto ferietomt. 

Når folk svarer som de gjør i denne tråden, uten å være pragmatiske, tror jeg det er fordi man (med rette?) frykter at ts rett og slett trenger litt oppdragelse, at ts trenger å forstå at dette ikke er normalt akseptabel oppførsel, og at ts for guds skyld må se til å gå få orden på egen dunk. 

Gjøres det forskjell på meg, svarer du andre på en annen måte enn du gjør til meg? Jeg trodde ikke dette skulle bli så så mange meninger om. 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sånt jeg må ringe på mandag eller er de åpent i helgen? Er ikke det noe som burde blitt gjort før jeg flyttet ? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Jeg ville ringt på mandag. Tviler på at det er åpent i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er sånt jeg må ringe på mandag eller er de åpent i helgen? Er ikke det noe som burde blitt gjort før jeg flyttet ? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Har du akkurat flyttet til ny bolig? Da burde det det selvfølgelig vært på plass en søppeldunk til ditt hus/din leilighet.

Du kan sende mail i dag eller ringe på mandag. Det er trolig stengt i dag, men det vil du finne informasjon om på nettsiden til renovasjonsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (14 minutter siden):

Ja, men uansett så må jo ts ta tak i dette. Ts må jo få seg en søppeldunk og den kommer ikke av seg selv.

Riktig. Renovasjonsselskapet må få beskjed om manglende dunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
morsan skrev (57 minutter siden):

Trådstarter har et generelt problem med at egen søppeldunk er borte, og det ts rett og slett løse opp i og finne ut av. Her har påskelilje gitt råd om å kontakte avfallsselskapet, for ts kan ikke fortsette å være foruten egen søppeldunk. Sånn er det med den saken.

Det er også udiskutabelt at man normalt ikke tar seg til rette og benytter naboens søppelkasse. Det er frekt å hive søpla si hos andre; folk kan trenge plassen selv og andres søppel kan grise til/stinke (fx rekeskall). 

Men, når disse to selvfølgeligheter av normal oppførsel er nevnt: Når man vet naboen er bortreist og at søpla hentes før de kommer tilbake, OG man pakker inn søpla si godt nok slik at det ikke lekker ut og griser til dunken, skader det jo ingen om man i en slik begrenset periode legger et par poser i naboens dunk. Før i tida, da renovasjonsselskapene hang en ny søppelpose utenpå stativet, var det jo sågar et fast ferieråd for gode naboer å sørge for å skjule dette åpenbare beviset for at nabohuset sto ferietomt. 

Når folk svarer som de gjør i denne tråden, uten å være pragmatiske, tror jeg det er fordi man (med rette?) frykter at ts rett og slett trenger litt oppdragelse, at ts trenger å forstå at dette ikke er normalt akseptabel oppførsel, og at ts for guds skyld må se til å gå få orden på egen dunk. 

Godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (4 timer siden):

Ja, du har rett- En overreaksjon der. 

Jeg blir bare litt..oppgitt over hvor forsiktige mange mener man må være med alt...

Det er normal høflighet å spørre om å få låne noe hos naboen, så akkurat det er vel ikke så voldsomt overdrevet.

Og hvordan skal TS få ny dunk dersom hun/han ikke melder fra om det? Jeg forklarte bare hvordan hun/han kunne gjøre det, slik at problemet med manglende dunk ble løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (12 minutter siden):

Har du akkurat flyttet til ny bolig? Da burde det det selvfølgelig vært på plass en søppeldunk til ditt hus/din leilighet.

Du kan sende mail i dag eller ringe på mandag. Det er trolig stengt i dag, men det vil du finne informasjon om på nettsiden til renovasjonsselskapet.

Ja det er ikke lenge siden. Jeg trodde ikke det var udiskutabelt å låne naboen sin mens de var borte slik jeg har forstått at det egentlig ikke er ok uten å spørre. Jeg trenger kanskje litt oppdragelse enda. Sikkert rett det. 

Anonymkode: 4952e...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, den er forsvunnet på et vis. Så bra, men hvis de kommer hjem tidligere hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 4952e...e1f

Det var spesielt. Kanskje du kan sende et vippskrav til mor og kjøpe en ny?

Anonymkode: eb870...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...