Gå til innhold

Samværshelger - hvordan gjør dere det

Anbefalte innlegg

Gjest larine

Dere som har barn som har vanlig samvær hos den andre av foreldrene i helger og ferier, hvordan gjør dere det med klær og andre forbruksting som barna trenger?

Jeg har alltid pakket med barnet rene klær, bleier, tannbørster, tannkrem, shampo, leker, sykler, akebrett, tv-spill osv., dvs. at faren ikke har noe av dette hjemme hos seg, barnet bruker det samme hos han som her hjemme.

Nå har jeg etter hvert begynt å skjønne at noen barn har to sett av hvert, de klærne de bruker hos far har far kjøpt, og de hos mor har mor kjøpt. Det samme gjelder leker og andre ting. Altså klart skille på hva som er hos mor og hos far.

Hvordan har dere innrettet dere med tanke på dette?

Er jeg f.eks. en av de få som godtar å pakke ned rene klær med barnet og få bagen tilbake full av skittentøy eller er det helt vanlig.

Tror ikke jeg kommer til å endre på noe selv om flertallet gjør det annerledes, tenkte bare det ville vært interessant å vite.

Fortsetter under...

Tja.....nå har faren til mine bare hatt dem fast i noen mnd...

Men jeg pakker alt av klær med , samt kanskje noen bøker og spill!

Skal de fiske eller noe planlagt tar jeg det med ..

Men tannbørste, tannkrem og sjampo...nei det får han fikse selv, det koster tross alt ingenting!

Og ; nei jeg har aldri enda fått med hjem rene klær!

Hilsen

Jeg sender med alt som trengs, men noen ting har barnet hos pappaen. Som oftest er det rene klær med tilbake, andre ganger ikke. Synes forresten ikke det er noe problem om at det kommer skitne klær tilbake, bare de ligger i en pose for seg selv. Det er jo ikke så lett å få vasket og tørket klærne ferdig på en helg.

Ørkenvandreren

Jeg sender alltid med klær når mamma'n skal ha helgesamvær. Og får de skitne tilbake.

At jeg sender med klær, og at mamma'n har lite av dette, er på mange måter naturlig - det er jeg som får barnebidrag og barnetrygd og som derfor bør "utstyre" ungene. (Leker sender jeg dog ikke med....)

Gjest larine

Jeg sender alltid med klær når mamma'n skal ha helgesamvær. Og får de skitne tilbake.

At jeg sender med klær, og at mamma'n har lite av dette, er på mange måter naturlig - det er jeg som får barnebidrag og barnetrygd og som derfor bør "utstyre" ungene. (Leker sender jeg dog ikke med....)

Det er slik jeg også tenker, det er jo jeg som får barnetrygden og bidraget, derfor falt det meg helt naturlig at det er jeg som skal ha utgiftene til klær og bleier og slikt.

Og det er vel begrenset hvor mye klær en får vasket i løpet av en kort samværshelg.

Maten må han ordne med selv da. :-)

Mannen min har en datter fra før som er hos oss annenhver helg (torsd-mand) og han henter og leverer som regel i barnehagen. Derfor er det jo litt mye å sende med for en hel helg. Som regel så sender hun kun med klær til barnehagen på mandagen.

Hun har også sendt med noen billigklær fra H&M som ligger hos oss. Ellers så har vi pleid å ønske oss klær til henne fra vår side av familien til jul og bursdag og det holder osm regel en stund. Vi har kjøpt en del basisting som strømpebukser, sokker, truser, luer, votter osv. Hun har også sykkel hos oss, pluss mer enn nok leker (hun har enorme mengder hjemme).

I starten sendte vi med henne gaver osv. fra oss og vår familie hjem til moren, men det så vi aldri igjen. Senere fikk vi vite at moren hadde kastet dem, derfor lar vi alt bli her hos oss.

Selv om moren er stinn av penger (rike foreldre) så er hun skikkelig gnien på f.eks å sende med skiutstyr når hun er sammen med oss i helgene, og vi synes det er unødvendig å kjøpe ski til henne siden hun vokser så fort ut av det.

Når vi har henne i ferier og lange helligdager har hun alltid med masse klær, og kanskje en favorittleke eller to.

Regner med at etterhvert som hun blir større så vil hun selv bestemme hva hun tar med seg eller ikke.

Vi vasker fortløpende i løpet av helgen uansett, så om hun har noe med seg så er det som regel rent med tilbake. Men det kommer jo litt an på tid osv...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...