Gå til innhold

Sliten av angst, medisin spm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har stått på cipralex i 10 år. 10 mg. 
fikk det grunnet angst. Det hjalp veldig i starten. Men så skjer livet og ting skjer slik at angsten har fått tak igjen. 
fått sobril ved behov, og kjenner det hjelper. Men legen er veldig på at sobril ikke er bra, og at det kan gi mer angst på sikt og avhengighet. 
Jeg skjønner det, men samtidig er det jævlig å sliten med angsten. 
men en sobril klarer jeg å gå på jobb og fungere. 
men i perioder har jeg lav til ingen angst. Det kommer og går litt. 
legen er veldig på det med kognitiv terapi osv. men jeg synes det er vanskelig å få det til. Jeg er så sliten og lei av denne angsten, at jeg nesten kjenner meg deppa og nedstemt i tillegg. 
hva hjelper for dere med angst? 
er noen her blitt avhengig av sobril? 
tar gjennomsnitt 4 i uken på 10 mg 

Anonymkode: c75ea...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lege hadde ment at det var et for høyt forbruk, men det er fordi jeg står på to andre A-preparater som jeg bruker nesten daglig. Han forventer at jeg har en pk. på 50 tabl. Stesolid i ca. 24-26 uker.

 

Jeg tenker det er langt mellom ukritisk forskrivning av medisiner og medisiner som er hjelpsomt i hverdagen. Min erfaring er at det kan være av stor betydning å være ærlig om hvorfor en trenger medisiner til legen, mer enn bare "jeg har angst", og noen ord om hvordan angsten påvirker deg i det daglige. Jeg sier også litt om hvor hyppig jeg tar medisinen. Kommunikasjon med legen er alfa og omega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (11 minutter siden):

Min lege hadde ment at det var et for høyt forbruk, men det er fordi jeg står på to andre A-preparater som jeg bruker nesten daglig. Han forventer at jeg har en pk. på 50 tabl. Stesolid i ca. 24-26 uker.

 

Jeg tenker det er langt mellom ukritisk forskrivning av medisiner og medisiner som er hjelpsomt i hverdagen. Min erfaring er at det kan være av stor betydning å være ærlig om hvorfor en trenger medisiner til legen, mer enn bare "jeg har angst", og noen ord om hvordan angsten påvirker deg i det daglige. Jeg sier også litt om hvor hyppig jeg tar medisinen. Kommunikasjon med legen er alfa og omega.

Bruker du sterke medisiner som narkotika til daglig? Hvilken sykdom har du som gjør at du må bruke så sterke medisiner? 

Anonymkode: d8345...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har stått på cipralex i 10 år. 10 mg. 
fikk det grunnet angst. Det hjalp veldig i starten. Men så skjer livet og ting skjer slik at angsten har fått tak igjen. 
fått sobril ved behov, og kjenner det hjelper. Men legen er veldig på at sobril ikke er bra, og at det kan gi mer angst på sikt og avhengighet. 
Jeg skjønner det, men samtidig er det jævlig å sliten med angsten. 
men en sobril klarer jeg å gå på jobb og fungere. 
men i perioder har jeg lav til ingen angst. Det kommer og går litt. 
legen er veldig på det med kognitiv terapi osv. men jeg synes det er vanskelig å få det til. Jeg er så sliten og lei av denne angsten, at jeg nesten kjenner meg deppa og nedstemt i tillegg. 
hva hjelper for dere med angst? 
er noen her blitt avhengig av sobril? 
tar gjennomsnitt 4 i uken på 10 mg 

Anonymkode: c75ea...653

Jeg får ikke noe form for tabletter for angst, så du er heldig hvis du får bruke noe som hjelper deg. 

Anonymkode: d8345...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har stått på cipralex i 10 år. 10 mg. 
fikk det grunnet angst. Det hjalp veldig i starten. Men så skjer livet og ting skjer slik at angsten har fått tak igjen. 
fått sobril ved behov, og kjenner det hjelper. Men legen er veldig på at sobril ikke er bra, og at det kan gi mer angst på sikt og avhengighet. 
Jeg skjønner det, men samtidig er det jævlig å sliten med angsten. 
men en sobril klarer jeg å gå på jobb og fungere. 
men i perioder har jeg lav til ingen angst. Det kommer og går litt. 
legen er veldig på det med kognitiv terapi osv. men jeg synes det er vanskelig å få det til. Jeg er så sliten og lei av denne angsten, at jeg nesten kjenner meg deppa og nedstemt i tillegg. 
hva hjelper for dere med angst? 
er noen her blitt avhengig av sobril? 
tar gjennomsnitt 4 i uken på 10 mg 

Anonymkode: c75ea...653

Jeg ville trappet opp cipralex og du kan sjekke serumkonsentrasjonen ved å ta blodprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bruker du sterke medisiner som narkotika til daglig? Hvilken sykdom har du som gjør at du må bruke så sterke medisiner? 

Anonymkode: d8345...652

Når legen forskriver det, regnes ikke A- og B-preparater som narkotika når det tas i forskrevet mengde. Det er indikasjon for forskrivningen og medisinene gis på blå resept.

 

Dine andre spørsmål ser jeg på som urelevante for tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...