Gå til innhold

Denne dagen er kjedelig. Noen forslag til hva jeg gjøre på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Se film, game, gå en tur, geocaching/stolpejakt, binge en serie, lage en god middag, lese en bok... 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (7 minutter siden):

Se film, game, gå en tur, geocaching/stolpejakt, binge en serie, lage en god middag, lese en bok... 

hva er geocaching eller stolpejakt, hva går det ut på? Prøvde å Google men skjønte ikke stort. 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Se på fotball.

Anonymkode: 9aa2b...bdf

Ikke når Danmark gikk ut …. Skuff. 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva er geocaching eller stolpejakt, hva går det ut på? Prøvde å Google men skjønte ikke stort. 

Anonymkode: 52f29...828

De er begge en form for "skattejakt". Geocaching har små cacher/bokser gjemt ute som du finner ved hjelp av GPS-koordinater og hint. Hver cache har en fysisk logg som du signerer i når du finner den, også logger du også på cachens hjemmesiden på geocaching.com. 

Stolpejakt er tilsvarende, bare at der leter du etter stolper med QR-kode som du scanner med mobilen. Disse er ofte enklere å finne enn cacher, men det er også færre av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (25 minutter siden):

Lærer du nynorsk på skolen?

Nei jeg har aldri hatt nynorsk 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva skrev (15 minutter siden):

Se serie, bestille mat med Wolt/Foodora

Har sett mye på Netflix. Tom for ting å se 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (27 minutter siden):

De er begge en form for "skattejakt". Geocaching har små cacher/bokser gjemt ute som du finner ved hjelp av GPS-koordinater og hint. Hver cache har en fysisk logg som du signerer i når du finner den, også logger du også på cachens hjemmesiden på geocaching.com. 

Stolpejakt er tilsvarende, bare at der leter du etter stolper med QR-kode som du scanner med mobilen. Disse er ofte enklere å finne enn cacher, men det er også færre av dem. 

Finnes dette over hele landet? Ble mest intr i geocaching. Kan jeg bare ta det jeg finner hvis jeg finner det mener du? 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes dette over hele landet? Ble mest intr i geocaching. Kan jeg bare ta det jeg finner hvis jeg finner det mener du? 

Anonymkode: 52f29...828

Ja, geocaching er over hele landet.

Du tar ikke cachen/boksen. Den legger du tilbake der du fant den. Men du lager deg en bruker på geocaching.com også signerer du i loggen som er i cachen/boksen med dato og ditt brukernavn for å vise at du har funnet den. (Samt også signerer i loggen på cachen/boksens hjemmeside på geocaching.com).

Noen større bokser har bytteting i boksen du kan ta. Da er det vanlig at man legger noe tilbake. 

Sjekk her: https://www.geocaching.com/play

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Ja, geocaching er over hele landet.

Du tar ikke cachen/boksen. Den legger du tilbake der du fant den. Men du lager deg en bruker på geocaching.com også signerer du i loggen som er i cachen/boksen med dato og ditt brukernavn for å vise at du har funnet den. (Samt også signerer i loggen på cachen/boksens hjemmeside på geocaching.com).

Noen større bokser har bytteting i boksen du kan ta. Da er det vanlig at man legger noe tilbake. 

Sjekk her: https://www.geocaching.com/play

Det så spennende ut. Skal lese på det :) men hvis jeg finner boksen kan jeg legge tilbake noe jeg ikke trenger eller må det være en ny ting som jeg kjøper på butikken? Gjelder dette for hver boks jeg finner eller et engang. Sorry mange spørsmål. Jeg ble bare lirt giret. 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det så spennende ut. Skal lese på det :) men hvis jeg finner boksen kan jeg legge tilbake noe jeg ikke trenger eller må det være en ny ting som jeg kjøper på butikken? Gjelder dette for hver boks jeg finner eller et engang. Sorry mange spørsmål. Jeg ble bare lirt giret. 

Anonymkode: 52f29...828

Bare kjekt med spørsmål, kjekt når andre også blir giret på dette. :D

Ikke alle bokser har bytteting. Det står på hjemmesiden til cachen hvor stor den er. Mange er så små at det er ikke plass til annet enn en liten logg. (Du må gjerne ta med blyant selv). 

Byttetingene er som regel småting (ofte rettet mot barn). Kan være en ballong, en liten lekebil, en refleksbrikke el.lign. Bare småting for moro skyld. Ikke legg oppi noe spiselig da det vil råtne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei jeg har aldri hatt nynorsk 

Anonymkode: 52f29...828

Det var rart. Nynorsk er pensum i den norske skole.

Anonymkode: 9aa2b...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var rart. Nynorsk er pensum i den norske skole.

Anonymkode: 9aa2b...bdf

Ja, men ikke for alle. 

Anonymkode: 52f29...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...